اونس طلا2320.34
مظنه15,291,000
18 گرم3,529,900
ارزش سکه34,450,623
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

چین می گوید 200 میلیون شهروند را واکسینه کرده است

کوی گنگ، مسئول مرکز کنترل بیماری، در یک کنفرانس خبری گفت که مناطق پرجمعیت و افراد مناطق مهم در اولویت واکسن قرار دارند.

به گزارش سایت طلا ،کوی گنگ، مسئول مرکز کنترل بیماری، در یک کنفرانس خبری گفت که مناطق پرجمعیت و افراد مناطق مهم در اولویت واکسن قرار دارند.

یک مقام بهداشت روز چهارشنبه گفت، حدود 200 میلیون چینی یا 14.29٪ از جمعیت، تاکنون برای کرونا واکسینه شده اند، با تاکید بر کارگران خط مقدم پزشکی، دانشجویان دانشگاه و افرادی که در مناطق مرزی زندگی می کنند.

چین پس از شروع کند موج جدید کرونا، واکسیناسیون را شروع می کند. در روز چهارشنبه فقط دو مورد گزارش شده است، هر دو در شهر روئلی، مرز مشترک با میانمار.

کوی گنگ، مسئول مرکز کنترل بیماری، در یک کنفرانس خبری گفت که مناطق پرجمعیت و افراد مناطق مهم در اولویت واکسن قرار دارند. چین پنج واکسن تولید داخل را تأیید کرده و میلیون ها دوز از آن ها صادر کرده است، اگرچه برخی از دانشمندان معتقدند این واکسن ها محافظت کمتری نسبت به واکسن های فایزر، مدرنا و آستارازنکا دارند.

بر اساس اطلاعات شرکت های واکسن ساز چین، دامنه اثر بخشی واکسن های چینی از 50.7٪ تا 79.3٪ است، که کمتر از سایر واکسن ها خارجی است اما هنوز هم موثر است.

چین اکنون میلیون ها واکسن در روز می زند و یک پزشک متخصص دولتی، ژونگ نانشان، هدف واکسیناسیون 560 میلیون نفر از 1.4 میلیارد نفر از مردم این کشور را تا اواسط ماه ژوئن اعلام کرده است.

چین از ابتدای ژانویه سال 2020، بعد از تشخیص بیماری کرونا در اواخر سال 2019، بیش از دو ماه شهر ووهان را قرنطینه کرد. ووهان به عنوان مرکز بیماری همه گیری کرونا شناخته شد. اگرچه پکن گفته است که ویروس ممکن است زودتر از قبل در گردش بوده و احتمالا به چین آمده باشد و منشا آن چین نباشد.

از آن زمان به بعد، چین ویروس را از طریق کنترل دقیق مرزها و قرنطینه سریع کنترل می کند. استفاده از ماسک در داخل خانه تقریبا همگانی است و پروتکل های کاربردی برای ردیابی سلامت باید در اکثر مغازه ها، ادارات و ساختمانهای عمومی وجود داشته باشد.

در حالی که چین اولین اقتصاد بزرگی بود که اثرات ویروس را از بین برد، اما محدودیت ها رشد بیشتر آن را محدود کرد. به ویژه هنگامی که پکن آماده استقبال از ده ها هزار بازدید کننده به عنوان میزبان بازی های المپیک زمستانی در فوریه 2022 است.

در کنار مقیاس گسترده تلاش برای واکسیناسیون، مقامات باید جمعیتی را متقاعد کنند که عمدتا دیگر از طریق عفونت احساس خطر نکنند.

کوئی در جلسه توجیهی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: "در حال حاضر، تلاش های واکسیناسیون در مناطق کلیدی و بین گروه های اصلی جمعیت به طور کلی در حال پیشرفت است."

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد