اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آتش‌نشانان دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟

آتش‌نشانان یکی از مهم‌ترین افراد هر جامعه هستند که بیش از 40 مهارت مختلف دارند و می‌توانند بسیاری از مشکلات را با استفاده از فرایندهای مختلف حل کنند.

به گزارش سایت طلا آتش‌نشانان یکی از مهم‌ترین افراد هر جامعه هستند که بیش از 40 مهارت مختلف دارند و می‌توانند بسیاری از مشکلات را با استفاده از فرایندهای مختلف حل کنند.

قبل از اینکه انگیزه، زمان، تمرین، انرژی و سرمایه‌تان را صرف تبدیل شدن به آتش نشان کنید، باید بدانید که به چه سمتی می‌روید. اگر در حال شروع کردن یک پروسه طولانی هستید، باید در مورد انتهای مسیر نیز مطمئن باشید و بدانید که باید به چه سمتی بروید.

کاری که آتش نشان در یک دپارتمان آتش نشانی انجام می‌دهد با کاری که در یک دپارتمان‌های دیگر انجام می‌دهد متفاوت است و البته ممکن است کار آتش‌‌نشانان در کشورهای مختلف هم با هم فرق کند.

در اولین مرحله توصیه می‌کنیم دیدگاهی که از آتش نشانان، به وسیله تلویزیون و حتی اینترنت پیدا کرده‌اید را فراموش کنید و بیشتر با واقعیات آشنا شوید. آتش نشانان فقط آتش را خاموش نمی‌کنند و یا فقط با خرابی‌ها کار نمی‌کنند؛ آنها می‌توانند در شرایط مختلف جان انسان‌ها، اموال و حیوانات را نجات دهند و بیش از این‌ها به مردم خدمت کنند. گاهی حتی پیش می‌آید شخصی به خاطر نداشتن اطلاعات کافی در مورد شغل آتش‌نشانان، زمان برخورد با مشکل با آنها تماس نگیرد.

به ندرت پیش می‌آید یک آتش نشان را در حال کار کردن ببینیم و یا اینکه تمرین‌ها و آموزش‌های او را مشاهده کنیم. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های آتش‌نشانان کنترل شخصی، مدیریت استرس و برنامه‌ریزی برای یک استراتژی نجات است. اگر برای این شغل مشتاق باشید، دپارتمان آموزش‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید با آنها مردم را نجات دهید. در ادامه با این آموزش‌ها آشنا می‌شویم.

آتش‌نشانان برای فعالیت در شغل خود به چه مهارت‌هایی نیاز دارند؟

روزی یکی از آتش‌نشانان که دوست من بود گفت برای اینکه بتوانیم کار خود را به صورت کامل پیش ببریم باید بیش از 42 مهارت را دارا باشیم. زمانی که از مهارت‌ها به چند مورد اشاره کرد، در نگاه اول کمی نامربوط به نظر می‌رسید اما با دقت بیشتر متوجه شدم که یک آتش نشان به همه آنها نیاز دارد. آتش نشانی در واقع ترکیبی از مشاغل مختلف است که فرد با آموزش ابتدایی یا حرفه‌ای این مهارت‌ها برای انجام صحیح کارهای یک آتش نشان آماده می‌شود. یک آتش نشان باید با همه مشاغل زیر آشنا باشد:

لوله کش
متخصص برق
نجار
مددکار اجتماعی
روانشناس
تعمیر کار
استراتژیست
خدمتکار
مکانیک
معلم
ورزشکار
آتش نشان (خاموش کردن آتش)
پرستار

و.....

برای اینکه یک آتش نشان خوب باشید به همه این مهارت‌ها احتیاج دارید. درست است که آموختن این مهارت‌ها و به کار بردنشان سخت است اما شما باید احساس راحتی داشته باشید تا بتوانید شروع کنید. اگر قصد ورود به این شغل را دارید به صورت عمیق‌تر به ماجرای کارهای آتش نشانان نگاه کنید و از خود آتش‌نشان‌ها یا دپارتمان آنها سوال کنید. بخواهید یا نخواهید برای پاسخ دادن به تلفن مددجویان هم فرایندهای خود را دارد و آمادگی کافی باید داشته باشید.

برای اینکه یک آتش نشان خوب باشید، اگر از چالش‌هایی که یک آتش نشان با آن مواجه است خجالت نکشید و بتوانید هر روز آنها را انجام دهید کافی است. به غیر از مهارت‌های تخصصی که برای این کار ضروری است، مهم‌تر آن است که صبر و حوصله کافی داشته باشید، خودکنترلی بالایی داشته باشید و برای جان مردم ارزش قائل باشید.

امیدواریم تا حدی با شغل آتش نشانی و خدماتی که ارائه می‌کند آشنا شده باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد