اونس طلا2414.52
مظنه14,541,000
18 گرم3,356,800
ارزش سکه32,760,873
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم23,900,000
ربع15,100,000

با این 9 روش می فهمید چه کسی به شما دروغ می گوید

در این مقاله با روش هایی که مردم برای پنهان کردن حقیقت بکار می برند آشنا می شویم.

به گزارش سایت طلا ،طبق مطالعاتی که در آمریکا انجام گرفته است، افراد بطور میانگین 11 بار در هفته دروغ می گویند. مطالعه ی دیگری نشان داده است که 60 درصد مردم در طول یک مکالمه‌ی 10 دقیقه ای دروغ می گویند. همچنین دروغ گفتن از پشت گوشی خیلی راحت تر از مکالمه‌ی حضوری امکان پذیر است. در این مقاله با روش هایی که مردم برای پنهان کردن حقیقت بکار می برند آشنا می شویم.

1. فرد سعی می کند موضوع بحث را تغییر دهد.

فرد دروغ گو در صورت حساس شدن شما سعی می کند موضوع را به کلی عوض کند و به شما بفهماند از این که به او شک کرده اید ناراحت شده و حتی شما را دروغگو خطاب کند.

2. فرد بعد از دادن پاسخی کوتاه، از شما تعریف می کند

تعریف و تمجید باعث می شود فرد کنترل بحث را به دست بگیرد و به سمت دیگری هدایت کند.

3. مبهم و سر بسته صحبت کردن

فردی که حقیقت را می گوید به راحتی جزئیات را برایتان تعریف می کند در حالی که فرد دروغ گو با پنهان کردن جزئیات دقیق از رسوا شدن خودش جلوگیری می کند.

4. اصرار و پافشاری به راست گویی

افراد هنگام دروغ گفتن روی صداقت خودشان تاکید می کنند و از کلماتی مثل "باور کن" یا "اگر بخواهم راستش را بگویم" استفاده می کنند. اگر فردی راست گو باشد دلیلی ندارد روی این صفت خود اصرار بورزد.

5. داستان های پیچیده با جزئیات زیاد

اگر کسی بطور ذاتی روزانه از دروغ گفتن استفاده کند قادر است داستان هایی پیچیده و احساسی برای جلب اطمینان شما بسازد طوری که خودش هم باورش شود. مقابله با این افراد سخت است چون همواره در حال دروغ گفتن هستند

6. در حرف هایشان بین زمان گذشته و حال جابجا می شوند

وقتی فردی در حال سر هم کردن داستانی غیر واقعی باشد ناخودآگاه مغزش در حین این کار بین زمان گذشته و حال جابجا می شود و نمی تواند کلمات را دقیق انتخاب کند.

7. فرد ناگهان تلاش می کند مکالمه را تمام کند.

وقتی از فردی دروغ گو چیزی بپرسید و او را زیر ذره بین قرار دهید، جواب کوتاه و سربسته ای خواهد داد و به شما می گوید عجله دارد و نمی تواند صحبت کند. با این روش از جواب دادن به سوال شما شانه خالی می کند.

8. عدم استفاده از جملات اول شخص

گاهی اوقات افراد برای قبول نکردن مسئولیت از جملات عمومی استفاده می کنند تا خودشان مسئول هیچ کاری واقع نشوند. مثلا شروع جملات با "ما" یا "آن ها" در حالی که شما در مورد خود او پرسیده اید.

9. استفاده ناگهانی از جملات احساسی و حس همدلی

همدلی به تنهایی چیز بدی نیست ولی وقتی کسی به یک باره شروع به استفاده از احساسات می کند باید مراقب حرف های او باشید. اگر در حال دروغ گفتن باشد به شدت احساسی می شود و سعی می کند با القای حس همدلی اطمینان شما را به دست آورد و حواس شما را از مطلب اصلی منحرف کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد