اونس طلا2315.35
مظنه15,256,000
18 گرم3,521,800
ارزش سکه34,371,768
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,500,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

مصرف شیر طول عمر را کاهش می دهد

نتایج اولیه مطالعه انجام شده توسط متخصصان آلمانی نشان می‌دهد که مصرف شیر ممکن است تاثیرات مخربی روی سلامتی و به ویژه روند پیری داشته باشد. این در حالی است که مصرف فرآورده‌های شیر تخمیر شده مانند ماست و کفیر به حفظ سلامت کمک می‌کند.

به گزارش سایت طلا ،نتایج اولیه مطالعه انجام شده توسط متخصصان آلمانی نشان می‌دهد که مصرف شیر ممکن است تاثیرات مخربی روی سلامتی و به ویژه روند پیری داشته باشد. این در حالی است که مصرف فرآورده‌های شیر تخمیر شده مانند ماست و کفیر به حفظ سلامت کمک می‌کند.

محققان به منظور بررسی تاثیر شیر غیر تخمیر شده پاستوریزه بر سلامتی، مطالعات جدیدی را آغاز کرده و متوجه شدند که محصولات لبنی غیرتخمیری و فرآورده‌های لبنی تخمیری ممکن است تاثیر متفاوتی بر سلامتی انسان می‌گذارند.

با توجه به اینکه آمارها نشان می‌دهد سرانه مصرف محصولات لبنی خصوصا شیر در بین مردم سوئد بالاست، محققان بر آن شدند تا تاثیر این محصولات بر سلامتی را مورد بررسی قرار دهند. در بخشی از مطالعات انجام شده مشخص شد که ارتباطی بین مصرف شیر پاستوریزه و کاهش طول عمر می‌تواند وجود داشته باشد.

محققان برای تکمیل بررسی‌های خود تحقیقات دیگری را روی سایر محصولات لبنی تخمیر شده از جمله ماست انجام داده و متوجه شدند که ماست برعکس شیر می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سلامتی داشته باشد. این موضوع اغلب به انواع باکتری‌های خوب موجود در این محصولات لبنی تخمیر شده نسبت داده می‌شود.

باتوجه به آخرین بررسی‌های انجام شده در این مطالعه، محققان می‌گویند احتمالا فرآورده‌های لبنی غیر تخمیر شده باعث افزایش سطح mTORC1 می‌شوند که نتیجه آن کوتاه شدن طول عمر است. این در حالی است که محصولات تخمیر شده مانند ماست که دارای باکتری‌های خوبی هستند که بر میکرو RNA‌هایی که سیگنالینگ mTORC1 را افزایش می‌دهند، تاثیرگذارند. در نتیجه گفته می‌شود محصولات لبنی تخمیری می‌توانند به کاهش روند پیری کمک کند.

یافته‌های محققان در این زمینه ادامه دارد تا بتوانند دستاوردهای بیشتر و دقیق‌تری را در این زمینه ارائه دهند. پیش از این نیز تحقیقاتی در مورد عواقب احتمالی مصرف بیش از حد شیر بر افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه انجام شده بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد