اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

11 میوه که با خوردن آنها لاغر می‌شوید

میوه‌ها میان وعده‌های طبیعی هستند که ویتامین‌ها، فیبرها، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی را در خود می‌گنجانند.

به گزارش سایت طلا،میوه‌ها میان وعده‌های طبیعی هستند که ویتامین‌ها، فیبرها، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی را در خود می‌گنجانند. میوه‌ها همچنین حاوی کالری‌های کمی هستند و با فیبر زیادی که دارند می‌توانند مواد غذایی مفید و مناسبی محسوب شوند. در واقع میوه‌ها می‌توانند برای درمان انواع بیماری‌ها مثل دیابت، فشار خون، سرطان و مشکلات قلبی مفید باشند اما تاثیر زیادی روی لاغری دارند. در زیر 11 میوه را نام می‌بریم که می‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از میوه‌های خانواده مرکبات است که برای اصلاح رژیم و لاغری به شدت مفید است. یک نصفه گریپ فروت فقط 39 کیلوکالری دارد و بیشتر حاوی آب، ویتامین (C و A) و مواد معدنی است. گریپ فروت برای کسانی که مایل‌اند وزن خود را کاهش می‌دهند بسیار کاربردی است. شما می‌توانید در صورت تمایل از گریپ فروت به عنوان میان وعده استفاده کنید.

سیب

سیب هم به عنوان یکی از میوه‌های پر فیبر و کم کالری محسوب می‌شود که همین باعث کاهش وزن است. اما فایده دیگر سیب این است که می‌تواند مانع از گشنگی کاذب افراد شود که همین موضوع منجر به لاغری می‌شود.

توت‌ها

توت‌ها میوه‌هایی هستند که حاوی ویتامین C زیاد، آب و فیبر مناسب‌اند. این میوه علاوه بر اینکه خوشمزه است و برای گوارش مفید است، می‌تواند موجب لاغری شود. همچنین توت‌ها بسیار سیر کننده هستند و مانع از خروج از رژیم شوند. همچنین خوردن توت می‌تواند منجر به کاهش کلسترول خون شود که این هم به کاهش چربی‌های بدن می‌شود.

میوه هسته دار

میوه‌های هسته‌داری مثل هلو یا زرد آلو علاوه بر خوشمزگی و تامین‌ آب بدن، می‌تواند موجب لاغری شما شود. توصیه می‌کنیم این میوه‌ها را تازه‌تر مصرف کنید تا بیشتر از مواد معدنی آن استفاده کنید. این میوه‌ها حاوی قندهای مفید هستند که کمتر جذب می‌شوند و موجب بیماری نمی‌شوند.

انگورها

انگور هم یکی از میوه‌هایی است که حاوی مقادیر زیادی فروکتوز است و می‌توان از آن به عنوان ماده غذایی استفاده کرد. انگورها آب زیادی دارند، پتاسیم و آهن کافی دارند و کالری زیادی هم ندارند. کنترل اشتها با انگور ممکن است و همچنین با کنترل فشار خون می‌تواند موجب بهبود سلامتی شما شود.

ریواس

ریواس یک سبزیجات بسیار خوشمزه و کمیاب است اما گاهی بعضی‌ها آن را میوه به حساب می‌آورند. هر صد گرم از ریواس 11 کیلو کالری دارد و اصلا شما را چاق نمی‌کند. در عوض با حجم زیادی که ریواس دارد، می‌تواند کالری کمی را با احساس سیری زیاد به شما بدهد. برای لاغر شدن توصیه می‌کنیم حتما در خانه ریواس داشته باشید.

کیوی

کیوی با مزه خاص و فواید بسیاری که دارد برای همه افراد مناسب است. کسانی که می‌خواهند ویتامین C مورد نیاز خود را تامین کنند یا اینکه لاغر شوند می‌توانند از کیوی استفاده کنند. در یک پژوهش 41 نفر از کسانی که همزمان دچار چاقی و دیابت بودند، توانستند با گنجاندن کیوی در رژیم غذایی روزانه خود هم لاغر شوند و هم دیابت خود را کنترل کنند.

هندوانه

هندوانه یک میوه قرمز، پرآب و خوشمزه است که به همین دلیل یک میوه عالی برای کاهش اشتها محسوب می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های داخل هندوانه از بیمار شدن ما جلوگیری می‌کنند و آب و پتاسیم آن به اضافه وزن کمک می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از هندوانه اسموتی درست کنید و از آن به جای میان وعده‌ها استفاده کنید.

پرتقال

پرتقال هم حاوی ویتامین‌ C و فیبر زیاد است و همیشه در دسترس است. شما می‌توانید هم میوه پرتقال و هم آب میوه آن را میل کنید. علاوه بر این اگر تلاش می‌کنید وزنتان را کم کنید، بهتر است پرتقال بخورید و کمتر آب میوه را مصرف کنید. همچنین شما می‌توانید با با تهیه دسر از پرتقال به لاغر شدن خود کمک کنید.

موز

زمانی که بحث از کاهش وزن می‌شود برخی از مردم از مصرف موز اجتناب می‌کنند. این درحالی است که موز مواد غذایی بسیار مفیدی دارد و متابولیسم بدن شما را تنظیم کند. همچنین موز می‌تواند انسولین خون را تنظیم می‌کند.

آووکادو

آووکادو پرچرب است اما چربی‌های مفید دارد. این میوه کالری کمی دارد اما می‌تواند به راحتی شما را سیر کند و مواد مغذی بدن را تامین کند. بنابراین کالری زیادی دریافت نمی‌کنید و متابولیسم خود را هم تامین می‌کند.

بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قصد لاغری دارید حتما از این میوه‌ها کمک بگیرید تا نتیجه بگیرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد