اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انتخاب چربی های سالم به جای چربی های مضر در مواد غذایی

تمام چربی ها برای سلامتی شما مضر نیست. در اینجا مواردی در مورد چربی مواد غذایی که باید بدانید آورده شده است.

به گزارش سایت طلا ،تمام چربی ها برای سلامتی شما مضر نیست. در اینجا مواردی در مورد چربی مواد غذایی که باید بدانید آورده شده است.

چربی های رژیم غذایی

چربی نوعی ماده مغذی و دقیقا مانند پروتئین و کربوهیدرات ها، بدن شما به مقداری چربی برای تامین انرژی، جذب ویتامین ها و محافظت از سلامت قلب و مغز شما نیاز دارد. چربی های بد، مانند چربی های ترانس مصنوعی و چربی های اشباع، دلیل تمام بیماری های ناشی از چربی هستند. اما چربی های خوب مانند چربی های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا3 نتیجه عکس دارند.

چربی و کلسترل غذایی

چربی در رژیم غذایی نقش عمده ای در سطح کلسترول شما دارد. کلسترول ماده ای چرب و موم مانند است که بدن شما برای عملکرد مناسب به آن نیاز دارد. به خودی خود کلسترول بد نیست، اما وقتی مقدار زیاد آن را دریافت کنید، می تواند بر سلامتی شما تاثیر منفی بگذارد. همانند چربی های رژیم غذایی، انواع خوب و بد کلسترول وجود دارد.

به جای مقدار کلسترول مصرفی، بیشترین تاثیر در میزان کلسترول شما نوع چربی های مصرفی شماست. بنابراین به جای شمارش کلسترول، تمرکز بر جایگزینی چربی های بد با چربی های خوب مهم است.

چربی های سالم

اسیدهای چرب امگا3 نوعی چربی اشباع نشده چند منظوره هستند که خصوصا برای سلامتی شما مفید هستند. انواع مختلفی از امگا3 وجود دارد: EPA و DHA در ماهی و جلبک یافت می شود و بیشترین فولید سلامتی را دارد. توصیه می شود در هفته 100 گرم ماهی مصرف کنید.

مکمل های امگا3

در حالی که امگا3 به بهترین وجه از طریق غذا بدست می آید، مکمل های بسیاری نیز از امگا3 و روغن ماهی در دسترس هستند. همچنین روغن ماهی حاوی جیوه نیست و دارای مقادیر بسیار کمتری از الاینده هاست.

انتحاب روغن های سالم

روغن های گیاهی کلسترول بد و تری گلیسیرید را کاهش داده و کلسترول خوب را افزایش می دهد. روغن هایی مانند ذرت، آفتابگردان، گلرنگ و سویا حاوی امگا6، نوعی چربی غیر اشباع هستند که می توانند به کاهش مقاومت به انسولین و التهاب کمک کنند.

همچنین با جایگزینی مقداری گوشت قرمز که می خورید با لوبیا، آجیل، مرغ و ماهی و تغییر لبنیات پرچرب به نسخه های کم چرب، مصرف چربی های اشباع شده را محدود کنید.

همچنین می توانید از زیتون به عنوان میان وعده استفاده کنید. زیتون سرشار از چربی های اشباع نشده و سالم است و یک میان وعده کم کالری را ایجاد می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد