اونس طلا2414.89
مظنه14,716,000
18 گرم3,397,200
ارزش سکه33,155,148
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,300,000
ربع14,900,000

حالت اضطراری در فلوریدا /موج رادیواکتیو، منطقه را تهدید می کند

نشت حوضچه معدن فسفات، حالت اظطراری را در فلوریدا به عمل آورده است. موج رادیواکتیو، منطقه را تهدید می کند

به گزارش سایت طلا ،یک مقام مسئول می گوید: "دیگر در هیچ جایی در نزدیکی پاین پوینت (Piney Point) امن نیست"
میلیون ها گالن فاضلاب حاوی رادیوم و اورانیوم وجود دارد

ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، روز شنبه پس از نشت قابل توجهی در یک حوض بزرگ در معدن قدیمی فسفات، تهدید به ترکیدن یک سیستم ذخیره آب آلوده به مواد رادیواکتیو و وضعیت اضطراری اعلام کرد.

مقامات دستور دادند بیش از 300 خانه تخلیه و بزرگراهی در نزدیکی مخزن بزرگ در منطقه خلیج تمپا در شمال برادنتون بسته شود.

ساكناني كه در اطراف مخزن پاین پوینت (Piney Point) زندگي مي كنند از طريق متن هشداري دريافت كردند كه فورا منطقه را ترك كنيد زيرا "ویرانی نزدیک است". مقامات اواخر روز شنبه منطقه تخلیه را به خانه های بیشتر گسترش دادند، اما گفتند که آنها قصد ندارند پناهگاه هایی را باز کنند.

اداره حفاظت از محیط زیست ایالتی گفت که نشتی در روز جمعه از یک دیواره استخر 77 هکتار که عمق 25 فوت دارد و میلیون ها گالن آب حاوی فسفر و نیتروژن از معدن قدیمی فسفات را نگهداری می کند، کشف شده است.

مسئولان سنگها و مواد هایی را برای بستن سوراخ آوردند اما موفق نشدند.

مدیر امور ایالت مانته، اسکات هوپس، روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بیشترین نگرانی این است که منطقه را سیل بگیرد، اگرچه تراکم جمعیت در آنجا کم است.

وی گفت: "ما در مورد وجود حدود 600 میلیون گالن در هر چند ثانیه و چند دقیقه كه از آن استخر نگهداری می شود و در آن میچرخد، صحبت می كنیم."

کارگران برای کاهش حجم، هزاران گالن در دقیقه بیرون می کشیدند. پمپاژ کل حوضچه 10 تا 12 روز طول می کشد. دیگران در حال کار برای ترسیم مسیری برای کنترل چگونگی جریان یافتن آب از استخر به خلیج تامپا بودند.

اعلام وضعیت اضطراری فرماندار دسانتیس منابع بیشتری را برای پاسخ و بازیابی اختصاص داد. صاحب معدن، هولدینگHRK ، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

حوضچه در معدن قدیمی فسفات در منطقه ی پاین پوینت (Piney Point) در یک دسته فسفوژيپس، ماده زائد حاصل از تحریک کننده که رادیواکتیو است، نشسته است. این ماده حاوی مقادیر کمی رادییم و اورانیوم است. این حجم از مایعات همچنین می توانند غلظت زیادی از گاز رادون را آزاد کنند.

تصور بر این باور است که اگر حوضچه ریزش کند، می تواند سایر مناطق معدن را بی ثبات کند.

وی گفت: "حوضچه در اصل آب نمک است." "ما دیروز اردک دیدیم، آنجا اسنک هایی [ماهی] شنا می کنند. این حیات وحش را حفظ می کند اما برای دو استخر دیگر صدق نمی کند."

فاضلاب موجود در سایر حوضچه ها باید تصفیه شود تا محتوای آمونیوم و سایر مواد کاهش یابد.

نیکی فرید، کمیسر کشاورزی فلوریدا، از دسانتیس خواست که جلسه اضطراری کابینه ایالتی را تشکیل دهد و افزود که املاک پاین پوینت در گذشته شاهد نشت های مشابه بوده است.

فرید گفت: "تخلیه فوری ساکنان، اخلال در خانواده ها در آخر هفته عید پاک و فاجعه زیست محیطی احتمالی، نیاز به توجه و اقدام رهبری منتخب ایالت فلوریدا دارد."

جورج کروز ، کمیسر ایالت مانته، گفت که او شنبه با سایر مقامات در معدن بود و مجبور شد به سرعت منطقه را پاکسازی کند.

کروز در ویدئویی در فیس بوک گفت: "ما تشخیص دادیم که دیگر در هیچ مکانی در نزدیکی پاین پوینت (Piney Point) ایمن نیست، بنابراین همه ما با سرعتی که می توانیم از حوض ها دور می شویم."

در سال 2016، بیش از 200 میلیون گالن فاضلاب آلوده از کارخانه کود دیگر در مرکز فلوریدا پس از باز شدن یک حفره بزرگ در یک برکه از یک حوضچه ی فسفوژيپس، به یکی از سفره های زیرزمینی اصلی ایالت نشت کرد.

حداقل 70 معدن در ایالات متحده و حدود 27 معدن در فلوریدا وجود دارد که عمدتا در قسمت غربی-مرکزی ایالت است. فاضلاب ذخیره شده در معدن از زمین قابل مشاهده نیست زیرا توده های اطراف سازه می توانند به 500 فوت برسند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد