اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ظریف: ممانعت از تروریسم هسته‌ای فقط با اتمام تروریسم اقتصادی آمریکا ممکن است

وزیر امور خارجه ایران گفت، مهار تروریسم هسته‌ای نطنز فقط با خاتمه یافتن تروریسم اقتصادی آمریکا امکان‌پذیر است.

به گزارش سایت طلا،«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت توقف تروریسم هسته‌ای فقط از طریق خاتمه یافتن تروریسم اقتصادی آمریکا ممکن است.

ظریف در پیامی توئیتری نوشت: «تروریسم هسته‌ای در نطنز، چرخه خطرناکی را شروع کرد که فقط با پایان یافتن تروریسم اقتصادی قابل مهار است که توسط [دونالد] ترامپ پایه‌گذاری شد».

وزیر امور خارجه ایران افزود: «[دولت] بایدن/هریس انتخاب واضحی پیش رو دارد: [بازگشت] به توافق اوباما/بایدن یا کارزار شکست حداکثری ترامپ».

ظریف در پایان تأکید کرد:‌ «جایگزین دیگری وجود ندارد. زمان زیادی باقی نمانده است».

صبح یکشنبه‌ ۲۲ فروردین ماه «بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است.

عصر همان روز نیز «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز گفت: «ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد».

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر روز سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد