اونس طلا2306.7
مظنه15,066,000
18 گرم3,477,900
ارزش سکه33,943,698
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

آیا ویروس کرونای هندی خطرناک تر از گونه های دیگر است؟

کرونای هندی گونه جدیدی از ویروس کرونا می باشد که گریبان گیر کشور های جهان شده است. این گونه جدید ویروس کرونا در یکی از ایالت های هند کشف شده است و از این رو کرونای هندی نام گرفته است.

آیا ویروس کرونای هندی خطرناک تر از گونه های دیگر است؟


کرونای هندی گونه جدیدی از ویروس کرونا می باشد که گریبان گیر کشور های جهان شده است. این گونه جدید ویروس کرونا در یکی از ایالت های هند کشف شده است و از این رو کرونای هندی نام گرفته است.

پس از انتشار گونه انگلیسی این ویروس موسوم به کرونای انگلیسی که عفونت و سرعت سرایت بالا تری نسبت به گونه اولیه داشت، در حال حاضر مردم جهان نگران کرونای هندی هستند.

در طول موج دوم بیماری کووید-19 در کشور هند دانشمندان متوجه دو جهش غیر معمول در این ویروس شدند که به عنوان کرونای هندی شناخته شد.

کرونا

این گونه های جدید ویروس باعث شد تا کشور انگلستان پرواز های خود به هند را لغو کرده و به دنبال آن دیگر کشور ها نیز ارتباط خود با این کشور را کاهش دادند.

هنوز میزان خطر این گونه ویروس کرونا به طور دقیق مشخص نشده است. وزارت بهداشت انگلستان در هفته گذشته آن را تحت بررسی اعلام کرد.

به طور معمول برچسب «تحت بررسی» به گونه هایی از ویروس اطلاق می شود که به طور بالقوه نگران کننده هستند ولی هنوز آزمایش های کافی برای تشخیص میزان خطر آن انجام نشده است.

کرونای هندی

دانشمندان در حال تلاش هستند تا متوجه شوند که نوع هندی ویروس کرونا چه تاثیراتی در بدن می گذارد و اگر آثار منفی شدید تری نسبت به های گونه های پیشین داشته باشد به آن برچسب «نگران کننده» می زنند.

به نظر می رسد نوع هندی ویروس کرونا می تواند مقاومت بیشتری را نسبت به گونه های دیگر این ویروس در برابر واکسیناسیون نشان دهد.

هرچند دانشمندان معتقدند که جهش های به وجود آمده در ویروس کرونای هندی نمی تواند اثر واکسیانسیون را به طور کامل خنثی کند چراکه واکسن کرونا یک سطح ایمنی وسیع را به وجود می آورد.

واکسن کرونا

البته باید توجه داشت که برخی از دانشمندان مانند دنی آلتمن، استاد ایمنی شناسی در کالج امپریال لندن، معتقدند به زودی کرونای هندی نیز مانند کرونای انگیلیسی به یک گونه «نگران کننده» تبدیل خواهد شد.

برخی دیگر از دانشمندان نیز مانند جفری بارت رهبر طرح ژنومیک کووید-19 در مؤسسه سانگر معتقد است که نوع هندی ویروس کرونا به اندازه انواع کشف شده در برزیل و آفریقای جنوبی خطرناک نخواهد بود.

دیگر دانشمندان مانند اندرو هیوارد نیز معتقدند که هنوز میزان خطر ویروس هندی کرونا مشخص نیست اما لازم است احتیاط لازم به عمل آمده تا بررسی های لازم خطر این گونه از ویروس را مشخص کند.

ویروس کرونا

به طور کلی تا این لحظه مشخص شده است که دو گونه جهش غیر معمول در ویروس کرونای هندی اتفاق افتاده است اما میزان خطر آنها هنوز در دست بررسی است.

دانشمندان پیشنهاد می کنند که احتیاط لازم تا زمان بررسی های کافی به عمل آمده و مردم نیز مانند گذشته به تمامی پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد