اونس طلا2343.29
مظنه14,746,000
18 گرم3,404,100
ارزش سکه33,222,738
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,500,000
ربع14,500,000

جوانب مثبت و منفی ازدواج در سن 20 تا 40 سالگی فاش شد

روانشناسان جوانب مثبت و منفی ازدواج در سن 20 تا 40 سالگی را فاش کردند.

به گزارش سایت طلا ،شاید شما چند هفته، چند ماه و یا حتی چند سال با معشوقه ی خود ارتباط داشته اید اما تصمیم گیری در مورد زمان مناسب برای ازدواج می تواند یک چالش باشد. در حقیقت، یک زمان "ایده آل" برای ازدواج وجود ندارد، اما هر دوره از زندگی بسته به اهداف، شخصیت و تجربه شریک زندگی شما می تواند مزایا و معایبی را به همراه داشته باشد.

ما در این مقاله متوجه شدیم که روانشناسان در مورد خوبی یا بدی ازدواج زودتر یا دیرتر چه می گویند.

مزیت شماره 1: ازدواج در 20 سالگی به این معنی است که شما با هم بزرگ شده و قوی تر می شوید.

انتظار برای یکی از شما (یا هر دو) برای اتمام دانشگاه و شروع کار احتمالاً به معنای سالها و سالها زندگی جداگانه است. اما گذراندن تغییرات شغلی، مسائل خانوادگی و سایر مشکلات با یکدیگر به شما فرصتی می دهد تا چیزهای بیشتری درباره همدیگر یاد بگیرید. بعدها ممکن است به خاطره ای تبدیل شود که برای هم گرامی خواهید داشت.

یک گزارش وجود دارد که می گوید هر دو زن و مرد وقتی در اواسط بیست سالگی هستند، شانس خوبی برای یک ازدواج موفق با خوشبختی و علاقه زیادی دارند. آنها در مقایسه با کسانی که در سی سالگی منتظر ازدواج هستند شانس بالاتری برای شکوفایی دارند.

مزیت شماره 2: ازدواج کردن در 20 سالگی ممکن است به شما کمک کند ثروت بیشتری کسب کنید.

به تعویق انداختن ازدواج خود برای حفظ شغل خود و شروع به کسب درآمد خوب، ممکن است شما را از کسب درآمد بیشتر باز دارد. به این دلیل که زوج هایی که در بیست سالگی ازدواج می کنند می توانند پول بیشتری جمع کنند. هزینه ها و درآمد هر دو با هم تقسیم می شوند، که منجر به ایجاد تعادل می شود.

این می تواند به شما کمک کند که هر دو سریعتر به اهداف مالی و مسکن خود برسید.

مزیت شماره 3: در 20 سالگی وقت بیشتری برای بچه ها دارید.

شما نه تنها برای بیش از یک کودک وقت خواهید داشت، بلکه انرژی بیشتری نیز برای کمک به آنها در رشد و لذت بردن از اوقات مشترک خود خواهید داشت. بعلاوه، وقت بیشتری خواهید داشت تا از خود به عنوان پدربزرگ و مادربزرگ لذت ببرید. به علاوه اوج سالهای باروری برای زنان بین اواخر سالهای نوجوانی تا اواخر دهه 20 است.

بعد از 30 سالگی، توانایی بارداری رو به زوال است و بعد از رسیدن به 35 سالگی سریعتر کاهش می یابد.

مزیت شماره 4: در اواخر 20 سالگی بیشتر از خود به عنوان یک شخص آگاهی دارید.

28 سالگی ممکن است فقط عددی باشد که می خواهید برای تسویه حساب در نظر بگیرید. یک مشاور خانواده و ازدواج می گوید که در 28 سالگی تمایل به داشتن خودآگاهی قوی و همچنین اعتماد به نفس در انتخاب شریک زندگی داریم. این ممکن است به این معنی باشد که ما زمان مناسبی برای اتمام مدرسه، شروع شغل و زمان کافی برای کشف و یادگیری اشتباهات در روابط گذشته داشتیم.

مزیت شماره 5: در 30 سالگی احساس هویت بهتری دارید.

ما معمولاً وقتی 20 ساله هستیم درباره خود بیشتر می آموزیم. این زمانی است که شما به عنوان یک شخص رشد می کنید. ممکن است انتظار برای ازدواج تا 30 سالگی بهتر باشد زیرا شما می توانید احساس بالاتری از خود داشته باشید. در واقع بیشتر افراد تصمیم می گیرند قبل از ازدواج زندگی را تجربه کنند، منتظر نیستند که زندگی را با شریک زندگی خود کشف کنند. این می تواند شما را با اعتماد به نفس بیشتر، یک برقراری ارتباط بهتر و یک فرد قوی تر تبدیل کند.

مزیت شماره 6: بعد از 30 سالگی، به معنای فرصتی برای ایجاد حرفه خود می باشد.

اگر هدف شما معطوف به تحصیل، شغل و کسب درآمد بیشتر قبل از ازدواج است، پس دهه 30 بهترین سال برای تسویه حساب با همسرتان است. این به این دلیل است که تحصیل و کار از انرژی و وقت شما زیاد استفاده می کند و ممکن است نتوانید توجه لازم را به همسرتان بدهید و همین مورد نیز برای او یکسان است.

معایب شماره 1: در 20 سالگی ممکن است رسیدن به اهداف بین راهی برای شما کار سختی باشد.

وقتی صحبت از روابط می شود، جوان به معنای کم تجربه بودن است و ممکن است برخی از پستی و بلندی های خود را از دست بدهید. شاید نتوانید علائمی را ببینید که در واقع نشان می دهد شما با شریک زندگی خود سازگار نیستید. این بیشتر به این دلیل است که شما بیشتر روی چیزهای خوب تمرکز کرده اید و ممکن است دیدن چیزهای بد دشوارتر باشد.

چشم انداز شما ممکن است چشمان شما را پوشانده تا شما قادر به برداشتن هیچ قدم قابل توجهی برای تغییر و یا توجیه اقدامات خود در رابطه با روابط سالم نباشید.

معایب شماره 2: مغز شما در اوایل 20 سالگی ممکن است رشد نکند.

اگر از دیدگاه نورولوژیک نگاه کنیم، بهتر است بعد از رشد کامل مغز، یعنی بعد از 25 سالگی ازدواج کنید. بنابراین، حتی اگر در رابطه ای هستید که از دبیرستان یا اوایل 20 سالگی آغاز شده است، ممکن است بخواهید صبر کنید و ببینید چگونه 2 نفر می توانید از پس یک رابطه از راه دور، پیدا کردن شغل و رفتن به دانشگاه برآیید.

معایب شماره 3: ازدواج قبل از 30 سالگی ممکن است منجر به طلاق شود.

60٪ ازدواج هایی که معمولاً بین 20 تا 25 سالگی شروع می شوند ممکن است منجر به طلاق شوند. بیشتر دلایل این اتفاق به دلیل عدم تعهد، برابری در روابط و آمادگی برای ازدواج و همچنین انتظارات بی جا و مشاجره زیاد است.

معایب شماره 4: ممکن است وقتی در 20 سالگی ازدواج می کنید، جذابیت طرف مقابل خیلی پایدار نباشد.

جذابیتی که بسیاری از زوجین در اوایل زندگی نسبت به یکدیگر داشتند، ممکن است در اواخر 20 یا 30 سالگی کم رنگ شود. این بدان معنی است که زنده نگه داشتن ارتباطات و گذراندن اوقات خوب در اتاق خواب می تواند به یک چالش تبدیل شود. این فقط یک ضرر دشوار است وقتی که یکی از شما علاقه خود را نسبت به دیگری از دست می دهد زیرا می تواند بر دیگری تأثیر بد بگذارد.

معایب شماره 5: زندگی طولانی تر به عنوان یک فرد مجرد، بعدها زندگی با شخص دیگر را دشوارتر می کند.

ما به عنوان افراد مجرد، قبل از اینکه فقط به یک رابطه متعهد شویم و سپس ازدواج کنیم، از آزادی و تجربه روابط مختلف بسیار لذت می بریم. این بدان معنی است که ما زمان بسیار بیشتری برای توسعه اولویت ها و تنظیمات خود داشتیم. در ابتدا، ترکیب اهداف و ایده های متقابل ممکن است بسیار آسان به نظر برسد.

با این حال، برای شخصی که بیشتر زندگی خود را تنها گذرانده است، همه چیز به سرعت واقعی تر و پیچیده تر می شود. این به این دلیل است که ما باید برای اولویت های شریک زندگی خود جا هم بگذاریم و حتی خودمان که ممکن است آینده ازدواج را تهدید کند، مصالحه کنیم.

معایب شماره 6: در 30 سالگی ممکن است به راحتی به اشتراک گذاری امور مالی خود نپردازید.

وقتی مجرد هستید، فقط به فکر خود، نیازها و برنامه خود هستید. شما با دقت زمان خود را سازماندهی می کنید و از قبل برنامه ریزی می کنید که می توانید آنها را دنبال کنید. صرفه جویی در هزینه نیز همین است. بسیاری از زوجین که عادت داشتند پول های خودشان را ذخیره کنند، بر سر ذخیره سازی و همچنین در مورد اینکه با این ذخیره سازی چه چیزی بخرند، چه زمانی آن را بخرند و کجا باید هزینه کنند، مشاجره می کنند.

چه زمانی قصد ازدواج دارید و چرا؟ اگر متاهل هستید، چه معایب و مزیت هایی را تجربه کرده اید؟ کدام نکات از این مقاله در مورد شما و رابطه شما صدق می کند؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد