اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

بررسی BMW M340i مدل 2021: یک سدان اسپرت بسیار زیبا

اسپرت تر از مدل 330i اما نه به اندازه M3، M340i یک میانه بین این دو مدل است.

به گزارش سایت طلا ، بی ام و مدل 330i؟ شاید خیلی نرم باشد. BMW M3؟ شاید خیلی اسپرت و خشن باشد. اما M340i؟ این یک M3 است که لباس مجلسی بر تن دارد و در صورت موقعیت، آماده است تا با بالاترین سرعت شما را پرواز داده و یا به راحتی و نرمی شما را در برنامه روزمره حمل کند. این ماشین را بهترین، در هر دو جهان بدانید.

بیایید با بزرگترین عامل کمک کننده به مدل M340i شروع کنیم: موتور توربوشارژ 3.0 لیتری شش سیلندر خطی. با 383 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور بدون هیچ گونه کاهش در قدرت. قدرت این ماشین منحصرا روی چرخ های عقب می رود، اگرچه امکان نیرو به چهار چرخ نیز از طریق xDrive بی ام و وجود دارد. گشتاور کمتر، سرعت عبور راحت از آزادراه و ریپ سرشار از راحتی را در کنار جاده ها فراهم می کند.

مدل M340i با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با شیفتر سریع بوده و واقعا می تواند برقصد. من واقعاً دوست دارم از شیفتر تعویض دنده در پشت فرمان به منظور کم کردن دنده، به هنگام معکوس دادن و صدای ناگهانی اگزوز M340i استفاده کرده و لذت ببرم.

من زمان زیادی را با بی ام و 330i با سیستم تعلیق ثابت و اسپرت خود سپری کردم و انتظار داشتم با مدل M340i، در جاده های محلی پوشیده از برف، شرایط سختی داشته باشم. اما هرگز این اتفاق نیفتاد. این سیستم تعلیق اختیاری M340i Adaptive M Suspension بدترین قسمت های رانندگی را به تجربه ای قابل تحمل تبدیل می کند که گویای جادوی این سیستم است. مطمئنا، مدل M340i دارای لاستیک های زمستانی پیرلی است و یک خودرو با لاستیک های تابستانی، چاله های ناهموار را برجسته تر می کند، اما من با مدل M340i در هنگام عبور از بخشهای بد جاده، تحت تأثیر قرار گرفتم.

فنرهای سخت تر، یک دیفرانسیل عقب، استرس بارهای ضد چرخش اصلاح شده و اجزای سیستم تعلیق تطبیقی ​​باورنکردنی، M340i را به یک لذت واقعی در بخشهای معکوس تبدیل می کنند. وقتی می خواهید ماشین را در جایی پارک کنید، ابتدا دماغه ی ماشین وارد آنجا می شود. ترمزهای استاندارد M Sport نیز عملکرد چشمگیری را ایجاد می کنند. این ترمزها کمی حساس هستند و عادت به آنها چالش برانگیز است، اما نسبت به ترمزهای استاندارد 330i پیشرفت چشمگیری داشتند. در آن اتومبیل، من هرگز به اندازه کافی قدرت توقف نداشتم، اما ارتقا M340i عالی است.

اگر چیزی باقی مانده باشد، فرمان متغیر به حالت اسپرت سری 3 است. در مشخصات روی کاغذ، داشتن فرمان نرم و آسان برای مانور دادن هنگام پارک یا پس از آن خیلی خوب است. اما چیزی که مدل M340i واقعا فاقد آن است، عکس العمل است. بنابراین هر چقدر که نسبت متغیر به خوبی تنظیم شود، بازهم یک تجربه معمولی است.

BMW M340i

جابجایی بین چهار حالت رانندگی M340i (در صورت فشار دادن دکمه Sport برای باز کردن قفل Sport Plus پنج حالت)، این خودرو واقعا رفتار خود را تغییر می دهد. راحتی در بیرون از شهر بسیار عالی است، در حالی که Eco Pro یک قهرمان در بزرگراه ها است و از هر قطره سوخت بیشترین استفاده را می کند.

حالت رانندگی تطبیقی (Adaptive) ​​به M340i این امکان را می دهد تا به طور خودکار متناسب با پارامترهای مختلف پیشرانه و شاسی تنظیم شود، اما این ترجیح من نیست. من شخصا دوست دارم این سدان را در حالت Sport برانم. کیت اگزوز باز می شود، دیجیتال ها به رنگ قرمز می شوند، سیستم دنده چرخ دنده های بیشتری را حفظ می کند و شتاب با اشتیاق بیشتری به اصرار شما برای "سریع رفتن" پاسخ می دهد. این سدان M340i، حتی در حالت اسپورت، در حالت ترافیک رفتار خوبی دارد. Sport Plus به برخی از کمک های راننده اشاره می کند و سیستم کنترل پایداری را روان تر کرده و باعث می شود M340i راحتی بیشتری داشته باشد.

در داخل خودرو M340i شباهت زیادی با 330i وجود دارد، اگرچه ترکیب چرم خاکستری و صدفس ورناسکا از سایر طرح های رنگی، زیباتر به نظر می رسد. هنوز هم کابین سری 3 به طور کلی خود را از نظر قیمت قابل قبول نشان می دهد، اما نه زیاد. در جلوی راننده یک مانیتور دیجیتال 12.3 اینچی با اطلاعات زیادی قرار دارد که بیشتر آنها از کنترل های نصب شده روی فرمان قابل تنظیم هستند. در سمت راست یک صفحه نمایش 10.3 اینچی قرار دارد که از Apple CarPlay و Android Auto بدون هیچ گونه هزینه مرتبط پشتیبانی می کند.

مدل M340i دارای مجموعه ای از سیستم های کمک راننده است که شما را در حین رانندگی به حالت کد درآورده است. این لیست شامل کروز کنترل تطبیقی​​، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار، حالت کمک راننده اختیاری با سنسورهای تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از خط و پارک و وقتی صحبت از دستگاه مهم گوشی می شود، گزینه هایی برای یافتن مکانی برای شارژ آنها کم نیست. پد شارژ بی سیم، پورت های USB-A یا USB-C. مسافران صندلی عقب نیز از پورت های USB-C و یک خروجی 12 ولتی نیز برخوردار هستند.

با قیمت 66000 دلار، این مدل M340i خودروی مقرون به صرفه ای نیست. اما در مقایسه با 330i استاندارد که راحتی در سیستم انتقال قدرت دارد، ارزش بیشتری خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد