اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

10 دلیل برای اینکه خواب خوب مهم است

یک خواب شبانه خوب علاوه بر اینکه برای حفظ سلامتی مهم است و لذتبخش است.

به گزارش سایت طلا یک خواب شبانه خوب علاوه بر اینکه برای حفظ سلامتی مهم است و لذتبخش است، برای بسیاری از فعالیت‌های روزانه ما نیز ضروری است و بدون خواب خوب تقریبا بسیاری از این فعالیت‌ها معطل می‌ماند.

در اینجا 10 دلیل برای اینکه خواب خوب بسیار مهم است را ذکر می‌کنیم که امیدواریم مفید واقع شود.

خواب شبانه ضعیف یکی از به صورت مستقیم با افزایش وزن در ارتباط است

خواب شبانه ضعیف وزن انسان را بالا می‌برد و حتی ممکن است فردی که رژیم مناسبی دارد با کم خوابیدن یا زیاد خوابیدن دچار چاقی شود. کمبود خواب با تاثیر فیزیولوژیک و ذهنی که می‌گذارد منجر به چاقی می‌شود که خود چاقی مشکلات بسیاری به بار می‌آورد.

خواب خوب باعث کاهش میل به مصرف کالری می‌شود

مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که به خوبی می‌خوابند و کیفیت خواب خوبی دارند اشتهای کمتری دارند و بالعکس کسانی که خواب کم یا کم کیفیتی دارند در طول روز اشتهای بسیار بیشتری دارند. دلیل این اتفاق به هورمون‌ها ختم می‌شود.

خواب خوب تمرکز را افزایش می‌دهد

خواب یکی از عوامل مهم است که در تمرکز افراد تاثیر بسیاری دارد. روانشناسان می‌گویند یکی از دلایل عدم تمرکز و هوشیاری کافی در کلاس‌های درس یا محل کار نداشتن خواب کافی است که حتما باید درمان شود.

خواب خوب می‌تواند بازدهی ورزشی را به حداکثر برساند

خواب شبانه ارتباط مستقیمی با سیستم ایمنی و آمادگی عصبی عضلانی دارد که باعث می‌شود ورزشکاران سعی کنند حتما یک رژیم خواب منظم داشته باشند. طبق مطالعات بازیکنان فوتبالی که خواب با کیفیت‌تری داشته‌اند هم سرعت و هم استقامت بیشتری داشته‌اند.

ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته در افراد کم خواب بیشتر است

کیفیت خواب و مدت آن بسیار مهم است و تاثیرات بسیاری بر روی عوامل تاثیر گذار بر سلامت دارد. خواب کافی می‌تواند فشار خون و عملکرد قلب را کنترل کند و مانع از لخته شدن خون شود. همچنین اختلال عصبی در قلب یکی از بیماری‌هایی است که با کیفیت خواب رابطه مستقیم دارد.

خواب بر متابولیسم موثر است

آزمایش‌های متعدد ثابت کرده‌اند که کاهش کیفیت خواب می‌تواند بر روی مقدار قند خون و ترشح انسولین تاثیرگذار باشد و در نهایت منجر به دیابت شود. سوخت و ساز قند یکی از مواردی است که به صورت مستقیم از خواب تاثیر می‌پذیرد.

خواب ضعیف قطعا منجر به افسردگی می‌شود

محققان عصب شناسی و روانشناسان به صورت واحد عقیده دارند که مشکلات مربوط به خواب به صورت مستقیم بر روحیه افراد تاثیرگذارند و به احتمال قوی منجر به افسردگی می‌شوند. بیش از 90 درصد افرادی که افسرده هستند مشکلات خواب را تجربه کرده‌اند. البته افسردگی بهترین مشکل روانی حاصل از بی‌خوابی محسوب می‌شود.

خواب خوب ایمنی بدن را تقویت می‌کند

به طور کُلی خواب باعث ترمیم سیستم ایمنی بدن و افزایش ایمنی می‌شود. یک مطالعه که بیش از یک ماه به طول انجامید نشان داد که افرادی که خواب بهتری دارند بیشتر در مقابل سرماخوردگی مقاوم‌اند و تقریبا نصف افراد دیگر بیماری را تحمل می‌کنند.

خواب کم التهاب را افزایش می‌دهد

خواب باعث کاهش تورم و جمع شدگی بدن می‌شود و افرادی که کمتر می‌خوابند احتمالا به بیماری‌های مربوط به ملتهب شدن بدن مبتلا می‌شوند. اگر خواب به اندازه کافی نباشد مواد در بافت‌های بدن تجمع پیدا می‌کنند و التهاب‌های بیماری زا به وجود می‌آورند.

خواب بر روی رفتار اجتماعی موثر است

خواب مناسب می‌تواند توانایی هماهنگی عصبی را افزایش دهد و منجر به تعادل رفتار و خوش رویی شود. بسیاری از مطالعات نشان‌ داده‌اند افرادی که خواب کافی ندارند، توانایی برخورد مناسب با دیگران را ندارند، اعتماد به نفس کافی ندارند و کمتر به حرف‌های خود توجه می‌کنند.

این 10 مورد نشان می‌دهند خواب از یک استراحت جزئی مهم‌تر است و باید بیش از این جدی گرفته شود. با تشکر

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد