اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خوردن آب گوجه فرنگی با بدن شما چه کار می کند؟

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که از آب گوجه فرنگی تازه درست می شود و طیف گسترده ای از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قوی را تأمین می کند.

خوردن آب گوجه فرنگی با بدن شما چه کار می کند؟


آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که از آب گوجه فرنگی تازه درست می شود و طیف گسترده ای از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قوی را تأمین می کند.

آب گوجه فرنگی به ویژه از نظر لیکوپن ، یک آنتی اکسیدان قدرتمند با فواید چشمگیر برای سلامتی است. با این حال ، برخی بر این باور هستند که ممکن است آب گوجه فرنگی به دلیل محتوای بالای سدیم موجود در آب گوجه فرنگی های صنعتی ، به اندازه گوجه فرنگی سالم نباشد.

همانطور که گفته شد آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم را در خود جای داده است. به عنوان مثال ، نوشیدن فقط 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را پوشش می دهد و 22٪ از ویتامین A مورد نیاز شما را به شکل آلفا و بتا کاروتنوئیدها برآورده می کند.

گوجه فرنگی

کاروتنوئیدها رنگدانه هایی هستند که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شوند. این ویتامین برای سلامت بینایی و حفظ بافت ضروری است. کاروتنوئیدها نه تنها به ویتامین A تبدیل می شوند بلکه به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند و از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد محافظت می کنند. آسیب رادیکال های آزاد به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی مرتبط است و اعتقاد بر این است که در روند پیری نیز نقش دارد.

علاوه بر این ، آب گوجه فرنگی مملو از منیزیم و پتاسیم است که دو ماده معدنی حیاتی برای سلامت قلب هستند. همچنین یک منبع عالی از ویتامین های گروه B ، از جمله فولات و ویتامین B6 است که برای متابولیسم و ​​بسیاری از عملکردهای دیگر مهم هستند.

آب گوجه فرنگی منبع غلیظی از آنتی اکسیدان های قدرتمند مانند لیکوپن ، یک رنگدانه گیاهی کاروتنوئید است که با مزایای چشمگیر سلامتی مرتبط است. لیکوپن از سلولهای شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند ، در نتیجه التهاب را در بدن کاهش می دهد جدا از لیکوپن ، آب گوجه فرنگی همچنین یک منبع عالی از ویتامین C و بتاکاروتن است.

تحقیقات نشان داده است که رژیم های غذایی غنی از گوجه فرنگی و محصولات گوجه فرنگی مانند آب گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش دهد:

1. عوامل خطر بیماری های قلبی را بهبود بخشد

مدت هاست که گوجه فرنگی با بهبود سلامت قلب در ارتباط است. زیرا حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لیکوپن و بتاکاروتن هستند که به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی مانند فشار خون بالا ، کلسترول بالا و تجمع چربی در عروق کمک می کنند.

2.در برابر سرطان های خاص از شما محافظت کند

به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی مفید و آنتی اکسیدان ، آب گوجه فرنگی اثرات ضد سرطانی دارد.

مروری بر 24 مطالعه مربوط به مصرف زیاد گوجه فرنگی و محصولات گوجه فرنگی نشان داده است که آب گوجه فرنگی با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به سرطان پروستات در ارتباط بوده است.

آب گوجه فرنگی

اثرات منفی مصرف آب گوجه فرنگی

اگرچه آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و ممکن است فواید سلامتی چشمگیری داشته باشد ، اما دارای نقاط ضعفی است.

بزرگترین اشکال آن ممکن است این باشد که اکثر انواع آن دارای سدیم زیاد هستند. بسیاری از محصولات آب گوجه فرنگی حاوی نمک اضافه شده است که باعث افزایش میزان سدیم می شود. رژیم های غذایی حاوی سدیم ممکن است مشکل ساز باشد ، به ویژه برای افرادی که حساس به نمک محسوب می شوند. به علاوه ، تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی حاوی سدیم بالا ممکن است در فشار خون بالا موثر باشند.

یکی دیگر از اثرات منفی آب گوجه فرنگی ، این است که از نظر فیبر کمی کمتر از گوجه فرنگی کامل است. همانطور که گفته شد ، آب گوجه فرنگی از بسیاری دیگر از نوشیدنی های میوه ای مانند آب سیب و آب پرتقال بدون تفاله ، فیبر بیشتری دارد .

توجه داشته باشید که به بسیاری از نوشیدنی های گوجه فرنگی میوه های دیگری نیز اضافه می کنند که می تواند باعث افزایش کالری و قند شود. بعضی از نسخه ها حتی ممکن است حاوی قندهای اضافه شده باشند. هنگام جستجوی انواع سالم آن ، 100٪ آب گوجه فرنگی را انتخاب کنید که نمک و قند به آن اضافه نشده باشد.

علاوه بر این ، افراد مبتلا به بیماری ریفلاکس معده ممکن است بخواهند از آب گوجه فرنگی اجتناب کنند زیرا باعث بدتر شدن علائم می شود.

آیا باید آب گوجه فرنگی بنوشید؟

آب گوجه فرنگی برای بسیاری از افراد می تواند یک انتخاب نوشیدنی سالم باشد. آب گوجه فرنگی غنی از مواد مغذی انتخاب بسیار خوبی برای کسانی است که نیازهای غذایی آن ها افزایش یافته است ، مانند افراد مسن و کسانی که سیگار می کشند.

به عنوان مثال ، افرادی که سیگار می کشند بیشتر از کسانی که سیگار نمی کشند به ویتامین C نیاز دارند. از آنجا که آب گوجه فرنگی به ویژه از نظر این ماده مغذی زیاد است ، اگر سیگار بکشید مصرف آن ممکن است یک انتخاب هوشمندانه باشد.

بسیاری از افراد مسن دسترسی غذایی محدودی دارند و تمایل دارند غذاهای مقوی کمتری مصرف کنند. آب گوجه فرنگی می تواند یک روش راحت و خوشمزه برای کمک به شما در برآوردن نیازهایتان برای بسیاری از مواد مغذی باشد .

علاوه بر این ، جایگزین نوشیدنی های ناسالم ، مانند پانچ میوه ، نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین ، با آب گوجه فرنگی راهی سالم برای هر کس برای بهبود رژیم غذایی است.

نوشیدن 100٪ آب گوجه فرنگی بدون نمک یا شکر اضافه شده یک روش عالی برای افزایش مصرف مواد مغذی است.

سس


چگونه آب گوجه فرنگی خود را درست کنیم؟

کافی است گوجه فرنگی های خرد شده را به مدت 30 دقیقه با حرارت متوسط ​​بپزید. وقتی خنک شد ، گوجه فرنگی ها را درون مخلوط کن پر قدرت یا غذاساز ریخته و مخلوط کنید تا به قوام مورد نظر برسد. می توانید مخلوط گوجه فرنگی را تا زمانی که به یک بافت قابل نوشیدن برسد مخلوط کنید یا آن را غلیظ تر بگذارید تا به عنوان سس استفاده شود. گوجه فرنگی ها را می توان با سایر سبزیجات و گیاهان مانند کرفس ، فلفل قرمز و پونه کوهی ترکیب کرد تا مواد مغذی و طعم آن را بیش از پیش تقویت کند.

یک نکته مفید این است که هنگام پخت گوجه فرنگی خود کمی روغن زیتون اضافه کنید. از آنجا که لیکوپن یک ترکیب محلول در چربی است ، خوردن یا نوشیدن گوجه فرنگی همراه با کمی چربی میزان دسترسی آن را به بدن افزایش می دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد