اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چه کسی هزینه انسداد کانال سوئز را پرداخت می کند؟

این کشتی احتمالاً شروع درگیری قانونی طولانی مدت بر سر این است که چه چیزی باعث مسدود شدن کانال سوئز شده و مقصر آن چه کسی است.

به گزارش سایت طلا ،این کشتی احتمالاً شروع درگیری قانونی طولانی مدت بر سر این است که چه چیزی باعث مسدود شدن کانال سوئز شده و مقصر آن چه کسی است.

کشتی کانتینر اورگیون (Ever Given) پس از تحمل حجم سنگین 220،000 تنی خود در کانال سوئز یک هفته پس از مسدود کردن آبراه اصلی، احتمالاً به نقطه شروع نبرد طولانی مدت بر سر اینکه چه کسی هزینه نجات آن را پرداخت خواهد کرد، تبدیل خواهد شد.

این کشتی به طول 400 متر به مدت یک هفته در حاشیه کانال سوئز قرار داشت و باعث شد به دلیل کشتی هایی که در هر دو طرف گیر کرده اند، روزانه 7 میلیارد پوند ضرر در تجارت و تا 10.9 میلیون پوند در روز برای کانال داشته باشد. اسامه ربیع، رئیس اداره کانال سوئز (SCA) گفت:" ما توانستیم کشتی را در زمان ثبت شده دوباره کشتی را شناور کنیم. اگر چنین بحرانی در هر جای دیگر دنیا رخ می داد، حل آن سه ماه به بالا طول می انجامید.”

کانال سوئز

اما سوالاتی درباره اینکه چه کسی از نظر مالی قربانی می شود، احتمالاً بیمه گران و بازرسان را سالها درگیر خود خواهد کرد. محققان روز سه شنبه سوار کشتی شدند که اکنون در لنگرگاه دریاچه گریت بیتر در نزدیکی آن قرار دارد، برای یافتن پاسخ در مورد علت این گرفتاری و اینکه چه کسی مسئول نهایی است، سعی در تلاش هستند.

اپراتور فنی کشتی اورگیون (Ever Given)، مدیریت کشتیرانی برنارد شولت (BSM)، بارها وزش باد شدید را مقصر این حادثه دانسته است. در این گزارش آمده است: "بررسی های اولیه هرگونه خرابی مکانیکی یا موتور را به عنوان دلیل این حادثه رد می کند. هنگامی که کانتینرهای انباشته شده روی یک کشتی بزرگ بیشتر در معرض باد شدید قرار دارند،. ناظران به "تاثیر باد" بر این حادثه اشاره کردند.

کانال سوئز

دیگران نیز با این ادعا، از جمله گزارش هایی مبنی بر از کار نکردن موتور کشتی اورگیون (Ever Given) مخالفت کرده اند. رئیس اداره کانال سوئز (SCA) گفت که در ابتدا کشتی توانایی هدایت در هنگام وزش بادهای شدید و طوفان گرد و غبار را از دست داد، اگرچه بعدها ربیع افزود که "خطاهای فنی یا انسانی" مقصر است.

شرکت ژاپنی Shoei Kisen Kaisha ، صاحب کشتی اورگیون (Ever Given)، به خاطر "نگرانی های زیاد" برای سایر شناورهای گیر کرده در کانال، عذرخواهی کرد.

سال مرکوگلیانو (Sal Mercogliano)، بازرگان دریایی سابق، مورخ دریایی و دانشیار دانشگاه کمپبل در کارولینای شمالی، گفت که گزارش های ضد و نقیض در مورد دلایل این حادثه مربوط به افرادی است که در نهایت مسئول شناخته شده اند.

او گفت: "اگر این یک خطای فنی یا انسانی باشد، پس مدیر کشتیرانی برنارد شولت (BSM) و [اپراتور تایوانی] دریانورد اورگرین (Evergreen) مسئول می شوند. اما اگر مقصر باد باشد، راهنمایان [کانال] نباید کشتی اورگرین (Ever Given) را به داخل کانال می آوردند. این راهنمایان هستند که او را وارد کردند. به یاد داشته باشید، او فقط 5 مایل در کانال بود که این اتفاق افتاد. او تازه سفر خود را آغاز کرده بود. " با این حال، قوانین کانلا سوئز بیان می کند که کشتی "کاملاً مسئول هرگونه خسارت است، مگر اینکه اپراتورهای کشتی بتوانند آن را به طور تصادفی آن را به اثبات برسانند.

کانال سوئز

جیمز دیوی، از انستیتوی حقوق دریایی دانشگاه ساوتهمپتون، پنج حوزه دعوای احتمالی را طبقه بندی کرد: آسیب به کشتی؛ آسیب رساندن به محموله آن، هزینه عملیات شناور سازی مجدد و خسارات مالی از جمله آسیب به کانال. و خسارات دیگر شناورهایی که تأخیر در کار آن ها بوجود آمده است.

لایروب ها، بیل های مکانیکی و یدک کش ها هزاران متر مکعب شن و ماسه را تخلیه کردند تا کشتی آزاد شود

او افزود:"هزینه های حمل و نقل و نجات ممکن است بسیار زیاد باشد"، وی افزود که این مبلغ احتمالاً بین بیمه های کشتی و بارها تقسیم خواهد شد. همچنین این سوال بسیار گران قیمت وجود داشت که چه کسی هزینه خسارت به خود کانال را پرداخت می کند. وی گفت: "از آنجا که پای صدها میلیون پوند در میان است، این مدت زمان زیادی طول خواهد کشید."

شرکت حقوقی Clyde & Co تخمین زده است که ارزش کشتی اورگرین (Evergreen) ممکن است تا 110 میلیون دلار باشد، در حالی که ارزش بار ممکن است به 500 میلیون دلار نیز برسد. در این گزارش آمده است: "این پرونده ممکن است بزرگترین ارزش نجات یافته را از بین همه کشتی های دیگر درگیر کند."

سروان جمیل سایق، استاد دریانورد سابق که اکنون در آژانس لویدز در بیروت فعالیت می کند، گفت که بعید است کاپیتان کشتی با جرم کیفری روبرو شود، اما در صورت سهل انگاری خود می تواند مسئول باشد. وی گفت که آینده ی اورگرین (Evergreen) یکی از راهکارهای قانونی پیچیده است که در آن هر یک از 20،000 کانتینر موجود در کشتی می توانند هشت یا 9 منافع مختلف داشته باشند، علاوه بر 9.6 میلیارد دلار (6.994 میلیارد پوند) محموله در 300 کشتی منتظر. فیچ ریتینگ (Fitch Ratings) آن را "یک ضرر بزرگ برای صنعت بیمه اتکایی" خواند.

سایق گفت که این حادثه یک مورد مطالعاتی است ("بسیاری از دعاوی در پی خواهد گرفت"). انتظار می رفت که بیشتر ادعاهای شخص ثالث به بیمه گر اورگیون (Ever Given)، باشگاه حفاظت و جبران خسارت انگلیس تعلق می گیرد، که این هفته گفت که "تمام مطالبات معتبر توسط مالک کشتی، توسط باشگاه انگلستان و مشاوران حقوقی آن به موقع رسیدگی خواهد شد".

نتیجه می تواند به معنای ده ها میلیارد دلار و سال ها دادخواست باشد. سایق گفت که این شرکت "سالهای درگیری در پیش دارد و وکلای دریایی نیز همینطور".


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد