اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 داروی گیاهی که می توانند تمام بیماری ها را درمان کنند

از گذشته های دور دارو های گیاهی مهم ترین دارو ها برای درمان بیماری های مختلف شناخته شده اند. امروزه نیز دارو های گیاهی به عنوان یک جایگزین مناسب برای دارو های شیمیایی شناخته می شود.

5 داروی گیاهی که می توانند تمام بیماری ها را درمان کنند


از گذشته های دور دارو های گیاهی مهم ترین دارو ها برای درمان بیماری های مختلف شناخته شده اند. امروزه نیز دارو های گیاهی به عنوان یک جایگزین مناسب برای دارو های شیمیایی شناخته می شود.

با وجود پیشرفت علم پزشکی و تولید دارو های مختلف، تقاضا برای دارو های گیاهی در سراسر جهان در حال افزایش است. این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از مهم ترین آنها عوارض جانبی زیاد دارو های شیمیایی است.

در ادامه ما 5 مورد از محبوب ترین و مؤثر ترین دارو های گیاهی را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. سرخارگل یا اکیناسه

سرخارگل

منشا این داروی گیاهی آمریکای شمالی است و برای مدتهاست که در این کشور استفاده می شود. بیشتر قسمت های این گیاه از جمله برگ، گل برگ و حتی ریشه می تواند دارویی باشد اما ریشه آن بیشتری تاثیر را دارد.

از این گیاه برای درمان انواع بیماری ها از جمله زخم، سوختگی، دندان درد، گلو درد و ناراحتی معده مورد استفاده قرار می گیرد.

2. جینسینگ

جینسینگ

جینسینگ یک گیاه دارو بسیار معروف است که از ریشه های آن استفاده می شود. منشا این داروی گیاهی کشور چین بوده و در طب سنتی این کشور به شکل گسترده ای استفاده می شود.

به طور معمول از این داروی گیاهی برای کاهش التهاب، تقویت ایمنی بدن ، بهبود عملکرد مغز و افزایش سطح انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین تحقیقات جدید نشان داده است که می تواند برای دیابت و پیشگیری از سرطان ها نیز مؤثر باشد.

3. آقطی سیاه

آقطی سیاه

این داروی گیاهی، یک داروی گیاهی باستانی است که فواید بسیار زیادی از جمله سردرد، درد عصب، دندان درد، سرماخوردگی، عفونت های ویروسی و یبوست دارد و برای درمان آنها استفاده می شود.

4. گل راعی

گل راعی

گونه H. perforatum این گیاه به عنوان یکی گیاه دارویی قدرتمند شناخته می شود. از گل های کوچک و زرد رنگ آن معمولا برای تهیه چای استفاده می شود.

از نظر تاریخی استفاده از آن به یونان باستان بازمی گردد و برای کمک به ترمیم زخم، تسکین بی خوابی، افسردگی، بیماری های مختلف کلیوی و ریوی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه نیز به طور عمده برای درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​تجویز می شود.

هرچند باید مراقب باشید چرا که این داروی گیاهی می تواند با برخی از دارو های ضد افسردگی، سرطان و دارو های دیگر تداخل ایجاد کند. در نتیجه بهتر است پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

5. بابونه

بابونه

بابونه یکی از پرطرفدار ترین دارو های گیاهی در سراسر جهان است. هزاران سال است که از بابونه به عنوان دارویی برای تهوع، اسهال، یبوست، درد معده، عفونت های دستگاه ادراری، زخم ها و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی استفاده می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد