اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شایعات iOS 15: تاریخ انتشار و ویژگی های جالب جدید

در این مقاله همه ی آنچه تاکنون در مورد به روزرسانی سیستم عامل بعدی اپل، iOS 15 می دانیم و فکر می کنیم، وجود دارد.

به گزارش سایت طلا،ما هنوز منتظر هستیم تا اپل، مدل جدید سیستم عامل خود یعنی iOS 14.5 را منتشر کند، اما این مانع ما نمی شود که به نسخه جدید بعدی سیستم عامل آیفون یعنی iOS 15 نگاه نکنیم: طبق معمول، انتظار می رود طیف وسیعی از ویژگی های جدید در iOS 15، با الهام از نسخه ی 14 باشد، مانند ویجت های صفحه اصلی و ترفندهای جدید دوربین. ما همچنین ایده مناسبی از زمان انتظار برای عرضه سیستم عامل جدید را به دست آورده ایم.

در این مقاله به هر شایعه ای در مورد iOS 15 که تاکنون شنیده ایم و هر حدس مفصلی که می توانیم وارد کنیم، پرداخته ایم. از جمله اینکه چه زمانی ممکن است برای دانلود در دسترس باشد و چه ویژگی های جدیدی را می توان مشاهده کرد.

تاریخ انتشار iOS 15: احتمالاً سپتامبر

اپل به طور معمول نسخه های جدید iOS را در کنفرانس سالانه جهانی توسعه دهندگان (WWDC) در ماه ژوئن نشان می دهد. کنفرانس سالانه جهانی توسعه دهندگان (WWDC) سال گذشته در 22 ژوئن آغاز شد و ما اولین نگاه خود را به iOS 14 ، iPadOS 14 و MacOS Big Sur دادیم. کنفرانس سالانه جهانی توسعه دهندگان (WWDC) 2021 احتمالاً یک رویداد مجازی در ماه ژوئن نیز خواهد بود، اگرچه اپل هنوز برنامه های خود را منتشر نکرده است. پس از اعلام iOS جدید، برای آزمایش و معمولا بعدا در تابستان، به عنوان یک نسخه ی بتا عمومی در دسترس توسعه دهندگان قرار می گیرد.

نسخه نهایی iOS 15 احتمالاً در سپتامبر همراه با آیفون 13 آغاز به کار می کند. حتی اگر سال گذشته، به دلیل همه گیری ویروس کرونا، انتشار آیفون 12 به ماه اکتبر موکول شد، ما همچنان شاهد انتشار iOS 14 در سپتامبر بودیم. بنابراین یک شرط کاملاً خوب است که iOS 15 همان برنامه را دنبال کند.

سازگاری با دستگاه های مختلف: iOS 15 احتمالاً از آیفون 7 به بعد کار خواهد کرد

به گفته سایت اسرائیلی The Verifier و سایت فرانسوی iPhoneSoft، تنها شایعه ای که تاکنون در مورد سازگاری دستگاه ها شنیده ایم این است که iOS 15 از آیفون 7 یا بالاتر را پشتیبانی می کند. این خیلی تعجب آور نیست، زیرا مدل های آیفون 6 اکنون بیش از 5 سال عمر کرده اند و با تراشه A9 کار می کنند. به نظر می رسد که iOS 15 به دستگاه هایی با تراشه A10 که شامل آیفون 7 به بالا و آیپاد تاچ نسل هفتم هستند، نیاز خواهد داشت.

ویژگی های جدید iOS 15: تغییر برنامه های پیش فرض، ایجاد ویجت های تعاملی

ما در مورد ویژگی های iOS 15 ایده خوبی نخواهیم داشت تا زمانی که در کنفرانس سالانه جهانی توسعه دهندگان (WWDC) از آن استفاده شود. از آنجا که iOS 14 یک بروزرسانی بزرگتر بود، ممکن است iOS 15 تغییرات کمتری ایجاد کند و در عوض iOS 14 را با تنظیم و بهبود عملکرد آن در اختیار مردم قرار گیرد.

با توجه به سایت فنی PhoneArena ، iOS 15 به شما امکان تغییر برنامه های پیش فرض بیشتری را می دهد. در iOS 14، شما می توانستید Safari و Mail را برای سایر برنامه های مرورگر و ایمیل عوض کنید. به روزرسانی آینده iOS 14.5 به شما این امکان را می دهد تا پلتفرم موسیقی پیش فرض خود را به جای Apple Music تغییر دهید. iOS 15 ممکن است به شما امکان دهد سفارشی سازی های بیشتری از این قبیل انجام دهید.

سایت فنی PhoneArena همچنین پیش بینی می کند که iOS 15، ویجت ها را به روشی که در اندروید دارند، تعاملی می کند که به شما امکان می دهد کارهایی مانند تغییر میزان صدا یا روشن و خاموش کردن آنها را انجام دهید. سایت گزارش داد که ممکن است گزینه های بیشتری برای اندازه ویجت نیز مشاهده کنیم.

گفته می شود که آیفون 13 دارای صفحه نمایش همیشه روشن، شبیه به ساعت اپل است. به گزارش سایت PhoneArena، اگرچه این یک تغییر سخت افزاری است، اما iOS نیز احتمالاً با آن تغییر می کند. احتمالاً با این به روزرسانی، در حین قفل صفحه گوشی، اعلان ها را در فرمت دیگری نمایش می دهد.

دستورالعمل های دانلود iOS 15: مانند همیشه

اگر جزو توسعه دهندگان برنامه ی اپل هستید، پس از اعلام سیستم عامل جدید در ماه ژوئن، برای آزمایش برنامه های خود، احتمالاً می توانید نسخه بتا iOS 15 developer را دانلود کنید. این سیستم عامل احتمالاً بعدا در تابستان برای دانلود عموم در دسترس خواهد بود (اوایل ژوئیه برای سیستم عامل iOS 14 بود)، بنابراین اگر دوست داشتید می توانید آن را دانلود کنید، اما به شما هشدار داده می شود: بتاها معمولا دارای باگ هایی هستند که ما نمی دانیم. توصیه می کنیم آن را در دستگاه اصلی خود دانلود نکنید.

هنگامی که iOS 15 به طور کلی در دسترس باشد (که انتظار داریم در ماه سپتامبر است)، اپل احتمالاً اعلانی ارسال می کند تا به شما اطلاع دهد که می توانید آن را به روز کنید. یا اینکه می توانید با رفتن به برنامه تنظیمات> ژنرال > به روزرسانی نرم افزار، این کار را به صورت دستی انجام دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد