اونس طلا2334.17
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

غذا هایی که در گذشته ارزان بودند و امروزه بسیار گران شده اند

فکر کردن به غذا هایی مانند خرچنگ، صدف خوراکی و یا خاویار شما را به یاد رستوران های گران قیمت می اندازد. اما لازم است بدانید همه این غذا ها در گذشته به گرانی امروز نبوده اند.

غذا هایی که در گذشته ارزان بودند و امروزه بسیار گران شده اند


فکر کردن به غذا هایی مانند خرچنگ، صدف خوراکی و یا خاویار شما را به یاد رستوران های گران قیمت می اندازد. اما لازم است بدانید همه این غذا ها در گذشته به گرانی امروز نبوده اند.

در واقع برخی از این غذا ها در گذشته به حدی ناخوشایند به نظر می رسیدند که مردم از آن ها دوری می کردند و تنها فقرا این غذا ها را میل می کردند.

در ادامه ده مورد از این غذا ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

1. خرچنگ

خرچنگ تا اواسط قرم نوزدهم غذایی بسیار نامطلوب تلقی می شد و خوردن آن نشانه فقر بود. اما در نیمه دوم قرن 19 مردم یاد گرفتند که چگونه می توان به درستی آن را طبخ کرد که در نتیجه خرچنگ به غذایی بسیار خوشمزه و گران تبدیل شد.

خرچنگ

2. خاویار

خاویار یکی از لاکچری ترین غذا های جهان است. در سال 1800 این غذا در کافه ها به طور رایگان سرو می شد اما با کاهش ناگهانی میزان این ماهی قیمت آن به شکل چشمگیری افزایش یافت.

خاویار

3. حلزون

شواهد باستانی نشان می دهد که حلزون در مناطق مدیترانه ای به شکل گسترده ای خورده می شده است. اما بعد ها به غذای ثروتمندان رومی و یونانی تبدیل می شود.

حلزون

4. پلید ماهی

این ماهی که دارای ظاهری نه چندان دلچسب می باشد در گذشته به دلیل ترساندن مشتریان ممنوع شده بود اما امروزه یکی از غذا های گران قیمت به شمار می رود.

ماهی

5. کینوآ

در گذشته این غذا به عنوان یک دانه ارزان قیمت به شمار می رفت اما امروزه از گران قیمت ترین دانه ها در جهان می باشد که با آن غذا های مختلفی تهیه می شود.

کینوآ

6. دم گاو

این بخش از گاو در گذشته بخش بسیار ارزان قیمت گاو در قصابی به شمار می رفت اما به مرور زمان شاهد افزایش قیمت بود و امروزه به عنوان یکی از غذا های محبوب در انگلستان و ایالات متحده است.

دم گاو

7. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی در گذشته تنها میان فقرا محبوب بود اما به مرور طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. امروزه به دلیل کاهش میزان کشت آن، قیمتی صعودی پیدا کرده است.

کره بادام زمینی

8. مارماهی آب شیرین

این نوع از مارماهی به دلیل عرضه بیش از حد به لیست ماهی های در معرض خطر انقراض اضافه شد که در نتیجه قیمت آن افزایش چشمگیری داشت.

مارماهی

9. شاه سالمون سفید

در گذشته هیچ ماهی فروشی وجود نداشت که بتواند مردم را متقاعد کند که شاه سالمون سفید بخرند. اما امروزه این ماهی به طور معمول تنها در رستوران های گران قیمت سرو می شود.

سالمون

10. سیر

در کشور انگلستان و ایاات متحده مردم از خوردن سیر به دلیل طعم تند آن اجتناب می کردند اما با حضور ایتالیایی ها و اسپانیایی ها متوجه شدند که غذا های بسیار خوشمزه ای با آن تهیه می گردد.

سیر

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد