اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بایدن : توقف واکسن های جانسون و جانسون، ایمنی را در اولویت اول

بایدن می گوید: توقف واکسن های جانسون و جانسون نشان می دهد دولت ایمنی را در اولویت اول قرار داده است

به گزارش سایت طلا،جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه اعلام کرد که حتی با از دست دادن موقتی واکسن یکبار مصرف J & J، مقدار زیادی واکسن فایزر و مدرنا وجود دارد.

کمپین واکسیناسیون رئیس جمهور جو بایدن بعد از توصیه فدرال در خصوص توقف واکسن جانسون و جانسون، به سختی برخورد کرد.

اما کاخ سفید این اقدام را تأییدیه ای مهم و سنجیده شده در تمام مدت عرضه معرفی کرد.

بایدن روز سه شنبه اعلام کرد که حتی با از دست دادن موقتی واکسن یکبار مصرف J & J، مقدار زیادی واکسن فایزر و مدرنا وجود دارد، این واکسن ها به اندازه کافی برای هر آمریکایی 100 درصد است.

با این حال، شاید بیش از هرچیز، نگرانی در مورد اعتماد عمومی به همه واکسن ها باشد، زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد که به طور بالقوه ده ها میلیون آمریکایی در زدن واکسن هایی که به گفته کارشناسان سازمان بهداشت عمومی برای ملت لازم است، مردد هستند.

بایدن و مقامات ارشد بهداشت در جلسه توجیهی کاخ سفید گفتند که این توقف تولید در واقع باید نتیجه معکوس داشته باشد و اعتماد به نفس را در این زمینه تقویت می کند که دولت امنیت را در اولویت اول قرار می دهد.

دکتر آنتونی فاوچی، برترین متخصص بیماری های عفونی، مشاوره توسط سازمان غذا و دارو و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، با استناد به نیاز به بررسی گزارش های لخته های خون نادر اما خطرناک گواهی بود که ما چگونه ایمنی را جدی می گیریم.

بایدن در ماه های آغازین ریاست جمهوری خود، اولویت اصلی خود را برای جنگی شدید در برابر ویروسی كه باعث مرگ 559000 آمریکایی شده است قرار داده است. با یک واكسن كه تقریبا 50 درصد بزرگسالان حداقل یک بار زده اند.

اقدامات وی به طور کلی انتقادات شدیدی دریافت کرده و با افزایش تلقیحات، تردید در مصرف واکسن به تدریج کاهش یافته است. بایدن با استفاده از سه واکسن در آمریکا و تأمین مقدار زیادی در حال تولید، انتقاداتی را برای عدم تقسیم واکسن بیشتر با سایر کشورها دریافت کرده است. رئیس جمهور گفت که اقدام روز سه شنبه حکمت عملکرد او را ثابت کرد.

پس از اعلامیه، بایدن به خبرنگاران گفت: "پیام من به مردم آمریكا در مورد واكسن این است كه من به همه شما گفتم." بایدن پس از اعلام این خبر به خبرنگاران گفت:"اطمینان حاصل كنید كه 600 میلیون دوز دیگر داریم كه فقط از فایزر و مدرنا در دست تولید است.

توقف تولید واکسن جانسون و جانسون، که به گفته تنظیم کنندگان، امیدوارند ظرف چند روز حل شود، در پی مشکلات تولید در کارخانه بالتیمور است که واکسن J & J را تولید می کند.

کاخ سفید، که فقط حدود 12 ساعت قبل از اعلام نوعی اعلامیه مطلع شد و هیچ گونه اخطار قبلی در مورد سازمان غذا و دارو (FDA) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) را نداشت، به سرعت اقدام کرد تا نگرانی در مورد تأثیر آن را به حداقل برساند.

فاوچی گفت: "من فکر می کنم این یک بحث بسیار مهم برای ایمنی است."

جف زینتس، هماهنگ کننده اقدامات ویروس کرونا، افزود که توقف توسط سازمان ها باید به مردم آمریکا اطمینان دهد که آنها در مورد نحوه برخورد با واکسن ها بسیار کوشا و محافظه کار خواهند بود.

آنها استدلال کردند که این توقف احتیاط عملکرد محتاطانه بایدن را نسبت به وعده های مربوط به تأمین و تحویل واکسن و همچنین عدم تمایل دولت وی به تعهدات برای به اشتراک گذاشتن واکسن اضافی با جهان به دلیل نگرانی در مورد عقب ماندگی های احتمالی، ثابت کرد.

مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید، جنیفر پالمیری گفت: آنها به وضوح در تلاشند تا به مردم اطمینان دهند که تأمین واکسن وجود خواهد داشت و این امر ایمن خواهد بود."

به دلیل مشکلات تأمین، واکسن های J&J فقط بخش کوچکی از دوزهای تجویز شده را منعکس می کند، اگرچه با توجه به سهولت در مصرف و توزیع، یکی از امیدوار کننده ترین واکسن ها بوده است. زینتز گفت که آمریکا هنوز انتظار دارد دو واکسن تأیید شده دیگر برای هر بزرگسال آمریکایی، دوز کافی تولید کند تا در پایان ماه مه واکسیناسیون انجام شود.

مدرنا و فایزر در این هفته 28 میلیون دوز را به دولت فدرال تحویل می دهند (این مقدار حتی برای سرعت بیش از 3 میلیون واکسن در روز نیز کافی است).

زینتز اذعان کرد که ممکن است برخی از ایالت ها با اعلامیه روز سه شنبه غافلگیر شوند اما گفت که این نشان دهنده سرعت حرکت مقامات برای رفع مشکلات امنیتی است. وی افزود این اثبات تعهد بایدن برای "پیروی از علم" در پاسخ به همه گیری کرونا است.

زینتز گفت: "ما می خواهیم سازمان های علمی در علم پیشرو باشند." هیچ كسی در كاخ سفید در تصمیم گیری برای توقف دخیل نبود. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما در هیچ یک از تصمیمات علمی دخیل باشیم، ما در چیزی که سر در نمی آوریم دخالت نمی کنیم."

سازمان ها روز سه شنبه گفتند که آنها در حال بررسی لخته های غیرمعمول در شش زن در میان از بیش از 7.2 میلیون بزرگسالی هستند که این واکسن را دریافت کرده اند. یکی از بیماران فوت کرد و دیگری با شرایط نا مطلوب در بیمارستان بستری است.

مقامات گفتند که این تاخیر به اندازه تمایل آنها به مطالعه عارضه جانبی بسیار نادر، مربوط به آموزش پزشکان در مورد روش منحصر به فرد لخته ها است. آنها گفتند، درمان معمول، با هپارین رقیق کننده خون، می تواند منجر به پیامدهای خطرناک بیمار شود.

فاوسی، در کاخ سفید، به کسانی که اخیرا واکسن J & J زده اند توصیه کرد "واکنش اضطرابی نداشته باشند، زیرا به یاد داشته باشید این امکان کمتر از یک دوز در یک میلیون دوز است." وی افزود: "با این وجود، به علائم احتمالی لخته شدن خون توجه كنید" از جمله سردردهای شدید، درد شكم یا پا و تنگی نفس.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد