اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 دلیلی که مجبورتان می کند میوه اژدها بخرید و مصرف کنید

میوه اژدها یکی از میوه های استوایی است که علاوه بر متفاوت بودم و طعم بسیار خوب آن، خواص فوق العاده ای نیز برای بدن دارد.

5 دلیلی که مجبورتان می کند میوه اژدها بخرید و مصرف کنید


میوه اژدها یکی از میوه های استوایی است که علاوه بر متفاوت بودم و طعم بسیار خوب آن، خواص فوق العاده ای نیز برای بدن دارد.

میوه اژدها که با نام گلابی توت فرنگی نیز شناخته می شود، میوه ای استوایی است که به دلیل پوست قرمز زنده و تفاله شیرین و لکه های دانه ای معروف است.

ظاهر منحصر به فرد و قدرت فوق العاده غذایی آن باعث محبوبیت آن در میان افراد آگاه از سلامتی شده است. خوشبختانه لازم نیست در مناطق گرمسیری زندگی کنید تا از مزایای فراوان میوه اژدها بهره مند شوید.

در واقع امروزه می توانید آن را به صورت تازه یا منجمد در سوپرمارکت های سراسر جهان پیدا کنید. در اینجا 5 مورد از فواید میوه اژدها برای سلامتی آورده شده است که همه بر اساس شواهد موجود هستند.

میوه اژدها

1. میوه اژدها کالری کمی دارد اما حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی است.

در اینجا خلاصه ای از مواد مغذی موجود در این میوه به ازای هر 227 گرم آن را آورده ایم.

کالری: 136

پروتئین: 3 گرم

چربی: 0 گرم

کربوهیدرات ها: 29 گرم

فیبر: 7 گرم

آهن: 8 درصد از میزان مورد نیاز بدن

منیزیم: 18 درصد از میزان مورد نیاز بدن

ویتامین سی: 9 درصد از میزان مورد نیاز بدن

ویتامین ای: 4 درصد از میزان مورد نیاز بدن

به جز مواد مغذی ضروری موجود در این میوه، میوه اژدها ترکیبات گیاهی مفیدی مانند پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و بتاسیانین را نیز تأمین می کند که برای سلامتی بسیار مفیدند.

مواد مغذی

2. به مبارزه با بیماری های مزمن کمک می کند

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که باعث آسیب سلولی می شوند، که ممکن است منجر به التهاب و بیماری شود.

یکی از راه های مبارزه با این مسئله خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند میوه اژدها است. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کند و بنابراین از آسیب و التهاب سلول جلوگیری می کند.

مطالعات نشان می دهند که رژیم های غذایی حاوی آنتی اکسیدان های زیاد ممکن است به جلوگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان، دیابت و آرتروز کمک کند.

میوه اژدها حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان قوی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

ویتامین C: مطالعات مشاهده ای ارتباط بین مصرف ویتامین C و خطر سرطان را نشان داده است. به عنوان مثال، مطالعه ای بر روی 120852 نفر نشان داد که دریافت بیشتر ویتامین C باعت کاهش خطر ابتلا به سرطان سر و گردن می شود.

بتالین ها: مطالعاتی آزمایشگاهی نشان داد که بتالین ها می توانند با اکسیداتیو مقابله کنند و در نتیجه توانایی سرکوب سلول های سرطانی را دارند.

کاروتنوئیدها: بتاکاروتن و لیکوپن رنگدانه های گیاهی هستند که رنگ زنده ای به میوه اژدها می دهند. رژیم های غذایی غنی از کاروتنوئید با کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی در ارتباط است.

نکته مهم این است که آنتی اکسیدان ها هنگامی که به شکل غذا خورده می شوند بهترین عملکرد خود را دارند. در حقیقت، مکمل های آنتی اکسیدانی ممکن است اثرات مضر داشته باشند و مصرف آنها بدون نظارت پزشکی توصیه نمی شود.

بیماری

3. مملو از فیبر هستند

فیبر های غذایی کربوهیدرات های غیر قابل هضم هستند که دارای لیست گسترده ای از مزایای سلامتی بالقوه هستند.

مقامات بهداشتی 25 گرم فیبر در روز برای خانم ها و 38 گرم برای آقایان توصیه می کنند. مانند آنتی اکسیدان ها، مکمل های فیبر نیز همانند فیبرهای موجود در غذاها فواید سلامتی ندارند.

میوه اژدها با 7 گرم در هر 227 گرم میوه، یک منبع کامل غذایی برای فیبر است.

اگرچه فیبر به دلیل نقش خود در هضم شناخته شده است، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است در محافظت در برابر بیماری های قلبی، کنترل دیابت نوع 2 و کاهش وزن بدن نیز نقش داشته باشد.

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما برخی از مطالعات مشاهده ای حاکی از آن است که رژیم های غذایی حاوی فیبر زیاد، از روده بزرگ در برابر سرطان محافظت می کنند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که رژیم های پر فیبر می توانند اشکالاتی نیز داشته باشند؛ به خصوص اگر به رژیم کم فیبر عادت کرده باشید. برای جلوگیری از ناراحتی معده، به تدریج دریافت فیبر غذایی خود را افزایش دهید و مایعات زیادی بنوشید.

کاهش وزن

4. سلامت روده را افزایش می دهد.

روده شما محل زندگی حدود 100 تریلیون میکروارگانیسم متنوع است، از جمله بیش از 400 گونه باکتری.

بسیاری از محققان معتقدند این میکروارگانیسم ها ممکن است بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. مطالعات انسانی و حیوانی عدم تعادل میکروارگانیسم های روده شما را با بیماری هایی مانند آسم و بیماری های قلبی مرتبط دانسته است.

با توجه به اینکه میوه اژدها حاوی پروبیوتیک است، می تواند تعادل باکتری های خوب را در روده شما بهبود بخشد. پروبیوتیک ها نوع خاصی از فیبر هستند که باعث رشد باکتری های سالم در روده می شوند.

روده شما نمی تواند آنها را تجزیه کند. با این حال، باکتری های موجود در روده شما می توانند آنها را هضم کنند. آنها از فیبر به عنوان سوخت برای رشد استفاده می کنند و شما از مزایای آن بهره مند می شوید.

میوه اژدها به طور ویژه رشد دو خانواده باکتری سالم را افزایش می دهد: باکتری های اسید لاکتیک و بیفیدوباکتری ها.

به این دلیل که پروبیوتیک ها رشد باکتری های خوب را تقویت می کنند مصرف منظم پربیوتیک می تواند خطر ابتلا به عفونت در دستگاه گوارش و اسهال را کاهش دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه بر روی مسافران نشان داد که کسانی که قبل و در طول سفر از پری بیوتیک استفاده می کنند، دوره های کوتاه تر و ملایم تری از اسهال را تجربه می کنند.

برخی مطالعات همچنین حاکی از آن است که پروبیوتیک ها علائم بیماری التهابی روده و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند.

پروبیوتیک

5. سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

توانایی بدن شما در مبارزه با عفونت توسط چندین عامل مختلف تعیین می شود، از جمله کیفیت رژیم غذایی.

ویتامین C و کاروتنوئیدهای موجود در میوه اژدها می توانند با محافظت از گلبول های سفید خون در برابر آسیب، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از عفونت جلوگیری کند.

گلبول های سفید خون یا همان سیستم ایمنی بدن شما به مواد مضر حمله کرده و آنها را از بین می برند. با این حال، آنها به شدت در معرض آسیب رادیکال های آزاد هستند.

ویتامین C و کاروتنوئیدها به عنوان آنتی اکسیدان های قوی می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از گلبول های سفید خون شما در برابر آسیب دفاع کنند.

سیستم ایمنی

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد