اونس طلا2337.99
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

8 توصیه برای اینکه از سلامت کلیه‌هایتان محافظت کنید

کلیه‌های شما یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن شماست که در پهلوی شما قرار دارد

به گزارش سایت طلا کلیه‌های شما یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن شماست که در پهلوی شما قرار دارد و هر کدام از آنها به اندازه یک مشت است که کل تصفیه خون را بر عهده دارد. کلیه‌ها وظایف زیادی دارند. وظایف کلیه‌ها شامل دفع مواد زائد، آب اضافی، تصفیه خون و تنظیم اسید و باز خون است. به علاوه کلیه‌ها از افزایش غلظت خون و از دست رفتن تعادل بدن جلوگیری می‌کند.

اگر کلیه به درستی کار نکند ممکن است مواد زائد داخل بدن بماند یا اینکه برخی مواد مفید از بدن خارج شوند. در ادامه به 8 توصیه که کمک می‌کند کلیه‌هایتان سالم بماند اشاره می‌کنیم:

فعال و متناسب بمانید

تمرین‌های ورزشی مداوم و منظم می‌تواند مواد مضر بدن شما را به کمترین میزان برساند. تمرین‌های ورزشی احتمال ابتلا به بیماری‌های کلیوی مثل انسداد عروق کلیه را کاهش دهد و فشار خون را کنترل کند. فشار خون یکی از عواملی است که به صورت موثر بر روی سلامت کلیه‌ها موثر است.

قند خونتان را کنترل کنید

افرادی که دیابت دارند ممکن است قند خون زیادی داشته باشند که این می‌تواند آسیب‌های جدی را به کلیه وارد کند. زمانی که سلول‌های بدن شما نمی‌توانند از قند خون موجود را جذب کنند، دستگاه دفع ادرار و کلیه‌های شما مجبورند به سختی این قند را دفع کنند و خون را پاکسازی کنند. بنابراین در طی چند سال کلیه‌ها به صورت جدی آسیب می‌بینند. توصیه می‌شود اگر دیابت ندارید قند خون را کنترل کنید و اگر دیابت دارید هم سعی کنید بیماری‌تان را کنترل کنید.

فشار خونتان را بررسی کنید

فشار خون بالا به سرعت به کلیه‌های شما آسیب می‌زند. اگر فشار خون بالایی داشته باشید و همزمان با مشکلاتی مثل دیابت یا بیماری‌های قلبی و عروقی دیگری هم درگیر باشید، کلیه‌هایتان را احتمالا از دست می‌دهید. بنابراین سعی کنید فشار خون خودتان را همیشه در یک حد نرمال نگه دارید.

وزنتان را کنترل کنید و رژیم مناسبی داشته باشید

یک رژیم غذایی سالم که حاوی انواع ریز مغذی‌هاست، می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های کلیوی را کاهش دهد و عملکرد کلیه را سالم نگه دارد. یک رژیم غذایی که حاوی فیبر و سبزیجات مفید زیاد است، می‌تواند حتی بیماری‌های کلیوی را نیز بهبود بخشد. کسانی که دچار اضافه وزن هستند یا رژیم نامناسبی پر از غذاهای فراوری شده دارند، به شدت در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیه هستند.

زیاد نوشیدنی بنوشید

همیشه سعی کنید انواع نوشیدنی‌های سالم را بنوشید و علاوه بر اینکه از مزایا و طعم آنها لذت می‌برید، در حفاظت از کلیه‌های خود هم کوشش کنید. همیشه به اندازه کافی آب بنوشید و سعی کنید هیچگاه تشنه نباشید.

سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن می‌تواند باعث انقباض عروق شود و این برای کلیه بسیار بد است. کاهش فشار خون یا افزایش فشار خون کلیه‌ها از آثار کشیدن سیگار است که منجر به آسیب‌های جدی می‌شود. سیگار کشیدن احتمال ابتلا به سرطان کلیه را نیز افزایش می‌دهد. به طور کلی سیگار یک ماده اضافه است و برای بدن در هر حالتی مضر است.

داروی اضافه مصرف نکنید

کلیه خون را پاکسازی می‌کند و اگر داروها و سموم اضافی داخل خون باشد، می‌تواند به کلیه هم آسیب بزند. بنابراین اگر از دردی رنج می‌برید سعی کنید علت درد را بیابید تا به کلیه‌هایتان بر اثر مصرف مسکن‌ها صدمه‌های جدی وارد نشود. حتما قبل از اینکه دارویی را مصرف کنید از ضرورت استفاده از آن اطمینان حاصل کنید.

سلامت کلیه‌هایتان را چک کنید

اگر ریسک ابتلا به نارسایی یا سایر مشکلات کلیوی را دارید، همیشه تست‌های کلیوی را بگذرانید. کسانی که دردی را در کلیه حس می‌کنند یا ناراحتی خاصی در ادرار خود دارند، باید به پزشک مراجعه کنند و از روش‌های درمانی درست استفاده کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد