اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با انجام این کارها دندان های شما مانند مروارید براق و سفید خواهد شد

محصولات زیادی برای سفید کردن دندان ها وجو دارد. با این حال ، در بیشتر محصولات سفید کننده از مواد شیمیایی برای سفید شدن دندان ها استفاده میشود. در اینجا روش های طبیعی برای سفید کردن دندان ها به شما معرفی شده است.

با انجام این کارها دندان های شما مانند مروارید براق و سفید خواهد شد


در سال 2015 ، آمریکایی ها بیش از 11 میلیارد دلار برای سفید کردن دندانها هزینه کردند ، از جمله بیش از 1.4 میلیارد دلار برای محصولات سفید کننده در خانه.

محصولات زیادی برای سفید کردن دندان ها وجو دارد. با این حال ، در بیشتر محصولات سفید کننده از مواد شیمیایی برای سفید شدن دندان های شما استفاده می شود که بسیاری از افراد را نگران کرده است. اگر می خواهید دندانهای سفیدتری داشته باشید اما همچنین می خواهید از مواد شیمیایی خودداری کنید ، در این مقاله گزینه های بسیار طبیعی و بی خطر ذکر شده است.

در اینجا 6 روش ساده وجود دارد که می توانید به طور طبیعی دندان های خود را سفید کنید.

1. چرخاندن روغن در دهان
روغن کشی یک روش درمانی سنتی هند است که به منظور بهبود بهداشت دهان و دندان و سموم از بدن استفاده می شود. این روش شامل چرخاندن روغن در اطراف دهان شما برای از بین بردن باکتری است که می تواند به پلاک تبدیل شود و دندان های شما زرد به نظر برسد. به طور سنتی ، هندی ها از روغن آفتابگردان یا کنجد برای روغن گیری استفاده می کردند ، اما هر روغنی موثر است.

روغن

روغن نارگیل یک انتخاب محبوب است زیرا طعم مطبوعی دارد و فواید زیادی برای سلامتی دارد. روغن نارگیل همچنین سرشار از اسید لوریک است که به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری ها شناخته شده است.

2. با جوش شیرین مسواک بزنید
جوش شیرین دارای خاصیت سفید کنندگی طبیعی است ، به همین دلیل یکی از عناصر محبوب در خمیردندان های تجاری است. جوش شیرین یک ساینده ملایم است که می تواند به از بین بردن لکه های سطح دندان کمک کند. علاوه بر این ، جوش شیرین یک محیط قلیایی در دهان شما ایجاد می کند ، که از رشد باکتری جلوگیری می کند. جوش شیرین دارویی نیست که دندان های شما را یک شبه سفید کند ، اما باید به مرور تفاوت در ظاهر دندان ها را مشاهده کنید.

3. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید
پراکسید هیدروژن یک ماده سفید کننده طبیعی است که باکتری های موجود در دهان شما را نیز از بین می برد. در واقع ، مردم سالهاست که از پراکسید هیدروژن برای ضد عفونی کردن زخم ها استفاده می کنند ، زیرا توانایی آن در از بین بردن باکتری ها است. بسیاری از محصولات سفید کننده تجاری حاوی پراکسید هیدروژن هستند ، اگرچه در غلظت بسیار بالاتر از آنچه استفاده خواهید کرد. متأسفانه ، هیچ مطالعه ای اثرات شستشو یا مسواک زدن تنها با پراکسید هیدروژن را بررسی نکرده است ، اما چندین مطالعه خمیر دندانهای تجاری حاوی پراکسید را تجزیه و تحلیل کرده است. یک مطالعه نشان داد که یک خمیر دندان حاوی جوش شیرین و 1٪ پراکسید هیدروژن منجر به سفید شدن دندانها می شود. مطالعه دیگری نشان داد مسواک زدن با خمیر دندان تجاری حاوی جوش شیرین و پراکسید دو بار در روز منجر به 62٪ دندان سفیدتر در 6 هفته می شود.

در حالی که غلظت های بسیار رقیق شده ایمن به نظر می رسند ، اما غلظت زیاد یا استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث تحریک لثه و حساسیت دندان شود. همچنین این نگرانی وجود دارد که دوزهای بالا ممکن است باعث سرطان شود ، اما این ثابت نشده است (15 ، 16 ، 17 ، 18 ، 19).

یکی از راه های استفاده از پراکسید هیدروژن ، دهان شویه قبل از مسواک زدن است. اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از عوارض جانبی از محلول 1.5 یا 3٪ استفاده می کنید.

4. میوه و سبزیجات بخورید
رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات ممکن است هم برای بدن و هم برای دندان ها مفید باشد.

در حالی که هیچ جایگزینی برای مسواک زدن آنها نیست ، میوه ها و سبزیجات ترد و خام می توانند هنگام جویدن پلاک ها را با خود از بین ببرند. توت فرنگی و آناناس دو میوه ای هستند که ادعا می شود به سفید شدن دندان های شما کمک می کنند.

میوه

توت فرنگی
سفید کردن دندان ها با مخلوط توت فرنگی و جوش شیرین یک درمان طبیعی است که توسط افراد مشهور محبوب شده است. طرفداران این روش ادعا می کنند که اسید مالیک موجود در توت فرنگی باعث تغییر رنگ دندان شما می شود ، در حالی که جوش شیرین لکه ها را از بین می برد. با این حال ، این درمان به طور کامل توسط علم پشتیبانی نشده است. اگرچه توت فرنگی ممکن است به لایه برداری دندان ها و سفیدتر نشان دادن دندان کمک کند ، اما بعید است به لکه های دندان نفوذ کند.مطالعه اخیر نشان داد که مخلوط توت فرنگی و جوش شیرین در مقایسه با محصولات سفید کننده تجاری ، تغییر رنگ بسیار کمی در دندان ایجاد می کند. اگر تصمیم دارید این روش را امتحان کنید ، استفاده از آن را به چند بار در هفته محدود کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد