اونس طلا2414.89
مظنه14,436,000
18 گرم3,332,500
ارزش سکه32,524,308
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,300,000
نیم23,200,000
ربع14,650,000

مریخ نورد استقامت (Perseverance) ناسا، هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) را روی سطح مریخ رها کرد

این هلیکوپتر کوچک، چهار پای خود را روی زمین مریخ گذاشت و اکنون خودش تنهاست.

به گزارش سایت طلا ،این هلیکوپتر کوچک، چهار پای خود را روی زمین مریخ گذاشت و اکنون خودش تنهاست.

ناسا تجربه زیادی در زمینه کار با مریخ نوردان چرخدار در مریخ دارد، اما قبلا هرگز کسی سعی در پرواز با هلیکوپتر در این سیاره سرخ نکرده است. هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) در ماه آوریل با پرواز در آسمان مریخ فرصتی برای تاریخ سازی پیدا می کند، اما ابتدا مریخ نورد استقامت (Perseverance) مجبور شد آن را روی زمین رها کند.

از روز شنبه، هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) اکنون تنهاست. آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در توئیتر به همراه عکسی نشان داد که هلیکوپتر در فاصله کمی از مریخ نورد قرار دارد:

هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) زیر شکم مریخ نورد استقامت (Perseverance) بود و روند استقرار آن تقریباً یک هفته طول کشید. دوربین های مریخ نورد معیارهای بصری پیشرفت را به ما ارائه داده اند. آخرین تصویر از هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) به تنهایی نشان می دهد که در برابر این چشم انداز گسترده چقدر کوچک است.

مریخ نورد پس از رها کردن هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity)، با احتیاط دور شد و به صفحات خورشیدی هلیکوپتر اجازه داد تا باتری آن را دوباره شارژ کنند و آن را در شرایط سرد مریخ گرم نگه دارند. آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در توئیتی نوشت: "ماموریت بعدی؟ در شب زنده بمان".

باب بالارام، مهندس ارشد هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity)، روز جمعه در به یک روزرسانی وضعیت گفت: "تیم هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) با اضطراب منتظر شنیدن خبر در روز بعد خواهند بود."

ترسیم نمودار عملکرد هلیکوپتر برای شما جذاب بوده است. در تاریخ 31 مارس، آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا عکسی از هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) با هر چهار پایش به اشتراک گذاشت و در توئیتر خود نوشت: "ما در وضعیت خانه هستیم. هلیکوپتر، هر چهار پای خود را پایین آورده و درست در موقعیتی است که می تواند سطح مریخ را لمس کند." "پس از آماده شدن کامل، مریخ نورد استقامت (Perseverance) آن را به آرامی روی سطح مریخ رها می کند."

هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) مجهز به انرژی خورشیدی بوده که یک نمایش فناوری پر خطر و دارای ریسک بالا به حساب می آید، آزمایشی که می تواند اولین پرواز کنترل شده با انرژی در سیاره دیگر را مشخص کند.

در اوایل این ماه، مریخ نورد استقامت (Perseverance) یک تشت محافظ که هلیکوپتر را در حین مسافرت ایمن نگه می داشت را رها کرد و برای اولین بار ماشین پرنده ای را که در زیر شکم مریخ نورد در سیاره سرخ فرو رفته بود، به نمایش گذاشت. این یک سری عملیات شامل رانندگی مریخ نورد به نقطه "میدان هوایی" تعیین شده است، جایی که هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) را قبل از دور شدن و رفتن به سمت چشم انداز، روی سطح قرار می دهد.

فرآیند چند مرحله ای رها سازی هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) شامل آزاد سازی یک مکانیزم قفل، چرخاندن دستگاه در موقعیت و استقرار پایه های پر از فنر است که هیچ یک از آنها به سرعت اتفاق نمی افتد. هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) در این مدت برای حفظ قدرت خود، به مریخ نورد متصل بود.

در تاریخ 28 مارس، اوایل نگاه ما به حرکات هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) بود که ظاهری شبیه به اوریگامی دارند. مریخ نورد استقامت، تصویری از هلی کوپتر را که به پهلو متمایل شده بود، گرفت. در تاریخ 29 مارس، یک نما نشان داد که دو تا از پایه های فرود بیرون آمده و هلی کوپتر به حالت ایستاده قرار گرفته است.

اکنون که هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) رها شده است، می تواند اولین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد، که یک پرواز کوتاه است و از 8 آوریل آغاز می شود. ما با پیگیری از تلاش های هلیکوپتر کوچک، تصاویر بیشتری از مریخ نورد انتظار داریم.

هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) با اشاره به تاریخ هواپیما زمین، پارچه ای ریز از هواپیما برادران رایت در سال 1903 با خود حمل می کند. باشد که باعث موفقیت یک هلیکوپتر جاه طلب در شرایط دشوار مریخ شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد