اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بررسی OnePlus 9 Pro: گوشی هوشمند بسیار قدرتمند با شارژ سریع

جدیدترین گوشی با مشخصات عالی دارای دوربین مارک Hasselblad، صفحه نمایش عالی و عمر باتری طولانی است.

به گزارش سایت طلا،جدیدترین گوشی اندرویدی 9 Pro OnePlus، سرعت بی نظیری را در اختیار شما قرار می دهد. دوربینی از تولید کننده مشهور سوئدی Hasselblad به تلاش برای بهبود امور در بخش عکاسی شما می افزاید.

این گوشی 829 پوندی با خط تولید برند چینی در سال 2021 است و در تعقیب برند برتر سامسونگ، به شرکت اوپو (Oppo) پیوست.

گوشی مدل 9 Pro درست مثل مدل های قبلی خود دارای یک بسته ی شیشه ای و فلزی منحنی است، اما اکنون در رنگ های بهتر رشد یافته است.

صفحه بزرگ 6.7 اینچی QHD + OLED عالی به نظر می رسد: روشن، واضح و روان، با حداکثر سرعت تازه سازی 120 هرتز برای رقابت با بهترین رقبا. وزن زیر 200 گرم و عرض زیر 74 میلی متر نگه داشتن آن را برای یک گوشی بزرگ بسیار آسان می کند، در حالی که حسگر اثر انگشت نوری در صفحه نمایش سریع و دقیق است، بنابراین باز کردن قفل آن به سادگی انجام می شود.

مشخصات فنی

صفحه اصلی: 6.7in QHD + OLED (525ppi) 120Hz

پردازنده: Qualcomm Snapdragon 888

رام: 8 یا 12 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 128 یا 256 گیگابایت

سیستم عامل: Oxygen OS 11.2 مبتنی بر Android 11

دوربین: دوربین عقب چهارگانه: عرضی 48 مگاپیکسل، اولترا واید 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 8 مگاپیکسلی، تک رنگ 2 مگاپیکسلی؛ دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی

اتصالات: 5G، دو سیم کارت نانو سیم،USB-C ،wifi 6 ، NFC، بلوتوث 5.2 (AAC ، aptX / HD ، LDAC) و لوکیشن

مقاومت در برابر آب: IP68

ابعاد: 163.2 x 73.6 x 8.7 میلی متر

وزن: 197 گرم

عملکرد عالی و شارژ سریع

عمر باتری خوبی دارد. با تنظیم صفحه روی حداکثر رزولوشن + QHD و نرخ فریم 120 هرتز، تلفن با استفاده از صفحه نمایش برای بیش از پنج ساعت در طول استفاده برنامه های مختلف، حدود 44 ساعت دوام می آورد. این بدان معناست که این گوشی از 7 صبح روز اول تا 3 صبح روز سوم دوام می آورد.

پایداری

برند OnePlus باتری 9 Pro را با 1000 بار شارژ کامل در حالی که حداقل 80٪ از ظرفیت اصلی خود را حفظ کرده تست می کند. سیستم شارژ بهینه به طول عمر آن کمک می کند. باتری قابل تعویض است و تلفن هوشمند به طور کلی توسط وان پلاس در انگلیس قابل تعمیر است.

این شرکت برای گوشی ها و مدل های خاص رقبا، یک برنامه تجاری را ارائه می دهد. در مورد استفاده از مواد بازیافتی در گوشی های هوشمند خود توضیحی نداد. OnePlus ارزیابی تأثیرات زیست محیطی را منتشر نمی کند اما گزارش پایداری خود را در سال 2019 منتشر کرد.

سیستم عامل اکسیژن 11.2

مدل 9 Pro با آخرین نسخه سیستم عامل اکسیژن OnePlus، مبتنی بر اندروید 11 ارائه می شود.

سیستم عامل اکسیژن یکی از تصفیه شده ترین و نسخه ی بدون اشکال اندروید است. این سیستم از اصول اولیه مانند امکان حذف آیکون های ناخواسته از نوار وضعیت گرفته تا تغییر شکوفایی بصری اطراف اسکنر اثر انگشت هنگامی که انگشت خود را بر روی آن فشار می دهید، برخوردار است.

مخصوصا اگر از تجربه استفاده از اندروید استاندارد ارائه شده توسط گوشی های گوگل، نوکیا و یا دستگاه های سامسونگ استفاده کرده باشید، استفاده از آن سریع، نرم و آسان است.

برند وان پلاس (OnePlus) پشتیبانی نرم افزاری را به مدت سه سال از زمان انتشار، شامل دو سال به روزرسانی نسخه اندروید و سپس یک ماه دیگر به روزرسانی های امنیتی ارائه می دهد. سامسونگ چهار سال و اپل پنج سال برای تلفن های مربوطه ارائه می دهند، بنابراین OnePlus هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

دوربین

در پشت گوشی چهار دوربین از برند Hasselblad وجود دارد که شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، 50 مگاپیکسلی اولترا واید، 8 مگاپیکسلی 3.3x تله فوتو و یک دوربین مونوکروم 2 مگاپیکسلی است که آخرین آنها یک دوربین است که فقط برای ضعف "فیلتر مونوکروم" استفاده می شود.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی عموما خوب است و با تعادل رنگ خنثی،عکس هایی با نوردهی مناسب و متعادل می گیرد. این دوربین می تواند در اندازه کامل 48 مگاپیکسل عکسبرداری کند اما به طور پیش فرض عکس های 12 مگاپیکسلی را نشان می دهد، که من نتایج بهتری کسب کردم. عملکرد این دوربین در موقعیت کم نور بسیار خوب بود و حالت اختصاصی شب در صحنه های تاریک به خوبی کار می کند. عکس های با نور زیاد می توانند کمی شسته شده به نظر برسند، در حالی که مشاهده برخی از تصاویر در اندازه کامل می توانند بیش از حد واضح و پردازش شده باشند.

دوربین فوق العاده 50 مگاپیکسلی یکی از بهترین سنسورهای موجود است که از تصاویر خوب عکس می گیرد و از حالت شبانه و حالت های دیگر پشتیبانی می کند. دوربین تله ای 8 مگاپیکسلی دارای بزرگنمایی 3.3 برابر است که برای گوشی بدون سیستم بزرگنمایی پریسکوپ اختصاصی مانند آنچه در سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا یافت می شود، نسبتا مناسب است. عملکرد آن در نور کم به طور محسوسی ضعیف تر از دوربین های دیگر است و نمی تواند در حالت شب استفاده کند.

دوربین سلفی با فوکوس ثابت 16 مگاپیکسلی، عکس های بسیار زیبایی را در نور مناسب ثبت کرده است، اما در حالت عکسبرداری در اندازه فول سایز، کمی ضعیف است. شرایط نوری کم را به خوبی کنترل می کند اما فاقد هرگونه حالت کم نور اختصاصی است.

با برخی از ویژگی های جالب مانند Nightscape و حالت های عمودی برای فیلم، می توان فیلم را با رزولوشن 8K در 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری کرد.

همکاری OnePlus با Hasselblad مواردی از جمله تعادل رنگ خنثی تر در مقایسه با تلاش های قبلی را اضافه کرده است. اما بارزترین مورد، حالت Pro Hasselblad با طراحی مجدد است که دارای گزینه های کنترل زیادی برای مواردی مانند ISO، تعادل رنگ سفید، شاتر، فوکوس و بیت های دیگر است. گرفتن عکس های بهتر از حالت عادی کاملا پیچیده و دشوار است اما باید برای کسانی که می خواهند وقت بگذارند و فراتر از عکسبرداری ساده عکس بگیرند، مفید باشد.

به طور کلی دوربین در مدل 9 Pro خوب است، اما برند های اصلی بازار را به دردسر نمی اندازد. امیدوارم مشارکت بیشتر با Hasselblad بتواند به بهبود اوضاع کمک کند.

مشاهدات

لرزش های لمسی گوشی خوب و واضح است، اما به اندازه ای که برای برخی اعلان ها می خواهم قوی نیست.
کیفیت تماس و عملکرد 5G در حالت EE بسیار عالی بود.
صفحه این گوشی با محافظ Gorilla Glass 5 قدیمی تر پوشش داده شده است، نه با آخرین مدل یعنی Gorilla Glass Victus که مقاوم در برابر شکستی است.

قیمت

قیمت وان پلاس 9 پرو 829 پوند برای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی. و 929 پوند با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد بود.

قضاوت

گوشی OnePlus 9 Pro یکی دیگر از گوشی های هوشمند با عملکرد خوب از برند چینی است.

با 829 پوند قیمت، هنوز رقابت در قیمت پیشنهادی خرده فروشی (RRP) را کم می کند، اما با تخفیف های مکرر برای سری Galaxy S21 سامسونگ و سایر محصولات آنلاین به طور قابل توجهی قابل توجه نیست. در عوض، وان پلاس کم و بیش در یک رقابت برابر رقابت می کند. از بسیاری جهات، با صفحه نمایش فوق العاده، تجربه فوق العاده سرعت و عمر باتری خوب، ارائه می شود.

مشکل این گوشی دوربین خوب اما نه پیشرو و داشتن فقط سه سال پشتیبانی نرم افزاری از زمان انتشار است که قطعا زیاد نیست ​و کمتر از زمانی است که سامسونگ و اپل برای گوشی های خود ارائه می دهند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد