اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

3 راه خلاقانه برای ایجاد یک برند

برای داشتن یک شرکت موفق و بازاریابی مناسب، باید در مراحل اول یک برند خلاقانه و عالی ایجاد کنیم.

به گزارش سایت طلا، برای داشتن یک شرکت موفق و بازاریابی مناسب، باید در مراحل اول یک برند خلاقانه و عالی ایجاد کنیم. برند به معنای اسمی است که مردم شرکت را به نام آن می‌شناسند. برند در مرحله اول یک نام مناسب است که مدیران شرکت انتخاب می‌کنند تا در ذهن مردم جای بگیرند. شرکت‌های بزرگ برندهایی دارند که مردم آنها را به این نام می‌شناسند و فقط با آوردن اسم شرکت ممکن است شخص مایل به خرید شود. بنابراین داشتن یک برند شخصی مناسب برای هر کسب و کاری ضروری است و ما در ادامه 3 راه خلاقانه برای ایجاد برند را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم.


چگونه اسم برند را انتخاب کنیم؟


اگر شما تا به حال سعی کرده باشید که یک نام مناسب برای شرکت انتخاب کنید، حتما متوجه شده‌اید که این کار مقداری سخت و گیچ‌کننده است. دقت کنید که برای انتخاب برند باید توجه کنید که اسم برند نباید مشابه شرکت‌های دیگر باشد؛ چراکه اولا از لحاظ قانونی احتمالا شما را با مشکل مواجه می‌کند و ثانیا بازاریابی شما را هم ضعیف می‌کند.
خوشبختانه راه حل‌هایی وجود دارد که خلاقیت شما را در انتخاب اسم شرکت شکوفا می‌کند. اولین قدمی که باید بردارید این است که به زوایای پنهان شرکت خود نگاهی بیاندازید، سوابق را بررسی کنید و هدف و کار شرکت را نیز در نظر بگیرید. باید حتما روانشناسی انسانی را در نظر بگیرید و از ذهن انسان‌ها برای معروف شدن خود استفاده کنید. در اینجا چند توصیه برای پیدا کردن برند خوب وجود دارد که امیدواریم به آنها توجه کنید:

1. به قدرت سمبل‌ها و صداها ایمان بیاورید
صداهای مشخص و آشنا می‌توانند باعث شوند که ذهن مردم درگیر شود و شاید خاطره‌ یا تجربه‌ای از گذشته را در ذهن آنها ایجاد کند که باعث الهام است. برای اینکه بتوانید خاطرات مردم را ذهنشان ایجاد کنید باید از کلماتی استفاده کنید در آنها صداهایی الهام آور وجود دارد. طبق تحقیقات روانشناسی صداهای آشنا می‌تواند تصاویر و ذهنیت‌های قدیمی را در ذهن انسان‌ها یادآوری کند و به آنها کمک کند تا بعد از شنیدن یک صدای آشنا سریع‌تر انتخاب کنند.
بنابراین سعی کنید در برند شخصی خود حتما آثاری از زندگی روزمره، خاطرات قدیمی و ایده‌های خاطره‌انگیز را در نظر بگیرید تا بهتر مورد توجه قرار بگیرید. توجه داشته باشید که برای ایجاد یک برند خلاقانه باید کاری کنید که در ذهن مردم بمانید.

2. سعی کنید از نام‌هایی که به یاد می‌مانند استفاده کنید
همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم هدف از برندسازی این است که در یاد و خاطر مشتریان بمانید. بنابراین ترجیحا باید در ایجاد برند خود از تکنیک‌های حافظه استفاده کنید تا مفهوم شرکت را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید. برای اینکه در هنگام انتخاب نام شرکت از سردرگمی بیرون بیایید بیشتر به این فکر کنید که مایلید مخاطبان چگونه شما را یادآوری کنند؛ اینکار بسیار موثرتر از این است که برند شما دقیقا مربوط کار شما باشد. اگر اسم شرکت در حدود حیطه فعالیت شرکت باشد کافی‌است و لازم نیست دقیقا به آن اشاره کرد. مثلا Apple یا facebook و یا حتی Mcdonald خیلی به حیطه فعالیت خود مربوط نیستند اما تاثیر به سزایی در ذهن مردم دارند.
بنابراین برندی که انتخاب می‌کنید باید آسان و قابل یادآوری باشد تا بتوانید حداکثر استفاده را از برند خود داشته باشید. توصیه می‌شود قبل از اینکار مقداری در مورد احساسات انسانی و نحوه به خاطر سپردن نام‌ها کمی مطالعه کنید.


3. به یک نوآور لغت‌شناسی تبدیل شوید
اگر نمی‌توانید یک واژه پیدا کنید که به طور کامل برند شما را شرح دهد، یک کلمه به خصوص بسازید. واژه‌ها همیشه تغییر می‌کنند و هیچ اشکالی ندارد اگر کلمه‌ای را به مجموعه لغات تجاری اضافه کنید. شما می‌توانید با ترکیب کلمات یا کاهش صداها یک واژه جدید ایجاد کنید و برند خود را با آن بشناسانید. مثلا گوگل (Google) در انگلیسی هیچ معنی ندارد و در هیچ واژه‌نامه‌ای وجود ندارد اما به خوبی معروف شده است.
شما می‌توانید برای ایجاد یک واژه جدید از دوستان و آشنایان خود هم کمک بگیرید تا در برند خود هم ذهن مخاطبان را درگیر کنید و هم آن را به کسب و کار خود ارتباط دهید.

4. سخن آخر
شما برای انتخاب یک برند مناسب باید هم مطالعه کافی داشته باشید و هم زمانی کافی به آن اختصاص دهید. توصیه می‌کنیم اگر نتوانستید حتی با راه‌حل‌های اثبات شده فوق، به یک برند مناسب برسید، از دیگران و افراد متخصص کمک بگیرید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد