اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جدیدترین آمار کرونا در ایران 20 فروردین 1400

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسید.

به گزارش سایت طلا،دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز (۲۰ فروردین ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۴۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۵۶۷ نفر از آنان بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسید.

به گفته لاری، خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: ۴۲۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون ۱۳ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سرعت بی‌سابقه شیوع کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سرعت موارد بستری بیماران در موج جدید بیماری حدود ۳.۷ برابر مدت مشابه در موج‌های دوم و سوم بیماری است، گفت: امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی کشور در اعمال محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای آن‌ها و البته همراهی مسئولانه مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد توقف روند افسارگسیخته شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور باشیم.

دکتر سیما سادات لاری گفت: باید توجه کرد که سرعت موارد بستری بیماران در موج جدید بیماری حدود ۳.۷ برابر مدت مشابه در موج‌های دوم و سوم بیماری است. این سرعت افزایش از ابتدای سال ۱۳۹۹ بی سابقه بوده است.

وی افزود:بر این اساس با توجه به شرایط بسیار خطرناک کنونی بیماری در کشورمان، کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی باید با آرایشی تمام جنگی و با حداکثر توان در میدان نبرد با ویروس حاضر شوند.

لاری ادامه داد: در عین حال هر یک از ما اعم از مردم و مسئولان باید خود را به منزله سربازان این نبرد سهمگین قلمداد کنیم. امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی کشور در اعمال محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای آن‌ها و البته همراهی مسئولانه مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد توقف روند افسارگسیخته شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد