اونس طلا2344.21
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,149,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

طلا فشار نزولی را از دوش خود برداشت/ چشم انداز ها به انس 1745 دلار

پیش بینی هفتگی نرخ طلا :فلز زرد در پی افت شدید از اوایل هفته، یک چرخش سریع به سمت صعود انجام داد.

به گزارش سایت طلا ،فلز زرد در پی افت شدید از اوایل هفته، یک چرخش سریع به سمت صعود انجام داد.
هدف بعدی قیمت طلا در حالت صعودی، 1745 دلار است.
بازده اوراق بهادار قرضه ایالات متحده احتمالا در هفته آینده حرکتهای طلا را کنترل خواهد کرد.

طلا هفته را با حالت نزولی آغاز کرد و پس از آنکه به پایین ترین نرخ در دو هفته گذشته خود یعنی 1720 دلار را رد کرد، متحمل خسارات سنگینی شد. به دنبال یک افت دو روزه که طلا بیش از 2٪ از دست داد و به پایین ترین سطح سه هفته ای 1،678 دلار رسید، دلار و طلا در نیمه دوم هفته توانستند یک بازگشت قاطع را رقم بزند. با کاهش شدید بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و تلاش دلار برای یافتن تقاضا، طلا تمام ضررهای هفتگی خود را جبران و به نرخ تقریبی 1730 دلار رسید.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد

بازده 10 ساله اوراق بهادار قرضه ایالات متحده روز دوشنبه افزایش یافت و حرکت صعودی خود را حفظ کرد تا بالاترین سطح در بیش از یک سال یعنی 1.774٪ را احساس کند. افزایش عملکرد، به جمع آوری قدرت کمک کرده و طلا را مجبور به سقوط به زیر 1700 دلار کرد.

در روز چهارشنبه، وضعیت خوشبین بازار، که افزایش شاخص های سهام جهانی منعکس می شود، ادامه عملکرد دلار را نسبت به رقبا دشوار کرد و باعث بهبود نرخ طلا شد. علاوه براین، جریانات سه ماهه آخر و سودآوری در آخرین روز معاملات در ماه مارس، طلا را در فروش بیش از حد خودش کمک کرد.

روز پنجشنبه، اطلاعات منتشر شده توسط انستیتو مدیریت عرضه (ISM) نشان داد که فعالیت تجاری در بخش تولید ایالات متحده با قوی ترین سرعت از سال 1983 با افزایش انستیتو مدیریت پروژه (PMI) از 64.7 به 60.8 حرکت کرده است. این نتایج بهتر از انتظار بازار 61.3 نیز بود و اجازه داد جریان های ریسک در بازارهای مالی کنترل شوند. شاخص S&P 500 قبل از تعطیلات عید پاک با رشد چشمگیری روبرو شد و در بالاترین سطح تاریخی یعنی 4019 بسته شد. در حالی که شاخص دلار آمریکا روزانه 0.3٪ از دست داد.

در همین حال، جو بایدن رئیس جمهور آمریكا، از طرح اقتصادی مورد انتظار رونمایی كرد كه هدف آن افزایش هزینه های 2.25 تریلیون دلاری با سرمایه گذاری قابل توجه در زیرساخت ها و طرح های متناسب با محیط زیست است. با این وجود سرمایه گذاران همچنان در مورد حمایتی که این طرح از نمایندگان مجلس دریافت خواهد کرد تردید دارند زیرا دولت بایدن قصد دارد ضرر های هزینه ای خود را از طریق افزایش مالیات تامین کند.

سرانجام، گزارش ماهانه اداره کار ایالات متحده در روز جمعه نشان داد که آمار اشتغال در زمینه ی غیرکشاورزی (NFP) در مقایسه با تخمین تحلیلگران برای افزایش 647،000 واحدی، در ماه مارس 916،000 واحد افزایش یافته است. علاوه براین، نرخ بیکاری همانطور که انتظار می رفت، 6 درصد کاهش یافت و نرخ مشارکت در نیروی کار نیز به 61.5 درصد رسید. اگرچه ارزیابی واکنش بازار به دلیل تعطیلات عید پاک دشوار بود، اما افزایش ناچیز در بازده 10 ساله اوراق بهادار قرضه نشان می دهد که دلار می تواند هفته جدید را با قاطعیت آغاز کند.

هفته بعد

هفته آینده با توجه به وقایع قابل ارتباط با اقتصاد کلان نسبتاً آرام خواهد بود، با اشاره به اینکه عملکرد بازده اوراق خزانه داری آمریکا می تواند بر ارزیابی بازار دلار و حرکتهای طلا تأثیر بگذارد.

روز دوشنبه، انستیتو مدیریت عرضه (ISM) سرویس های خود را به ایالات متحده برای انگیزه جدید مورد بررسی قرار می دهد. قرائت قوی تر از حد انتظار می تواند شاخص های اصلی وال استریت را تقویت کند و سود بالقوه دلار را محدود کند.

روز چهارشنبه، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) صورت جلسه ماه مارس خود را منتشر می کند و رئیس کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، جروم پاول، روز پنجشنبه سخنرانی خواهد کرد. آخرین خلاصه پیش بینی های فدرال رزرو (Federal Reserve) نشان داد که چهار سیاستگذار انتظار افزایش نرخ در سال 2022 را داشتند.

چشم انداز فنی به نرخ طلا

به دنبال افت شدید در اوایل هفته، شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار روزانه به 30 کاهش یافت تا شرایط فروش بیش از حد را نشان دهد. با صعود شدید، شاخص مقاومت نسبی (RSI) به 50 رسید، که نشان می دهد فشار نزولی کمتر شده است. علاوه براین، طلا موفق شد بالاتر از میانگین متحرک نمایی (SMA) 20 روزه بسته شود و این دیدگاه که علاقه فروشندگان از دست رفته را تأیید کند.

با این حال، طلا هنوز هم برای جذب خریداران بیشتر و تکمیل تغییر صعودی در چشم انداز کوتاه مدت، باید بیش از یک مانع قوی که در 1745 دلار تشکیل شد، بسته شود. بالاتر از این سطح، مقاومت بعدی در 1770 دلار (SMA 50 روزه) قرار دارد.

در طرف مقابل، اگر مقاومت 1745 دلار دست نخورده باقی بماند، فروشندگان می توانند به دنبال کنترل قیمت باشند. پشتیبانی اولیه در 1725 دلار (20 روز SMA) پیش از 1720 دلار (سطح ایستا) و 1700 دلار (سطح روانشناختی) واقع شده است.


برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد