اونس طلا2319.35
مظنه15,386,000
18 گرم3,551,800
ارزش سکه34,664,658
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

تداوم روند کاهشی شاخص بورس /پیش‌بینی روند بورس در ماه‌های آینده

بازار سرمایه امروز هم مانند روزهای گذشته روندی نزولی داشت و شاخص کل بورس بیش از ۶۰۰۰ واحد کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا ،شاخص کل بورس با ۶۷۳۳ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۹۴۵ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۳۸ هزار و ۹۷۴ واحد رسید.

در این بازار ۴۶۸ هزار معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سرمایه گذاری تامین اجتماعی و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۴۵ میلیون و ۱۴۵ هزار برگه سهم به ارزش ۳۵۹ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، اعتباری ملل (وملل)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) تاثیر منفی بر شاخص فرا بورس داشت.

پیش‌بینی روند بورس در ماه‌های آینده

آغاز سال جدید هم چراغ بورس را سبز نکرد و شاخص کل بورس که در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد وارد سال جدید شده بود، در هفت روز فعالیت خود در این روز دوباره به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد؛ اتفاقی که یک کارشناس بازار سرمایه دلیل آن را ابهامات موجود در حوزه های اقتصادی و سیاسی می داند و بر این باور است که باید منتظر انتخابات ریاست جمهوری و نگرش دولت جدید به بازار سرمایه بود.

روزبه شریعتی با بیان اینکه بازار سرمایه همچنان از ابهامات مختلفی رنج می‌برد، توضیح داد: عوامل و ابهامات تاثیرگذاری مانند آینده سیاست خارجی، توافقات ایران و آمریکا، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، مرحله گذاری که شکل می‌گیرد تا دولت جدید روی کار بیاید و نگرش دولت جدید به بازار و ... روی بازار سرمایه سایه انداخته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر میزان صادرات نفت یک میلیون بشکه بماند، احتمالا با کسری بودجه حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان مواجه خواهد بود، گفت: جبران این کسری بودجه قطعا از طریق انتشار اوراق خواهد بود و حجم چاپ اوراق تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان باعث افزاش نرخ بهره و آسیب به بازار سرمایه می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در حال حاضر بین سرمایه گذاران بورسی چنددستگی وجود دارد، توضیح داد: برخی سرمایه گذاران مردمی هستند که به شدت آسیب دیده اند و بسیاری از آنان سرمایه خود را می‌خواهند. قشر دیگر سرمایه گذاران قدیمی بازار هستند که ذهنیت خوش بینانه ای دارند و توافقات سیاسی زودهنگام و ورود حجم قابل توجهی ارز به داخل کشور را پیش بینی می‌کنند. قشر دیگری هم هستند که با توجه به ابهامات مذکور، ترجیح می‌دهند محتاط عمل کنند.

شریعتی با اشاره به دامنه نوسان نامتقارن گفت: شورای عالی بورس و سازمان بورس با هدف اینکه هیجانات منفی به بازار اسیب بیشتری نزند دامنه نوسان دو درصدی را تعیین کردند که این موضوع نقدشوندگی را فدا کرده است.

وی ادامه داد: باید صبر کرد و منتظر ماند. البته اتفاق اقتصادی خاصی رخ نمی‌دهد و بیشتر جو روانی است. البته بازارهای موازی کار خود را می‌کنند، دلار در محدوده ۲۵ هزار تومان است اما بازار مسکن نرخ دلار را بالای ۳۰ هزار تومان می‌بیند و حجم معاملات مسکن نیز افزایش یافته است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در این روزها گران نیست، اظهار کرد: مگر اینکه قرار است اتفاق خارق العاده ای در قیمت دلار یا نرخ سود سپرده رخ دهد. مثلا نرخ سود سپرده به ۳۰ درصد برسد. اما باید گفت با دلار ۲۵ هزار تومانی و نرخ سود سپرده ۲۰ درصد، بازار سرمایه بازار جذابی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد