اونس طلا2345.34
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تهران قرمز شد /جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی در ایران

از امروز ۹۶ شهرستان قرمز و نارنجی شدند و تهران و ۶ مرکز استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

به گزارش سایت طلا، آخرین وضعیت شهرستانها در اپلیکیشن ماسک قرار گرفت.

۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از ۱۶ فروردین امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

همچنین ۵۴ شهرستان از جمله ۶ مرکز استان (اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد) از امروز نارنجی شدند.

هم‌اکنون ۸۸ شهرستان قرمز، ۱۳۹ شهرستان نارنجی، ۱۹۸ شهرستان زرد و ۲۳ شهرستان آبی هستند.

موج چهارم کرونا با سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی به سمت نیمه شرقی کشور است. استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری ضروری است. استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

با توجه به آمارهای جدید منتشر شده از سوی ستاد ملی کرونا پس از یک دوره هفده هفته‌ای آرامش از نظر همه‌گیری ویروس منحوس در کشور دوباره شهرهای ایران یکی پس از دیگری به سمت رنگ‌های تیره کرونایی تغییر وضعیت داده و تخت‌های بیمارستانی هم مملو از بیماران بدحال شده است.

این درحالی است که اکنون 42 شهرستان شامل 7 مرکز استان از امروز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند و به گفته کارشناسان بهداشت و درمان تغییر وضعیت کرونایی در تهران، کرج، اصفهان، شیراز و ایلام، شهرکرد و زنجان با توجه به موقعیت صنعتی و رفت و آمد شهروندان برای انجام امور اداری و صنعتی می‌تواند زنگ خطری در افزایش شیوع و بحران در شرایط کشور باشد.

از سوی دیگر 54 شهرستان از جمله 6 مرکز استان ( اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد) هم از امروز شرایط نارنجی کرونایی را تجربه می‌کنند. بنابراین با جمع‌بندی شهرستان‌های قبلی که در شرایط قرمز و نارنجی قرار گرفته بودند ستاد ملی کرونا وضعیت 88 شهرستان کل کشور را قرمز اعلام کرده و 139 شهرستان‌هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند تا با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه برسیم رشد تقریبا ده برابری در شهرستان‌های قرمز و نارنجی آتش زیرخاکستر موج چهارم را شعله‌ور کرده است.

در نهایت امروز 16 فروردین 1400 تعداد شهرستان‌های زرد هم 198 شهر اعلام شده و تنها 23 شهرستان‌هم که کمترین آمار مبتلایان را به خود دیده‌اند اکنون در شرایط آبی کرونایی ثبت شده‌اند.

به این ترتیب مسئولان بهداشت و درمان برای مقابله با این موج تازه از همه‌گیری کرونا که متاسفانه بیشتر موارد ابتلا با ویروس جهش یافته انگلیسی هم ثبت شده است دستور آماده باش کامل تمامی مراکز درمانی مرتبط با این موضوع را صادر کرده‌ و در بسیاری از مراکز درمانی جراحی‌های غیرضروری به زمان دیگری موکول شده تا تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران بدحال کرونایی قرار گیرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد