اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دلار همچنان در نزدیکی 26 هزار تومان، منتظر افزایش قیمت دلار باشیم؟

همراه با انتخاب شدن دموکراتها به عنوان حاکمان جدید آمریکا، امید ها برای بازگشت طرفین ایرانی و آمریکایی به برجام افزایش یافت که در نتیجه آن قیمت دلار دچار نوسانات بسیاری شد.

دلار همچنان در نزدیکی 26 هزار تومان، منتظر افزایش قیمت دلار باشیم؟


همراه با انتخاب شدن دموکراتها به عنوان حاکمان جدید آمریکا، امید ها برای بازگشت طرفین ایرانی و آمریکایی به برجام افزایش یافت که در نتیجه آن قیمت دلار دچار نوسانات بسیاری شد.

گاردین می گوید امیدها برای احیای توافق هسته ‌ای ایران وقدرت های جهانی افزایش یافته است چرا که مذاکرات محرمانه دیپلمات های ایرانی با اروپا در فرانکفورت آلمان و نشست مجازي به ریاست مدیر سیاسی سازمان اقدام خارجی اروپا و با حضور چین،‌ فرانسه،‌ آلمان، روسیه، انگلیس و ایران ( بجز آمريكا) در روز گذشته برگزار شد که‌ مورداستقبال آمریکا هم‌قرار گرفته است.

قیمت دلار

عراقچی می گوید آمریکا در هیچ نشستی که ایران در آن حضور داشته باشد از جمله نشست سه شنبه 17 فروردین 1400 وین حضور نخواهد داشت و این قطعی است.

این که سایر طرفهای برجام بخواهند در ارتباط با اقداماتی که آمریکا باید انجام دهد، بصورت دو جانبه یا چند جانبه با آمریکا رایزنی‌ هایی داشته باشند، چه در وین و چه در هر جای دیگر، به خودشان مربوط است و هیأت ایرانی هیچگونه مذاکره‌ای با هیأت آمریکایی در هیچ سطحی نخواهد داشت.

این ادبیات نشان می دهد توافق برجامی به راه درازی نیاز دارد و این روند با تقویت نرخ درهم، دلار تهران را در کانال 25 هزار تومان نگه می دارد.

پیش بینی دلار

کره جنوبی می گوید ایران احتمالا هفته آینده نفتکش توقیفی این کشور و ناخدای آن را آزاد خواهد کرد و اینکه کره جنوبی با اعلام پیشرفت‌ های خوب در مذاکرات با طرف ایرانی درباره نفتکش توقیف شده آیا با چراغ سبز آمریکا با آزاد شدن منابع مسدودی ایران همراه باشد اطلاعی در دست نیست.

آزاد شدن منابع ارزی یعنی این که ایران میتواند اولین تراکنش بانکی بین المللی بدون تحریم را انجام دهد و این موضوع از خود آزادسازی منابع مسدود شده مهم تر است.

یورو نیوز می گوید ایران و آمریکا بر سر مذاکره غیرمستقیم برای بازگشت دو جانبه به برجام به توافق رسیدند، در حال حاضر گفتگوهای مستقیمی میان آمریکا و ایران در این روند انجام نمی شود، این گفتگوها سه شنبه ١٧ فروردين ۱۴۰۰ با میانجیگری روسیه و بصورت حضوری در اتریش آغاز می شود.

غربی ها می گویند که نمایندگان سه کشور اروپایی در نشست مجازي جمعه موضع سرسختانه ‌تری در قبال ایران در مقایسه با موضعی که بایدن تاکنون داشته اتخاذ کرده‌اند.

دلار

عراقچی هم گفته با آمریکا مذاکره نمي کنیم فقط با اعضای برجام مذاکره می کنیم. نقشه راه هم نمي خواهیم با اين حال روسيه مي گويد در نشست حضوری سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ اتریش مذاکرات بصورت فشرده بحث خواهد شد.

روز گذشته در معاملات پشت خطی دلار رفتار هیجانی داشت که با این ادبیات روند کاهشی دلار را معکوس خواهد کرد تا دلار در محدوده ۲۵۴۳۰ تا ۲۵۶۳۰ بماند.

در صورتی که درهم پشت خطی در کانال ۷۱۰۰ قرار بگیرد محدوده کانالی ۱۱۰۰۰ تا ۱۱۳۰۰ برای سکه و محدوده ۲۵۶۰۰ تا ۲۶۱۰۰ برای سقف دلار تهران را حفظ خواهد کرد هرچند دلار به اخبار سیاسی حساس است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد