اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا و انگلیس از مذاکرات ایران و عربستان سعودی مطلع بودند

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شده است که آمریکا و انگلیس از مذاکرات ایران و عربستان سعودی در عراق مطلع بوده‌اند

به گزارش سایت طلا،خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد که ایالات متحده آمریکا و انگلیس از مذاکرات ایران و عربستان در عراق مطلع بودند اما از نتایج آن اطلاع نیافتند.

رویترز همچنین به نقل از یک مسئول ایرانی و یک منبع منطقه‌ای ادعا کرد مذاکراتی که پیش از این روزنامه فایننشال تایمز مدعی آن شده بود، به گشایشی نرسیده است.

رویترز به نقل از منبع منطقه‌ای خود موضوع لبنان و یمن را از جمله محورهای مورد بحث در این مذاکرات اعلام کرد.

گفتنی است که روزنامه فایننشال تایمز پیش از این مدعی شده بود که مقامات ایران و عربستان در راستای بهبود روابط، مذاکرات مستقیم انجام داده اند.

فایننشال تایمز به نقل از سه منبع آگاه مدعی شد که مقامات بلندپایه ایران و عربستان سعودی، پنج سال بعد از قطع روابط دیپلماتیک، مذاکراتی مستقیم در راستای بهبود رابطه انجام داده‌اند.

ادعا می‌شود که این دیدار طی ماه جاری میلادی در بغداد انجام شده است. تاریخ دقیق این گفتگوها ۹ آوریل (۲۰ فروردین) اعلام شده و ادعا می‌شود که نتیجه‌ای مثبت داشته است.

گفته می‌شود که یکی از موضوعات مورد بحث نیز حملات انصارالله به مواضع سعودی بوده است.

ریاست هیأت سعودی را در این مذاکرات «خالد بن علی الحمیدان» مدیرکل اداره اطلاعات عمومی برعهده داشته و دور بعدی مذاکرات مستقیم بین ریاض و تهران هم برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است.

ظاهراً مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق فرایند این مذاکرات ادعایی را تسهیل کرده است و اینکه او ماه گذشته در سفر به ریاض، با بن سلمان در این رابطه گفتگو کرده است.

همچنین ادعا می‌شود که مذاکرات تهران-ریاض با سرعت پیش می‌رود چرا که مذاکرات برجام با سرعت در حال حرکت به جلو است و همچنین پای حملات انصارالله به مواضع عربستان سعودی در میان است.

این در حالی است که به نوشته فایننشال تایمز، یک مقام ارشد سعودی وجود هرگونه مذاکره‌ای را تکذیب کرده و دولت‌های ایران و عراق نیز در این باره صحبتی نکرده‌اند.

از طرفی، یک مقام ارشد عراقی و یک دیپلمات خارجی، انجام این مذاکرات را تائید می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد