اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درگذشت فیلم نامه نویسی که همه با او خاطره داشتیم

سوگاکو هاشیدا ، فیلم نامه نویس مشهور ژاپنی ، که به سبب سریال معروف و محبوب تلویزیونی اوشین در جهان و به ویژه در میان مخاطبان ایرانی مشهور بود در سن 95 سالگی بر اثر لنفوم درگذشت.

درگذشت فیلم نامه نویسی که همه با او خاطره داشتیم


سوگاکو هاشیدا ، فیلم نامه نویس مشهور ژاپنی ، که به سبب سریال معروف و محبوب تلویزیونی اوشین در جهان و به ویژه در میان مخاطبان ایرانی مشهور بود در سن 95 سالگی بر اثر لنفوم درگذشت.

هاشیدا

او را به ویژه به سبب نوشتن فیلم نامه اثر مشهور " سال های دور از خانه و " اوشین " میشناسیم و خاطره های زیادی با او داریم. در واقع میتوان او را موفق ترین فیلم نامه نویس درام تلویزیونی ژاپن دانست. سوگاکو هاشیدا بنیاد فرهنگی هاشیدا را نیز تأسیس کرد.

اوشین

هاشیدا در سال 1925 در زمانی که کره تحت کنترل ژاپن بود ، در کیجو همان سئول فعلی متولد شد.سوگاکو تحصیل در رشته ادبیات ژاپن را در کالج زنان ژاپن در توکیو در سال 1942 آغاز کرد اما تحصیلات وی با جنگ جهانی دوم قطع شد. او در حالی که هنوز جوان بود با مادرش به شهر ساکای ژاپن نقل مکان کرد. هاشیدا اذعان کرد که وی در طول تحصیل کار کیکوچی کان را کشف کرده است و این تأثیر قابل توجهی در کارهای بعدی او داشته است. اگرچه خانواده او پس انداز خود را از دست داده بودند ، اما او بعداً توانست ادامه تحصیل دهد و به بخش هنر دانشگاه واسدا منتقل شود وی پس از پایان تحصیلات ، در بخش فیلمنامه شوچیکو کار پیدا کرد. او در سال 1960 اخراج شد اما به نوشتن فیلمنامه به صورت مستقل ادامه داد و درآمد خود را با نوشتن داستان کوتاه برای مجلات دخترانه تأمین کرد. در سال 1965 ، او با هیروشی ایواساکی ، تهیه کننده سیستم پخش توکیو ازدواج کرد.

سریال

اوشین ، یک سریال تلویزیونی درام صبحگاهی یا آسادورا ، اولین آسادورا بود که توسط زنان در ژاپن تولید و نوشته شد. هاشیدا به سبب نوشن فیلم نامه برای نوشتن اوشین معروف شد ، در واقع می توان او را موفق ترین نویسنده فیلمنامه درام تلویزیونی ژاپن دانست. اوشین در سراسر آسیا پخش شد و به یکی از مشهورترین درامهای تلویزیونی ژاپن و بسیاری از کشور های دنیا به ویژه ایران بدل شد. در واقع میتوان گفت که این مجموعه از متن اصلی هاشیدا تهیه شده است.

جوایز
هاشیدا در سال 1979 جایزه فرهنگ پخش ، پیکان طلایی و برجسته ترین دستاورد فردی را دریافت کرد. چهار سال بعد وی جایزه دستاورد فرهنگی در صداوسیما و جایزه کیکوچی کان را دریافت کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد