اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش قیمت جهانی نفت امروز 27 فروردین 1400

قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (پنجشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه) با افزایش یک دلار و ۹ سنتی، وارد کانال ۶۵ دلار شد.

قیمت سبد نفتی سازمان اوپک دیروز ۶۴ دلار و ۴۸ سنت ثبت شد، در حالی‌که چهارشنبه (۲۵ فروردین‌ماه) ۶۳ دلار و ۳۹ سنت بود.

سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت‌خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط «الجزایر»، «گیراسول آنگولا»، «سبک رابی گابن»، «میناس اندونزی»، «سنگین ایران»، «سبک بصره»، «صادراتی کویت»، «السدر لیبی»، «سبک بونی نیجریه»، «سبک عربی عربستان»، «موربان امارات»، «مری ونزوئلا» و «جنو کنگو» است.

قیمت نفت‌خام «برنت» و «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) نیز امروز (جمعه، ۲۷ فروردین‌ماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۶۶ دلار و ۹۷ سنت و ۶۳ دلار و ۴۶ سنت به ازای هر بشکه بوده است.

جاستین اسمیرک، تحلیلگر ارشد موسسه وستپک در این باره گفت: «ترمیم قابل توجه اقتصادهای بزرگ جهان و عرضه محدود اوپک و متحدانش در کنار واکنش محتاطانه تولیدکنندگان آمریکایی به بالا رفتن قیمت ها سبب تقویت بازار شده است.»

وی افزود: «ما همچنان فکر می کنیم این احتمال وجود دارد که قیمت نفت ابتدا به 70 دلار برسد اما بعدا عقب نشینی معناداری داشته باشد.»

اسمیرک گفت، هرچه قیمت ها برای مدت طولانی تری بالا بماند، احتمال افزایش عرضه در بازار بالاتر می رود. به علاوه ریسک افزایش موارد ابتلا به کرونا در مناطقی نظیر هند و اروپا می تواند در نهایت به افت قیمت ها منجر شود.

در حال حاضر جهش قابل توجه خرده فروشی در آمریکا، کاهش ادعاهای بیکاری و نشانه هایی از حضور بیشتر خودروها در جاده های این کشور سبب تقویت بازار نفت شده است.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «بازگشایی اقتصاد آمریکا سبب افزایش ترددها در ایالت های مختلف شده است.» وی افزود، هند و چین نیز شاهد بالا رفتن حجم ترافیک در بزرگراه هایشان هستند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد