اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راهکارهای اثبات شده علمی که رشد موهای شما را دوبرابر می کنند

رشد موهای شما علاوه بر مراقبت نیازمند دانشی است که شما باید نسبت به موهای خود داشته باشید. راهکارهایی وجود دارد که می توانند در رشد موها و سرعت رشد آن ها بسیار تاثیرگذار باشند.

راهکارهای اثبات شده علمی که رشد موهای شما را دوبرابر می کنند


رشد موهای شما علاوه بر مراقبت نیازمند دانشی است که شما باید نسبت به موهای خود داشته باشید. راهکارهایی وجود دارد که می توانند در رشد موها و سرعت رشد آن ها بسیار تاثیرگذار باشند.

ما با مقدار کل فولیکول های مویی که در طول زندگی خود داشته ایم متولد شده ایم. ممکن است حدود 5 میلیون روی بدن ما وجود داشته باشد ، اما سر ما حدود 100000 فولیکول دارد. با افزایش سن ، برخی از فولیکول ها تولید مو را متوقف می کنند ، به این ترتیب طاسی یا کم پشتی مو ایجاد می شود.

به گزارش سایت طلا؛ مو ها به طور متوسط ​​در هر ماه 3/1 سانتی متر رشد می کنند که مجموعا 15/24 سانتی متر در سال موهای سر شما رشد می کنند. سرعت رشد موهای شما به موارد مختلفی بستگی دارد از جمله: سن، نوع موی شما، سلامت کلی بدن و شرایط سلامتی که در آن قرار دارید.

مو در سه مرحله رشد می کند و هر رشته مو از جدول زمانی خاص خود پیروی می کند. این سه مرحله عبارتند از:

آناژن: فاز رشد فعال مو که 2-8 سال طول می کشد.

کاتاژن: مرحله انتقال که رشد مو در آن متوقف می شود ، 4-6 هفته ادامه دارد.

تلوژن: مرحله استراحت در جایی که مو می ریزد ، 2-3 ماه طول می کشد.

مو به طور کلی از کراتین و سلول های مرده پوست تشکیل شده است. اگرچه هیچ روش مستقیمی برای رشد سریع موها در طول شب وجود ندارد ، اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای سالم نگه داشتن و طولانی کردن عمر موهای خود انجام دهید. اما بهتر است پیش از استفاده از مکمل هایی مانند بیوتین ، کراتین یا سایر مکمل های غذایی با پزشک خود صحبت کنید زیرا آن ها ممکن است با داروها تداخل داشته باشند و عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کنند.

مو

چند عامل وجود دارد که می تواند روی رشد مو های شما تأثیر بگذارد ، از جمله:

ژنتیک یا سابقه خانوادگی ریزش مو

تغییرات هورمونی

کمبود تغذیه

داروها

فشار

ضربه ای که به فولیکول ها آسیب می رساند

سایر بیماری ها یا شرایط

همچنین توجه به این نکته مهم است که اگر دچار ریزش موی غیرقابل توضیح و شدید هستید ، حتما به پزشک مراجعه کنید، زیرا برخی بیماری ها می توانند باعث ریزش مو شوند.

روش هایی که می تواند سرعت رشد موهای خود را بیشتر کنید:

1. با ویتامین ها و مواد مغذی همراه باشید

مکمل ها و ویتامین های بسیاری در بازار موجود هستند که می توانند برای رشد مو ها استفاده شوند اما همیشه مستقیما روی طول مو تأثیر نمی گذارند. اما بدن برای رشد موهای شما به انرژی زیادی احتیاج دارد. در نتیجه کمبود وعده های غذایی متعادل و مواد مغذی می تواند روی رشد مو تأثیر بگذارد. بهتر است ویتامین ها و مواد مغذی خود را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

2. روغن های اساسی استفاده کنید

از مالیدن روغنهای اساسی به طور مستقیم روی پوست خودداری کنید. می توانید روغن را با چند قطره روغن اساسی در هر میلی گرم روغن حامل رقیق کنید. دو روغنی که می توانند به شما کمک کنند شامل روغن رزماری و منبع نعناع فلفلی هستند. چند قطره از روغن ها را درون شامپوی خود بریزید یا آن ها را با روغن جوجوبا رقیق کنید. همچنین یک مطالعه نشان داد که تخمه کدو تنبل منبع تعداد موی مردان مبتلا به ریزش مو را 40 درصد افزایش می دهد.

شما همچنین می توانید این روغنهای اساسی را با سایر روغنهای حامل مخلوط کنید که از آسیب موهای جلوگیری می کند مانند: نارگیل، آفتابگردان، ماده معدنی، کرچک.

نارگیل

3. پمادهای موضعی را امتحان کنید

پمادهای موضعی معمولاً برای افرادی است که دچار ریزش مو می شوند. این پمادها ممکن است به رشد موهای شما کمک کنند. مطالعات دانشمندان نشن داده است که این محصولات در درمان آلوپسی یا ریزش مو و تقویت رشد مو موثر هستند. برای مثال ملاتونین موضعی باعث کاهش ریزش موی و افزایش تراکم مو می شود.

4. از پروتئین استفاده کنید

پروتئین به رشد موی شما کمک می کند و از آن در برابر آسیب های شیمیایی و محیطی محافظت می کند. اگر مرتباً موهایتان را حالت می دهید یا از وسایل گرمایشی استفاده می کنید، استفاده از یک پروتئین درمانی می تواند از موهای شما محافظت کند. می توانید محصولات پروتئین دار را خریداری کنید و یا از روغن نارگیل در خانه استفاده کنید. روغن نارگیل به کاهش پروتئین از دست رفته هم قبل و هم بعد از شستن مو کمک می کند.

اما به یاد داشته باشید پروتئین زیاد می تواند کلیه های شما را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین ممکن است باعث شکننده شدن موهای شما شود ، اگرچه این موارد نادر است اما بهتر است پروتئین را از رژیم غذایی خود دریافت کنید و نه مصرف مکمل ها. شما می توانید از سبزیجات ، آجیل ، ماست و سایر مواد غذایی پروتئین دریافت کنید.

آجیل

5.فولیکول های خود را کافئین کنید

مطالعاتی که محققان انجام داده اند به تازگی درباره تاثیر کافئین بر روی رشد موها نشان داده است که کافئین ممکن است اثرات تقویت کننده ای بر روی رشد مو داشته باشد.

رشد مو در دوران بارداری و بعد از آن: زنانی که باردار هستند ممکن است احساس کنند که موهایشان در واقع سریعتر رشد می کند. و زنانی که تازه بچه دار شده اند ممکن است احساس کنند با سرعت بیشتری نسبت به حالت طبیعی موهای خود را از دست می دهند. به این دلیل که در دوران بارداری ، هورمون استروژن در واقع باعث می شود که یک زن فولیکول های مو بیشتری در مرحله رشد داشته باشد. بعد از تولد کودک ، فولیکول های مو به مرحله "استراحت" برمی گردند ، و به نظر می رسد که انگار مو می ریزند.

بیشتر عواملی که رشد مو را کنترل می کنند از کنترل روزمره خارج هستند. بهترین اقدامی که می توانید انجام دهید جلوگیری از ریزش و کم پشت شدن مو به دلیل تغذیه نامناسب است. حتما یک رژیم متعادل داشته باشید و هیدراته باشید. اگر احساس کردید که دچار ریزش موی قابل توجهی شده اید ، با پزشک خود مشورت کنید.

Community Verified icon

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد