اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه راحت تر عطسه کنیم؟

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که احساس عطسه داشته باشید اما نتوانید عطسه کنید. معمولا وقتی نمی توانید عطسه کنید تنفس سخت و با احساس خارش تحریک کننده ای در بینی خود احساس می کنید.

چگونه راحت تر عطسه کنیم؟


ممکن است برای شما پیش آمده باشد که احساس عطسه داشته باشید اما نتوانید عطسه کنید. معمولا وقتی نمی توانید عطسه کنید تنفس سخت و با احساس خارش تحریک کننده ای در بینی خود احساس می کنید.

در این مطلب روش های طبیعی را به شما آموزش می دهیم تا هنگامی که واقعا می خواهید عطسه کنید اما نمی توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

1. قرار گرفتن در معرض نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث اتفاقی به نام رفکس عطسه می شود به طور معمول وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرید عطسه ی کنید و اگر در حالتی قرار دارید که نمی توانید عطسه کنید به نور خورشید نگاه کنید.

اگرچه دلیل دقیق قرار گرفتن در معرض نور خورشید که منجر به عطسه می شود مشخص نیست اما به طور ژنتیکی این اتفاق در بدن شما رخ می دهد

خورشید

2. بو کردن مقداری فلفل

فلفل سابیده شده می تواند عطسه را تحریک کند. استنشاق فلفل سیاه می تواند مخاط بینی شما را تحرک کند و باعث عطسه شود.

دلیل این اتفاق ترکیبی به نام پیپرین در فلفل است که باعث تحریک انتهای عصب درون غشار مخاطی بینی شما می شود و بینی سعی می کند مواد را از درون خود خالی کند.

فلفل

3. از وسایل تحریک کننده بینی استفاده کنید

تکان دادن یک شی درون بینی که باعث قلقلک در درون بینی شما می شود تقریبا می تواند سریعا منجر به عطسه شود. برای مثال می توانید از یک دستمال استفاده کنید و با آن نوک بینی خود را قلقلک دهید.

هنگامی که یک دست یا شی را در بینی خود تکان می دهید ، عصب سه قلو درون بینی را تحریک می کند. این عملکرد به مغز ارسال می شود و در نتیجه ، مغز شما فرمان به عطسه می دهد.

بینی

4. مالیدن سقف دهان

شما می توانید با مالیدن سقف دهان خود به وسیله زبانتان عطسه ایجاد کنید زبان خود را به سقف دهان بچسبانید و فشار دهید و آن را تکان دهید تا عطسه کنید

عصب سه قلو در امتداد سقف دهان شما نیز قرار دارد و مالیدن سقف دهان با زبان می تواند باعث تحریک این عصب و ایجاد عطسه شود.

دهان

5.شکلات خوردن

یک تکه شکلات می تواند منجر عطسه کردن در شما شود این روش معمولا در افرادی جواب می دهد که شکلات زیادی نمی خورند.

اگرچه دلیل دقق اینکه چرا خوردن شکلات باعث عطسه می شود مشخص نیست اما این می تواند یک واکنش طبیعی بدن در برابر ذرات اضافی خارجی کاکائو باشد که وارد بدن می شود.

شکلات

6. آدامس جویدن

جویدن یک عدد آدامس نعنایی و بو کردن و طعم آدامس نعنایی باعث تحریک بینی شده و منجر به عطسه می شود.

عطسه ناشی از استنشاق و طعم نعنا در نتیجه تحریک بیش از حد یکی از اعصاب نزدیک به عصب سه قلو است.

آدامس

7. تحریک موهای بینی

تحریک موهای بینی و کشیدن یکی از آن ها می تواند منجر به احساس خارش و در نهایت عطسه شود.

کشیدن موی بینی باعث تحریک عصب سه قلو شده و تقریبا بلافاصله عطسه می کنید همچنین کندن یک ابرو نیز این حالت را ایجاد می کند.

موی بینی

8.بو کردن ک عطر یا اسپری قوی

برای شما ممکن است پیش آمده باشد که بو کردن یک عطر و یا اسپری قوی سرعا عطسه کرده باشید این بار می توانید عامدانه از این روش برای عطسه کردن استفاده کنید به یاد داشته باشید به هیچ عنوان عطر و اسپری را مستقیما به بینی خود نزنید.

هنگامی که قطرات یک عطر قوی به سوراخ های بینی شما نزدیک می شود می تواند مخاط بینی شما را تحریک کرده و عصب سه قلو را وادار به عطسه کردن کند.

عطر

9. استنشاق هوای سرد

یکی دیگر از راه های ساده برای عطسه کردن استنشاق هوای سرد است فقط کافی است کولر خود را روشن کنید تا عطسه کنید.

هوای سرد نیز با تحریک عصب سه قلو و مخاط بینی بلافاصله باعث عطسه می شود.

هوای سرد

10. نوشیدن نوشابه گازدار

اگر شما در معرض دی اکسید کربن یک نوشابه در هنگام باز کردن قرار بگیرید و یا بلافاصله بعد از باز کردن نوشابه آن را بنوشید می توانید منتظر عطسه کردن خود باشید.

وقتی یک قوطی نوشیدنی گازدار را باز می کنید ، دی اکسید کربن موجود در آن به سوراخ های بینی شما وارد می شود و باعث عطسه می شود.

نوشابه

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد