اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 راه مراقبت از کلیه ها که حتما باید بدانید

بیماری های کلیه قاتلان ساکت هستند ، که می تواند تا حد زیادی بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. روش های مختلفی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های کلیوی وجود دارد.

5 راه مراقبت از کلیه ها که حتما باید بدانید


بیماری های کلیه قاتلان ساکت هستند ، که می تواند تا حد زیادی بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. روش های مختلفی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های کلیوی وجود دارد.

1- فعال باشید

این کار می تواند به حفظ وزن ایده آل بدن ، کاهش فشار خون و خطر بیماری مزمن کلیه کمک کند.

مفهوم "در حال حرکت برای سلامت کلیه" یک راهپیمایی جمعی در سراسر جهان است که شامل مردم ، افراد مشهور و متخصصانی است که با پیاده روی ، دویدن و دوچرخه سواری در یک منطقه عمومی حرکت می کنند.

ورزش

2- رژیم غذایی سالم داشته باشید

این کار می تواند به حفظ وزن ایده آل بدن ، کاهش فشار خون ، جلوگیری از دیابت ، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مرتبط با بیماری مزمن کلیه کمک کند. مصرف نمک خود را کاهش دهید. میزان مصرف سدیم توصیه شده 5-6 گرم نمک در روز است. این کار شامل نمک موجود در غذاهای شماست. (حدود یک قاشق چای خوری). برای کاهش نمک دریافتی ، سعی کنید مقدار غذای فرآوری شده و رستوران را محدود کنید و به غذا نمک اضافه نکنید. اگر خودتان غذا را با مواد اولیه تازه تهیه کنید ، کنترل نمک مصرف شما آسان تر خواهد بود.

3- قند خون خود را بررسی و کنترل کنید

حدود نیمی از افراد مبتلا به دیابت نمی دانند که دیابت دارند. بنابراین ، شما باید به عنوان بخشی از معاینه عمومی بدن ، سطح قند خون خود را بررسی کنید. این امر به ویژه برای کسانی که به سنین میانسالی یا بیشتر نزدیک می شوند بسیار مهم است. حدود نیمی از افرادی که دیابت دارند ، به کلیه آسیب می رسانند. اما اگر دیابت به خوبی کنترل شود می توان از این امر جلوگیری و یا آن را محدود کرد. عملکرد کلیه خود را به طور منظم با آزمایش خون و ادرار بررسی کنید.

قند خون

4- فشار خون خود را کنترل کنید

حدود نیمی از افرادی که فشار خون دارند نمی دانند که فشار خون بالا دارند. بنابراین ، شما باید فشار خون خود را به عنوان بخشی از معاینه عمومی بدن بررسی کنید. این امر به ویژه برای کسانی که به سنین میانسالی یا بیشتر نزدیک می شوند بسیار مهم است. فشار خون بالا می تواند به کلیه ها آسیب برساند. این امر به ویژه در مواردی که با فاکتورهای دیگری مانند دیابت ، کلسترول بالا و بیماری های قلبی عروقی همراه باشد ، بسیار محتمل است. با کنترل خوب فشار خون می توان خطر را کاهش داد.

فشار خون

اگر فشار خون شما به طور مداوم از حد طبیعی بالا رفته است (به ویژه اگر فرد جوانی هستید) ، باید در مورد خطرات ، نیاز به اصلاح سبک زندگی و درمان دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

5- سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث کند شدن جریان خون به کلیه ها می شود. وقتی خون کمتری به کلیه ها می رسد ، می تواند توانایی عملکرد طبیعی آنها را کاهش دهد. سیگار کشیدن همچنین خطر سرطان کلیه را حدود 50 درصد افزایش می دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد