اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 نشانه کودک فوق العاده باهوش که نمی‌دانستید

همه والدین دوست دارند بدانند کودکشان فوق العاده باهوش است. اما آنچه ممکن است شما ندانید این است که نشانه های خاصی از یک کودک باهوش وجود دارد که با استفاده از آن ها میتنوانید به باهوش بودن کودک خود پی ببرید.

5 نشانه کودک فوق العاده باهوش که نمی‌دانستید


همه والدین دوست دارند بدانند کودکشان فوق العاده باهوش است. اما آنچه ممکن است شما ندانید این است که نشانه های خاصی از یک کودک باهوش وجود دارد که با استفاده از آن ها میتنوانید به باهوش بودن کودک خود پی ببرید.

در اینجا علائم اصلی یک کودک باهوش برای شما آورده شده است :

1. زودتر از سایر نوزادان در سن آنها به نقاط عطف برخورد می کند
شاید بدانید که نقاط عطف رشد ، راهی مهم برای تشخیص اینکه کودک شما از نظر رشد جسمی ، شناختی و عاطفی خود در مسیر پیشرفت قرار دارد ، است. با این حال ، اگر کودک شما زودتر از بچه های هم سن خود به این نقاط عطف برخورد می کند ، این می تواند یکی از نشانه های یک کودک باهوش باشد. به عنوان مثال ، کودک سه ماهه شما در حال حاضر تنها نشسته است. یا کودک 10 ماهه شما جملات واضح و کاملی را بیان می کند.
کودک

2. تمرکز بسیار خوبی دارد
نوزادان و کودکان خردسال به دلیل توجه کوتاه مدت شناخته شده هستند. با این حال ، یکی از نشانه های یک کودک باهوش این است که آنها می توانند در سنین خیلی پایین، معمولاً قبل از شش ماهگی ، برای مدت طولانی روی یک کار تمرکز کنند.

به عنوان مثال ، ممکن است کودک پنج ماهه بسیار باهوشی خود را متوجه تمرکز خود در بازی با بلوک های چوبی بدون حواس پرتی کند. یا او ممکن است هنگام خواندن یک کتاب کامل ، حتی با اشاره به تصاویر مورد علاقه آنها یا ورق زدن ، با شما بنشیند. نکته حرفه ای: به بازی با اسباب بازی هایی مانند بلوک و پازل ادامه دهید. سعی کنید به کودک کوچک خود پازل های بزرگ و رنگارنگ بدهید تا تمرکز او را تحریک و تشویق کند.

3. حل مشکلات را دوست دارد
اگر کودک کوچک شما علائمی را از یک کودک باهوشی نشان می دهد ، پس انتظار نداشته باشید که او هرگز به راحتی تسلیم شود! درست است، همراه با تمرکز شدید ، چنین کودکانی دارای مهارت های استثنایی در حل مسئله هستند. اگر به عنوان مثال ، میان وعده های مورد علاقه آنها را در یک کمد جا انداخته اید ، کودک کوچک شما ممکن است راهی هوشمندانه برای رسیدن به این مواد خوب پیدا کند. و در حالی که همه کودکان مهارت های حل مسئله را با توجه به نقاط عطف رشد نشان می دهند ، یک کودک فوق العاده پیشرفته این مهارت ها را خیلی زودتر از همسالان خود نشان می دهد.

باهوش

4- از تنهایی لذت می برد (حتی ترجیح می دهد)
ما می دانیم که کودکان انسانهای کوچک اجتماعی هستند و اغلب بندرت می خواهند تنها بمانند. با این حال ، یکی از نشانه های یک کودک باهوش این است که آنها اغلب ترجیح می دهند تنها باشند.

نکته حرفه ای: به یاد داشته باشید اگر کودک کوچک شما را دوست ندارد ، او را در جمع بچه های دیگر قرار ندهید. اما در عین حال ، می توانید کودک خود را به بازی در کنار همسالان خود ترغیب کنید ، به طوری که از رشد مهارت های اجتماعی غافل نشوید.

5. بسیار کنجکاو
کودکان باهوش به مراتب کنجکاوی بالاتری دارند. اما یکی از نشانه های یک کودک باهوش این است که سوالات آنها نیز استثنایی است. سوالات آنها می تواند به قدری پیچیده باشد که حتی می توانند شما را برای جستجوی جواب به کتابخانه یا گوگل بروید.

بازی

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد