اونس طلا2394.45
مظنه15,916,000
18 گرم3,674,200
ارزش سکه35,858,748
قدیم (بهار)40,200,000
جدید (امامی)43,250,000
نیم25,600,000
ربع15,600,000

افزایش چشمگیر آمار فوتی‌های کرونا /درخواست وزارت بهداشت از مسافران نوروزی

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: با جان باختن ۱۶۱ بیمار دیگر مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۶۲ هزار نفر گذشت.

به گزارش سایت طلا ، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

به گفته وی مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۵۶۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته وی، چهار هزار و ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تا کنون ۱۳ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری تاکید کرد: در حال حاضر ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

به گفته وی، همچنین ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

درخواست وزارت بهداشت از مسافران نوروزی

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی هنوز تاثیر افزایشی خود را بر گسترش شیوع بیماری در کشور به طور کامل بر جای نگذاشتند، گفت: بنابراین از کلیه افرادی که در ایام نوروز به سفر رفتند خواهشمندیم حداقل تا ۵ روز پس از بازگشت از سفر از حضور در مهمانی خودداری کنند.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: چرخش ویروس کرونا در کشور به سرعت رو به افزایش است و هرگونه عدم استفاده صحیح از ماسک و سهل انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای ما و عزیزانمان به همراه داشته باشد.

وی افزود: مطمئنا تا کنون سفرهای نوروزی تاثیر افزایشی خود را بر گسترش شیوع بیماری در کشور به طور کامل بر جای نگذاشتند و مطمئنا بسیاری از افراد آلوده به کرونا که فاقد علائم بیماری هستند با حضور در جامعه در حال تکثیر و انتقال بیماری به دیگران هستند.

لاری تاکید کرد: از کلیه افرادی که در ایام نوروز به سفر رفتند خواهشمندیم حداقل تا ۵ روز پس از بازگشت از سفر از هرگونه حضور در مهمانی و پذیرش مهمان در منزل به طور جد خودداری کنند، زیرا این کار به منزله انتشار احتمالی ویروس به دیگران خواهد بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد