اونس طلا2394.45
مظنه16,046,000
18 گرم3,704,200
ارزش سکه36,151,638
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

اسپیس ایکس برای پرتاب فضاپیما به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) آماده می شود

این اولین پرواز خدمه با استفاده از یک فالکون بازسازی شده و فضاپیما دراگون است.

به گزارش سایت طلا،ناسا هفته آینده پس از اتمام بررسی رسمی آمادگی پرواز، به SpaceX چراغ سبز نشان داده تا چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) منتقل کند. لیفتوف (Liftoff) طبق برنامه ریخته شده، در تاریخ 22 آوریل ساعت 6:11 صبح به وقت محلی در مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام خواهد شد.

پرتاب گروه دراگون که به زودی انجام می شود مشخصا چندین مورد اولیه را برای فعالیت فضایی ایلان ماسک نشان می دهد. به گفته سایت Phys.org، این اتفاق نه تنها اولین پرواز خدمه است که با استفاده از فالکان بازسازی شده و دراگون انجام می شود، بلکه اولین پرواز با دو شریک بین المللی است. موشک Falcon 9 همان مرحله اول را دارد که فضانوردان را در ماه نوامبر به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پرتاب کرد، در حالی که کپسول (به نام تلاش (Endeavor)) در بهار گذشته رابرت بهنکن و داگلاس هرلی از ناسا را ​​به ایستگاه فضایی می برد.

هر دو این وسایل قابل استفاده مجدد هستند و بخشی از مجموعه بزرگتر پروژه SpaceX فضاپیماها هستند. Falcon 9 یک موشک دو مرحله ای است که برای حمل محموله ها و فضاپیماهای خدمه به مدار طراحی شده است. این موشک از موتور مرکل، موتوری که در Falcon Heavy بزرگتر وجود دارد، برخوردار است و در مجموع در 122 لانچ استفاده شده است. در حالی که دراگون کپسولی است مناسب 16 راننده دراکو برای مانور در مدار و چندین چتر برای ورود مجدد به جو و فرود.

این بار، فضانوردان شامل شین کیمبرو، مگان مک آرتور به همراه آکیهیکو هوشیده، آژانس هوافضای ژاپن و توماس پسکت از آژانس فضایی اروپا هستند. آنها شش ماه را در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) سپری می کنند و جایگزین 4 خدمه ای می شوند که به خانه خود برمی گردند.

تنها چیزی که باقی مانده این است که یک مسئله جزئی را قبل از لانچ برطرف کنیم. بیل گرستنمایر، جانشین رییس اسپیس ایکس (SpaceX) گفت که این شرکت متوجه شده است که کمی سوخت پیشرانه، اکسیژن مایع بیش از حد در مخازن مرحله اول را پمپاژ می کند. مهندسان در حال حاضر اطمینان حاصل می کنند که این اختلاف خطرات ایمنی ندارد. اگر مسئله طبق برنامه حل شود، فضانوردان باید طبق برنامه لانچ شوند و صبح روز 23 آوریل در ایستگاه پیاده شوند. شما می توانید پرتاب را به طور زنده از تلویزیون ناسا تماشا کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد