اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 راهکار برای کمک به شما در شرایط اضطراری

بدن ما در مواقع اضطراری با ترشح کورتیزول به آن پاسخ می دهد و باعث حس اضطراب در ما می شود.

بدن ما در مواقع اضطراری با ترشح کورتیزول به آن پاسخ می دهد و باعث حس اضطراب در ما می شود. شما نمی دانید چه مهارتی در مواقع اضطراری به کار تان می آید؛ ولی اگر بطور اتفاقی مهارت لازم برای آن موقعیت را آموخته باشید، به آرام شدن شما و کنترل شرایط کمک به سزایی می کند.

1. یاد بگیرید چطور جای زخم گزیدن عروس دریایی را درمان کنید.

شما باید به سرعت از آب خارج شوید و هر آنچه از بدن عروس دریایی روی پوست تان مانده را تمیز کنید. سپس ناحیه آسیب دیده را در آب داغ فرو ببرید یا برای 20 الی 40 دقیقه دوش آب داغ بگیرید. برای زخم های جزئی تمیز کردن و کیسه یخ کافی است اما در صورت شدید بودن زخم به بیمارستان مراجعه کنید.

2. یاد بگیرید چطور از حمله ی کوسه در امان باشید.

در وهله ی اول آرام باشید و در آب دست و پا نزنید چرا که بیشتر جلب توجه می کنید. همواره کوسه را زیر نظر داشته باشید تا پشت تان کمین نکند. اگر متوجه شدید کوسه قصد حمله به شما را دارد خودتان را به بزرگ ترین شکل ممکن نشان دهید تا او را بترسانید. اگر کوسه تصمیم گرفت از کنارتان عبور کند بر عکس عمل کنید. اگر کوسه شروع به حمله کرد با مشت و لگد به نواحی حساس او مثل آب شش ها ضربه بزنید. اگر موفق شدید او را فراری بدهید به آرامی و بدون جلب توجه به سمت ساحل بروید.

3. یاد بگیرید از حمله خرس جان سالم به در ببرید.

اول از همه اگر فکر می کنید در نزدیکی تان خرس وجود دارد اسپری مخصوص خرس ها را همراه داشته باشید. در مسیر تان باقی مانده ی غذا ها را رها نکنید تا به آن ها جذب نشوند. اگر یک خرس گریزلی را دیدید، ندوید؛ در عوض آرام آرام به عقب بروید و آماده ی استفاده از اسپری باشید. سعی کنید خودتان را خطرناک جلوه ندهید. حالتی جمع و جور و کوچک بگیرید و به چشم های خرس نگاه نکنید. اگر به شما حمله کرد، برای 10 الی 20 دقیقه خودتان را به مردن بزنید تا از شما دور شود. در این حال از سر و شکمتان محافظت کنید.

اما اگر با یک خرس سیاه مواجه شدید خودتان را بزرگ و قدرتمند نشان دهید. دست هایتان را حرکت دهید. اگر به شما حمله کرد مجبورید با او بجنگید. سعی کنید با چوب یا سنگ به بینی یا هر ناحیه حساس دیگری که می توانید ضربه بزنید تا خرس را فراری بدهید.

4. یاد بگیرید با ترمز بریده توقف کنید.

اگر ترمز اتوموبیل تان از کار افتاد سریع پا را از پدال گاز بکشید. دنده را سنگین کنید تا سرعت تان کم شود. ترمز دستی را بکشید و پدال ترمز را محکم و سریع فشار دهید تا به توقف شما کمک کند. چراغ های چشمک زن خطر را روشن کنید و با بوق زدن دیگران را از نزدیک شدن باز دارید. اگر به فرض هیچکدام از این روش ها کارساز نبود می توانید از گاردریل برای توقف استفاده کنید.

5. یاد بگیرید چگونه در قفل شده را با ضربه باز کنید.

برای این کار شما باید به نقطه مشخصی از در نزدیک قفل لگد بزنید نه خود قفل. برای تاثیر بیشتر حین ضربه زدن بدنتان را به سمت در متمایل کنید و با پاشنه ی پا ضربه بزنید. این روش بهترین و موثر ترین راه در مقایسه با ضربه زدن با پریدن یا ضربه با شانه است چرا که ممکن است به خودتان آسیب بزنید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد