اونس طلا2419.05
مظنه14,516,000
18 گرم3,351,000
ارزش سکه32,704,548
قدیم (بهار)36,900,000
جدید (امامی)40,200,000
نیم23,000,000
ربع14,800,000

با خوردن این غذا ها کبد چرب خود را درمان کنید

بیماری های کبد یکی از مهم ترین مشکلات سلامتی است که افراد زیادی را درگیر خود کرده است. یکی از بهترین راه های درمان این بیماری داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب و پرهیز از غذا های مضر است.

با خوردن این غذا ها کبد چرب خود را درمان کنید


بیماری های کبد یکی از مهم ترین مشکلات سلامتی است که افراد زیادی را درگیر خود کرده است. یکی از بهترین راه های درمان این بیماری داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب و پرهیز از غذا های مضر است.

دو نوع عمده بیماری کبد چرب وجود دارد؛ بیماری کبد چرب ناشی از الکل و غیر الکلی. بیماری کبد چرب تقریباً یک سوم بزرگسالان آمریکایی را درگیر خود کرده است و یکی از بزرگترین عوامل موثر در نارسایی کبد است.

بیماری کبد چرب غیرالکلی معمولا در افرادی که چاق یا کم تحرک هستند و کسانی که رژیم غذایی سرشار از غذا های فرآوری شده دارند، به وجود می آید. یکی از راه های اصلی درمان بیماری کبد چرب، صرف نظر از نوع آن، با رژیم غذایی است.

همان طور که از نام بیماری پیدا است، بیماری کبد چرب به این معنی است که مقدار زیادی چربی در کبد دارید. در یک بدن سالم کبد به دفع سموم کمک می کند و صفرا، پروتئین گوارشی را تولید می کند. بیماری کبد چرب به کبد آسیب می رساند و مانع کار آن می شود.

کبد چرب

به طور کلی، رژیم غذایی مفید برای بیماری کبد چرب شامل موارد زیر است:

  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات
  • مواد غذایی با فیبر بالا مانند حبوبات و غلات کامل
  • مقدار بسیار کم قند، نمک، چربی ترانس، کربوهیدرات تصفیه شده و چربی های اشباع
  • عدم نوشیدن مشروبات الکلی

یک رژیم غذایی کم چرب و کم کالری می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش دهد. در حالت ایده آل، اگر اضافه وزن دارید بهتر است که حداقل 10 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید.

در ادامه 12 غذای بسیار مفید را به شما معرفی خواهیم کرد که با افزودن آنها به رژیم غذایی خود، می توانید کبد چرب خودتان را درمان کنید.

رژیم غذایی

1. قهوه برای کاهش آنزیم های غیر طبیعی کبد

مطالعات نشان داده است که مبتلایان به بیماری کبد چرب که قهوه می نوشند نسبت به کسانی که این نوشیدنی کافئین دار را مصرف نمی کنند دچار آسیب کمتری می شوند. به نظر می رسد که کافئین میزان آنزیم های غیر طبیعی کبد را در افرادی که در معرض بیماری های کبدی هستند کاهش می دهد.

2. سبزیجات برای جلوگیری از تجمع چربی

نشان داده شده است که کلم بروکلی به جلوگیری از تجمع چربی در کبد کمک می کند. خوردن سبزیجات بیشتر مانند اسفناج، کلم بروکسل و کلم پیچ نیز می تواند به کاهش کلی وزن کمک کند.

3. توفو برای کاهش تجمع چربی

مطالعه دانشگاه ایلینوی روی موش ها نشان داد که پروتئین سویا که در غذاهایی مانند توفو وجود دارد، می تواند تجمع چربی در کبد را کاهش دهد. به علاوه، توفو چربی کم و پروتئین زیادی دارد.

4. ماهی برای کاهش التهاب و سطح چربی

ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین، ​​ماهی تن و ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به بهبود سطح چربی کبد کمک کند و باعث کاهش التهاب شود.

5. بلغور جو دوسر برای تأمین انرژی

کربوهیدرات های موجود در غلات کامل مانند آرد جو دوسر به بدن شما انرژی می دهد. محتوای فیبر موجود در آنها همچنین می تواند به شما در حفظ وزن کمک کند.

6. گردو برای بهبود کبد

این مغز سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری کبد چرب که گردو می خورند کبد آنها در آزمایشات عملکرد بالاتری را نشان می دهد.

گردو

7. آووکادو برای کمک به محافظت از کبد

آووکادو سرشار از چربی های سالم است و تحقیقات نشان می دهد که آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که می تواند آسیب کبدی را کند کنند. آووکادو همچنین غنی از فیبر می باشد، که می تواند به کنترل وزن کمک کند.

8. شیر و سایر لبنیات کم چرب برای محافظت در برابر آسیب کبدی

بر اساس یک مطالعه در موش صحرایی نشان داده شد که لبنیات سرشار از پروتئین هستند که ممکن است از کبد در برابر آسیب بیشتر محافظت کند.

9. دانه های آفتابگردان برای آنتی اکسیدان ها

مغز تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E است، این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان می باشد که از کبد در برابر آسیب محافظت می کند.

10. روغن زیتون برای کنترل وزن

این روغن سالم سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. روغن زیتون برای پخت و پز از مارگارین، کره و انواع دیگر روغن ها سالم تر است. تحقیقات نشان داده است که روغن زیتون به کاهش سطح آنزیم کبد و کنترل وزن کمک می کند.

11. سیر برای کمک به کاهش وزن بدن

این گیاه نه تنها به غذا طعم می بخشد، بلکه مطالعات تجربی همچنین نشان می دهد که مکمل های پودر سیر می توانند به کاهش وزن بدن و کاهش سطح چربی در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب کمک کند.

12. چای سبز برای جذب چربی کمتر

چای سبز می تواند در جذب چربی تداخل ایجاد کند. تحقیقات اولیه نشان داده است که چای سبز می تواند میزان جذب چربی را کاهش دهد هرچند داده ها اولیه بوده و هنوز قطعی نشده اند. اما به جز این موضوع چای سبز فواید زیاد دیگری نیز دارد که از جمله آنها کاهش کلسترول گرفته و کمک به بهبود خواب است.

چای سبز

حال که غذا های مفید برای کبد چرب را گفتیم، بد نیست نگاهی نیز به غذا های مضر برای کبد چرب بیاندازیم که لازم است آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و یا به حداقل برسانید.

1. نوشیدنی های الکل: الکل دلیل اصلی بیماری کبد چرب و همچنین سایر بیماری های کبدی است.

2. شکر: از غذاهای شیرین مانند آب نبات، کلوچه، نوشابه های گازدار و آب میوه ها پرهیز کنید. قند خون بالا میزان تجمع چربی در کبد را افزایش می دهد.

3. غذاهای سرخ شده: این نوع از غذا ها سرشار از چربی و کالری هستند.

4. نمک: مصرف نمک زیاد می تواند باعث نگه داشتن میزان زیادی آب اضافه در بدن شود. میزان مصرف نمک را به کمتر از 1500 میلی گرم در روز محدود کنید.

5. نان سفید، برنج و ماکارونی: این غذا ها معمولا آرد بسیار فرآوری شده ای دارند که به دلیل کمبود فیبر می توانند قند خون شما را بیش از غلات کامل افزایش دهند.

6. گوشت قرمز: گوشت گاو و به طور کلی گوشت قرمز سرشار از چربی اشباع شده است.

پزشک

لازم به توجه است که در حال حاضر هیچ دارویی برای بیماری کبد چرب در بازار وجود ندارد که مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده باشد.

در حالی که فقط 3 تا 5 درصد کاهش وزن می تواند به شما کمک کند کبد چرب خود را درمان کنید. از پزشک خود بخواهید خون شما را از نظر واکسن های هپاتیت A و B نیز بررسی کند. این موارد می توانند از آسیب ویروس به کبد جلوگیری کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد