اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلایل بی خوابی و اینکه وقتی نمی توانید بخوابید چه کاری باید انجام دهید

بی خوابی ناتوانی در خواب رفتن به ویژه خواب شبانه است که منجر به ناآرامی و از بین رفتن شادابی شما می شود

به گزارش سایت طلا ،بی خوابی ناتوانی در خواب رفتن به ویژه خواب شبانه است که منجر به ناآرامی و از بین رفتن شادابی شما می شود و این یک مشکل بسیار شایع است که باعث آسیب به انرژی، خلق و خو و توانایی شما در طول روز می شود.

برای اینکه بی خوابی خود را به درستی درمان کنید، باید به یک کارآگاه خواب تبدیل شوید. مسائل عاطفی مانند استرس، اضطراب و افسردگی دلایل نیمی از موارد بی خوابی هستند. اما عادات روزانه، خواب معمول و سلامت جسمی شما نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشد. سعی کنید تمام علل احتمالی بی خوابی خود را شناسایی کنید. هنگامی که علت اصلی را فهمیدید، می توانید درمان را متناسب با آن انجام دهید.

بعضی اوقات بی خوابی فقط چند روز طول می کشد و به خودی خود برطرف می شود اما بسیاری از اوقات بی خوابی سرسختانه ادامه دارد. بی خوابی مزمن معمولا به یک مسئله ذهنی یا جسمی بستگی دارد.

اضطراب، استرس و افسردگی از مهم ترین دلایل بی خوابی مزمن هستند. همچنین مشکل در خواب نیز می تواند علائم اضطراب، استرس و افسردگی را بدتر کند. مسائل عاطفی و روانی متداول شامل خشم، نگرانی، اندوه، اختلال دو قطبی و ضربه های روحی می تواند از دیگر عوامل باشد.

مشکلات پزشکی یا بیماری

مشکلات پزشکی یا بیماری هایی از جمله آسم، آلرژی، بیماری پارکینسون، پرکاری تیروئید، ریفلاکس اسید یا بیماری کلیوی نیز می توانند یکی از دلایل بی خوابی باشند.

داروها

بسیاری از داروهای تجویز شده می توانند در خواب اختلال ایجاد کنند. از جمله داروهای ضد افسردگی، هورمون تیروئید، داروهای فشارخون بالا و برخی از داروهای ضد بارداری.

وقتی بی خوابی شما را نیمه شب بیدار می کند چه باید کرد

از ذهن خود دور شوید

به سختی ممکن است که هنگام عدم توانایی در خواب رفتن استرس نداشته باشید. این استرس فقط بدن شما را به بیدار ماندن تشویق می کند. برای دور ماندن از ذهن خود، بر احساسات بدن تمرکز کنید یا تمرینات تنفسی را انجام دهید. نفس بکشید، سپس هنگام گفتن یا فکر کردن به هر چیزی به آرامی نفس بکشید، و دوباره این کار را تکرار کنید.

آرامش را هدف قرار دهید، نه خوابیدن

اگر به سختی می توانید خواب بروید، آرامش عضلانی پیش رونده یا مدیتیشن را انتحان کنید، که حتی بدون بلند شدن از رختخواب می تواند انجام شود.

یک فعالیت آرام و غیر تحریک کننده انجام دهید

اگر بیش از 20 دقیقه بیدار شده اید، از رخت خواب خارج شوید و یک فعالیت آرام و غیر تحریک کننده مانند خواندن کتاب انجام دهید. همچنین چراغ ها را کم نور نگه دارید و از نمایشگرها خودداری کنید.

نگرانی و دغدغه ذهنی را به تعویق بیندازید

اگر در طول شب با احساس اضطراب در مورد چیزی از خواب بیدار می شوید، آن را روی یک کاغذ یادداشت بنویسید و نگرانی در مورد آن را به روز بعد موکول کنید. همچنین اگر یک ایده آلی شما را بیدار نگه می دارد، آن را روی کاغذ یادداشت کنید و دوباره بخوابید زیرا که می دانید پس از یک استراحت خوب، بازده بیشتری خواهید داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد