اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

میوه ای پر خاصیت که لقب آچار فرانسه را دارد

اگرچه خیار به طور معمول به عنوان سبزیجات شناخته میشود، اما خیار در واقع یک میوه است. سرشار از مواد مغذی مفید و همچنین برخی ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدانی است که به درمان و حتی جلوگیری از برخی از بیماری ها کمک می کند.

میوه ای پر خاصیت که لقب آچار فرانسه را دارد


اگرچه خیار به طور معمول به عنوان سبزیجات شناخته میشود، اما خیار در واقع یک میوه است. سرشار از مواد مغذی مفید و همچنین برخی ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدانی است که به درمان و حتی جلوگیری از برخی از بیماری ها کمک می کند. همچنین ، خیار کالری کمی دارد و حاوی مقدار کافی آب و فیبر محلول است و آنها را برای تقویت آب بدن و کمک به کاهش وزن ایده آل می کند.

خیار

از خواص شگفت انگیز خیار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1. از نظر مواد مغذی زیاد است
خیار کم کالری است اما دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است.

یک خیار خام 300 گرمی بدون پوست ، حاوی موارد زیر است:

کالری: 45
چربی کل: 0 گرم
کربوهیدرات: 11 گرم
پروتئین: 2 گرم
فیبر: 2 گرم
ویتامین C: 14٪ از RDI
ویتامین K: 62٪ از RDI
منیزیم: 10٪ از RDI
پتاسیم: 13٪ از RDI
منگنز: 12٪ از RDI
اگرچه ، اندازه وعده معمول آن تقریباً یک سوم خیار است ، بنابراین خوردن یک وعده استاندارد تقریباً یک سوم مواد مغذی فوق را تأمین می کند.

علاوه بر این ، خیار دارای آب زیادی است. در حقیقت ، خیارها از 96٪ آب تشکیل شده اند.

2. حاوی آنتی اکسیدان است
آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که اکسیداسیون را مسدود می کنند ، یک واکنش شیمیایی که باعث تشکیل اتم های بسیار واکنشی با الکترونهای جفت نشده می شود که به عنوان رادیکال های آزاد شناخته می شوند. تجمع این رادیکال های آزاد مضر می تواند منجر به چندین نوع بیماری مزمن شود. در حقیقت ، استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد با سرطان و بیماری های قلبی ، ریوی و خودایمنی ارتباط دارد. میوه ها و سبزیجات ، از جمله خیار ، به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید هستند که ممکن است خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهند.

میوه

3. باعث آبرسانی می شود
آب برای عملکرد بدن شما بسیار مهم است و نقشهای مهمی را ایفا می کند. این ماده در فرآیندهایی مانند تنظیم دما و حمل و نقل مواد زائد و مواد مغذی دخیل است. در حقیقت ، آبرسانی مناسب می تواند از عملکرد فیزیکی تا متابولیسم تأثیر بگذارد. در حالی که اکثر نیاز مایعات خود را با نوشیدن آب یا مایعات دیگر تأمین می کنید ، برخی از افراد ممکن است تا 40٪ کل آب مصرفی خود را از غذا دریافت کنند. در یک مطالعه ، وضعیت آبرسانی ارزیابی شد و سوابق رژیم غذایی برای 442 کودک جمع آوری شد. آنها دریافتند که افزایش مصرف میوه و سبزیجات با بهبود وضعیت آبرسانی همراه است.

آبرسانی

4- ممکن است به کاهش وزن کمک کند
خیار به طور بالقوه می تواند به چند روش مختلف به شما در کاهش وزن کمک کند.

اول از همه ، کالری کمی دارند. هر وعده یک فنجانی (104 گرم) فقط شامل 16 کالری است ، در حالی که یک خیار کامل 300 گرمی فقط 45 کالری دارد. این بدان معناست که شما می توانید خیار زیادی بخورید بدون اینکه نگران کالری اضافی را که منجر به افزایش وزن می شود باشید. خیار می تواند به سالادها ، ساندویچ ها و غذاهای فرعی طراوت و طعم بیشتری ببخشد و همچنین می تواند به عنوان جایگزینی برای کالری های جایگزین استفاده شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد