اونس طلا2302.52
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

10 توصیه برای اینکه دست از تنبلی برداریم

همه ما مایلیم به کارهای شخصی خود برسیم و از استرسی دوری کنیم.

به گزارش سایت طلا همه ما مایلیم به کارهای شخصی خود برسیم و از استرسی دوری کنیم. بسیاری از ما همزمان باید هم کار کنیم، هم درس بخوانیم هم به زندگی شخصی و خانوادگی خود برسیم. بنابراین اگر بخواهیم به همه کارها برسیم باید تنبلی را کنار بگذاریم تا بتوانیم به صورت فعالانه تمام کارها را انجام بدهیم.

در ادامه توصیه‌هایی ارائه می‌کنیم تا تنبلی را کنار بگذارید و به چیزهایی که در زندگی شما مهم است برسید. برای کنار گذاشتن تنبلی می‌توانید 10 نکته زیر را رعایت کنید:

با خودتان مهربان باشید

هنگامی که احساس تنبلی می‌کنید احتمالا با خودتان رفتار بدی دارید و حس خوبی نسبت به خود ندارید. گاهی اوقات ممکن است سرزنش‌های کوچکی که نسبت به خودتان می‌کنید جوابگو باشد؛ اما اکثر اوقات این حس تنبلی شما را بیشتر می‌کند. بنابراین انرژی منفی را کنار بگذارید و با خودتان مهربان باشید تا تنبلی از این بیشتر برای شما سخت نباشد.

اول با قدم‌های کوچک شروع کنید

همیشه در هر کاری سخت‌ترین قدم، قدم اول است. بنابراین شما اگر بخواهید در همان ابتدا پر قدرت شروع کنید به احتمال زیاد خسته می‌شوید. اگر با قدم‌های کوچک شروع کنید احتمالا می‌توانید در ادامه جدی‌تر کارتان را انجام بدهید. به قول معروف سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

کارهایتان را اولویت‌بندی کنید

برای اینکه بیشتر از اوقات خود لذت ببرید و کمتر احساس کرختی و تنبلی داشته باشید، بهترین کار این است که کارهایتان را اولویت بندی کنید. با اینکار به کارهای مهم‌تر می‌رسید و هر روز می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید. البته باید به خودتان سخت نگیرید و سعی نکنید در همان ابتدا تمام کارها را طبق برنامه پیش ببرید. توجه داشته باشید که رشد نشانه امید است و شما می‌توانید هر روز بهتر از دیروز باشید.

به صورت چرخشی و مرتب استراحت کنید

برای اینکه روز خوبی داشته باشید و انرژی خود را در طول روز حفظ کنید، بهترین کار این است که بعد از تمرکز دوساعته بر روی کار خود استراحتی 20 تا 30 دقیقه‌ای داشته باشید. استراحت‌های کوتاه بسیار مفیدند و می‌توانند بهره‌وری شما را افزایش دهند. بنابرانی به خودتان سخت نگیرید و کمی استراحت کنید اما دقت کنید که استراحت شما بیشتر از زمان معین نباشد.

چیزهایی که حواس شما را پرت می‌کند را حذف کنید

اگر ساعت‌ها با موبایل یا کامپیوتر خود کار کنید و تمرکز داشته باشید شایسته تشویق هستید اما اگر دقت کرده باشید، در حین کار مواردی وجود دارد که می‌تواند حواس شما را پرت کند. شما برای اینکه به صورت کامل قابلیت و تمرکز خود را حفظ کنید باید مواردی که باعث عدم تمرکز شما می‌شوند را حذف کنید.

انگیزه‌های خود را یادداشت کنید

یکی از دلایلی که شما به کارهای خود نمی‌رسید و تنبلی می‌کنید این است که به اندازه کافی انگیزه ندارید. اگر دلایل خود را برای کار کردن یا هر فعالیت دیگری یادداشت کنید و همیشه آنها را ببینید احتمال هر طوری که شده خود را متقاعد می‌کنید تا تنبلی را کنار بگذارید.

زندگی خود را منظم کنید

زمانی که زندگی شما شلوغ و بدون نظم است احتمالا بیشتر مایلید که روی صندلی بنشینید و به زندگی خود نرسید. بنابراین اگر زندگی شما بی‌نظم است کمتر دوست دارید به زندگی واقعی خود برسید و ترجیح می‌دهید که وقت خود را با تلویزیون یا موبایل بگذارنید. توصیه می‌کنیم کارهای روزانه خود را منظم کنید، در زمان‌های معین کارهای معین را انجام بدهید تا بتوانید با تنبلی مقابله کنید.

از دست دادن زمان طبیعی است

شما در زندگی زمان زیادی دارید و نباید نگران این باشید که زمان را از دست داده‌اید. معمولا برای همه کارها وقت هست و اگر دائم استرس داشته باشید که چرا زمان خود را از دست داده‌اید، تنبلی شما افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به زمان پیش رو فکر کنید و اصلا نگران گذشته نباشید.

انرژی مثبت دیگران را دریافت کنید

هر چیزی که به ذهن و زندگی خود راه می‌دهید بر روی شما تاثیر می‌گذارد. سعی کنید افرادی را که انتخاب می‌کنید با هدف‌هایتان تطبیق دهید و زندگی‌تان را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت دریافت کنید . افرادی که خودشان تنبل هستند نمی‌توانند کمکی به شما بکنند و انگیزه‌ای به شما بدهند. پس اگر می‌خواهید تنبلی را کنار بگذارید، اطلاعاتی که به مغزتان وارد می‌شود را بررسی کنید.

از تنبلی خود گلایه نکنید

سعی کنید اگر به اوقات فراغت خودتان می‌رسید از آن لذت ببرید و سعی نکنید که آن را به کام خود تلخ کنید. از اوقات خود لذت ببرید و کمتر به خودتان فشار بیاورید. سعی کنید به بعد فکر کنید و مطمئن باشید که با کنار گذاشتن تنبلی خود همه مشکلات از این پس حل می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد