اونس طلا2414.52
مظنه14,526,000
18 گرم3,353,300
ارزش سکه32,727,078
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

نکاتی تعجب برانگیز در مورد چپ دست ها که نمی‌دانستید

چپ دست ها احتمالاً این را می دانند که توانایی هایی دارند که افراد راست دست آن را ندارند. با این حال موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در مورد افراد چپ دست ندانید. که ما در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد.

نکاتی تعجب برانگیز در مورد چپ دست ها که نمی‌دانستید


مطمئنا نمیتوان گفت که چپ دست بودن به معنای تافته جدا بافته بودن است، آنها نیز در زندگی خود شاید با معایب چپ دست بودن مواجه شده باشند. چپ دست ها احتمالاً این را می دانند. با این حال موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در مورد افراد چپ دست ندانید. ما اینها را برای شما لیست می کنیم.

12 درصد
تنها 12 درصد از جمعیت جهان چپ دست هستند ، اما این درصد به آرامی در حال افزایش است. اگرچه در بیشتر کشورها چپ دست بودن به مدت طولانی مورد پذیرش قرار گرفته است ، اما هنوز کشورهایی هستند که کسی را به عنوان چپ دست نمی پذیرند. خوشبختانه ، به طور فزاینده ای پذیرفته شده است و بنابراین درصد افرادی که چپ دستی خود را دوست دارند در حال افزایش است.

دست

آلرژی
چپ دست هستید و در بهار به آلرژی مبتلا می شوید؟ جای تعجب نیست کتاب تسلط مغزی: بنیاد زیست شناختی نشان می دهد افرادی که چپ دست هستند 11 برابر بیشتر در معرض آلرژی هستند. آنها همچنین 2.5 برابر احتمال ابتلا به بیماری خود ایمنی را دارند.

حساسیت بیشتری به میگرن دارد
زندگی یک فرد چپ دست همیشه هم خوب نیست. همچنین به نظر می رسد افرادی که چپ دست هستند دو برابر بیشتر از افراد راست دست مبتلا به میگرن می شوند.

خواب ناآرام
همه ما بعضی اوقات در خواب حرکت می کنیم ، اما این اتفاق در افراد چپ دست بسیار بیشتر است. پدیده اختلال حرکتی دوره ای اندام (PLMD) در میان افراد چپ دست بسیار بیشتر است. PLMD حالتی است که در آن اندام ها به طور غیر ارادی هنگام خواب حرکت می کنند. مطالعه ای در سال 2011 نشان می دهد که 94 درصد افراد چپ دست گاهی از این رنج می برند در حالی که 69 درصد افراد راست دست با این مشکل مواجه هستند.

اما جدا از این مسئله چپ دست بودن مزایایی نیز دارد که در پایین به آن اشاره خواهیم کرد :

آنها باهوش ترند
بله ، چپ دست بودن نیز می تواند مزایایی داشته باشد. مطالعه ای که در سال 2007 انجام شد نشان می دهد که افراد چپ دست به طور کلی ضریب هوشی بالاتری دارند. . خب این ادعا آنچنان که فکر میکنید دوام نداشت چون در سال 2010 مطالعه دیگری ادعا کرد که خلاف این است. که خب مطالعات را با تردید رو به رو میکنند.

باهوش

مردان چپ دست

تفاوت های جنسیتی در یک نظرسنجی چپ دستی از سال 2008 نشان داد که مردان بیشتر از زنان چپ دست هستند. محققان داده های 144 فرد چپ دست را بررسی کردند و دریافتند که مردان بیشتر چپ دست هستند ، به طور دقیق: در مردان 23 درصد بیشتر از زنان شاهد آن هستیم.

انجام همزمان چند کار به طور همزمان

داده های جمع آوری شده توسط کنسرسیوم تحقیقات ایلینوی نشان می دهد افراد چپ دست در انجام چند کار ( چند وظیفه بودن ) بهتر از افراد راست دست هستند. همچنین به نظر می رسد که افراد چپ دست می توانند چیزها را بهتر از افراد راست دست به خاطر بسپارند.

کار

بهتر میتوانند زیر آب را ببینند

ما واقعاً نمی دانیم که چگونه تحقیق شده است ، اما ظاهراً یک متخصص مغز و اعصاب کشف کرده است که دید افراد چپ دست در هنگام زیر آب بودن سریعتر و بهتر از دید افراد راست دست است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد