اونس طلا2368.8
مظنه16,286,000
18 گرم3,759,600
ارزش سکه36,692,358
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,700,000
نیم25,950,000
ربع15,950,000

ریزش ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس/پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ فروردین

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه، ۱۵ فروردین‌ماه) ۱۳ هزار و ۴۱۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۶۹ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ،شاخص کل بورس امروز با ۱۳ هزار و ۴۱۴ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۲۶۹ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۲۰۳ واحد کاهش به رقم ۴۳۹ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

معامله گران این بازار ۱۹۵ هزار معامله به ارزش ۱۸ هزار و ۷۰ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیرمنفی را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۵ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۰۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۸۶۹ میلیون و ۳۰۱ هزار برگه سهم به ارزش ۱۴۹ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای اعتباری ملل (وملل)، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه (ثباغ)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت)، شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس)، رایان هم افزا (رافزا) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و بیمه دی (ودی) تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ فروردین

روند منفی بازار سرمایه در جریان معاملات هفته سوم فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد و شاخص کل در طول دو روز معاملاتی حدود ۲۵ هزار واحد کاهش پیدا کرده است. این کاهش شاخص کل در حالی رخ داد که کم‌ترین ارزش معاملات طی یک سال اخیر ثبت شد.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه به تغییرات احتمالی در دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: تغییرات در دامنه نوسان یک بحث جدی است اما متاسفانه تصمیم‌گیری نهایی به تعویق می‌افتد و اثرات کافی در بازار را ندارد. از طرفی طرح مساله افزایش دامنه نوسان موجب منفی خوردن بیش‌تر شاخص می‌شود و جریان نقدینگی را کاهش می‌دهد که موجب کاهش ارزش معاملات می‌شود.

رضایتی درباره حذف دامنه نوسان توضیح داد: با حذف دامنه نوسان نامتقارن امکان افزایش حجم و ارزش معاملات بیش‌تر می‌شود و احتمال دارد که برخی از مشکلات بازار رفع ‌شود و نزول شاخص سرعت کم‌تری به خود بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه به جلسه برجام اشاره کرد و گفت: بازار در حالتی قرار دارد که حتی می‌توان گفت به برجام و نتیجه آن واکنشی نشان نمی‌دهد. برخی از کارشناسان معتقدند جلسه برجام اثر خاصی در بازار سهام ندارد؛ اما اگر نتیجه جلسه برجام موجب افزایش قیمت دلار شود احتمال دارد بازار با تحرک نسبی همراه شود.

او در ادامه اظهار کرد: با توجه به منابعی که برای حمایت از بازار وجود دارد، اگر دامنه نوسان حذف شود و از طرفی ارزش و حجم معاملات کمی افزایش پیدا کند امکان دارد با برخی از حمایت‌ها بازار کم کم به یک روند متعادل برسد.

مهدی رضایتی در پیش‌بینی بازار این هفته گفت: بازار با توجه به شرایط موجود و قفل بودن برخی از نمادها در صف فروش، احتمالا بازار این هفته منفی باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد