اونس طلا2357.56
مظنه14,526,000
18 گرم3,353,300
ارزش سکه32,727,078
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,900,000

ظریف: کشورهای اروپایی در نشست وین سازنده ظاهر شوند/ واکنش ایران به تحولات اخیر اردن

وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با همتای انگلیسی خود، از کشورهای اروپایی عضو برجام خواست تا ضمن احترام به تعهدات برجامی شان، در نشست وین سازنده ظاهر شوند.

به گزارش سایت طلا ، محمد جواد ظریف روز گذشته به درخواست دامینیک راب همتای بریتانیایی با وی بصورت تلفنی گفت وگو کرد.

طرفین در این گفت وگو آخرین تحولات مربوط به برجام و بویژه برگزاری نشست پیش روی کمیسیون مشترک در وین را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگو، بار دیگر بر ضرورت برداشتن کامل و نهایی تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا، بگونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران آنها را راستی آزمایی کند تاکید کرد و افزود: در اینصورت است که به تعهدات خود باز خواهیم گشت.

وزیر امور خارجه کشورمان از کشورهای اروپایی عضو برجام خواست تا ضمن احترام به تعهدات برجامی شان، در نشست وین سازنده ظاهر شوند.

وزیر خارجه انگلیس هم در این گفت وگو اظهار داشت کشورش برای به ثمر نشستن مذاکرات تلاش خواهد کرد.

دو طرف در این گفت وگوی تلفنی همچنین در مورد برخی مسائل سیاسی و کنسولی دوجانبه تبادل نظر کردند.

واکنش ایران به تحولات اخیر اردن

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت صلح و ثبات در اردن گفت: جمهوری اسلامی ایران با هر گونه بی‌ثباتی داخلی و دخالت خارجی مخالف است و اعتقاد دارد کلیه امور داخلی کشورها باید در چارچوب قانون پیگیری شود

سعید خطیب زاده در واکنش به تحولات اخیر اردن بر اهمیت صلح و ثبات در اردن تاکید کرد.

وی هرگونه تنش و بی ثباتی داخلی در منطقه غرب آسیا را به نفع رژیم صهیونیستی دانست و اضافه کرد: همواره ردپایی از این رژیم در هر فتنه ای در کشورهای اسلامی دیده می‌شود.

خطیب زاده با تاکید بر روابط حسنه کشورمان با اردن افزود: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه بی‌ثباتی داخلی و دخالت خارجی مخالف است و اعتقاد دارد کلیه امور داخلی کشورها باید در چارچوب قانون پیگیری شود.

روز گذشته خبرگزاری رسمی اردن (پترا) در گزارشی از بازداشت شاهزاده حمزه بن حسین ولیعهد سابق به همراه ۲۰ نفر دیگر به دلیل آنچه تهدید برای امنیت کشور اردن خوانده شد ، خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست هم به نقل از مسؤولانی در کاخ پادشاهی اردن نوشت: این توطئه پیچیده و شامل یکی از افراد دستگاه حاکم است.

این مسؤولان که خواستند نامشان محفوظ بماند، به واشنگتن پست گفتند این توطئه همچنین رهبران قبایل و مسؤولان دستگاه‌های امنیتی را نیز شامل می‌شود.

فعالان شبکه های اجتماعی نوشتند : تلاش برای کودتا در اردن کمتر از یک ماه بعد از آن اتفاق می افتد که عبدالله دوم در سفری از پیش اعلام نشده همراه با ولعیهد خود حسین بن عبدالله راهی عربستان شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد