اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا قیمت دلار باز هم گران می شود؟

از آغاز هفته قیمت دلار صعود قدرتمندی را نشان داده و حتی توانست تا بالای 26 هزار تومان نیز صعود کند. اما با کاهش جزئی قیمت ها از شب گذشته دلار نتوانست در کانال 26 هزار تومان باقی بماند.

آیا قیمت دلار باز هم گران می شود؟


از آغاز هفته قیمت دلار صعود قدرتمندی را نشان داده و حتی توانست تا بالای 26 هزار تومان نیز صعود کند. اما با کاهش جزئی قیمت ها از شب گذشته دلار نتوانست در کانال 26 هزار تومان باقی بماند.

بازارساز با ورود به کانال ۲۵۵۰۰ تومان نوسانات پشت خطی را به رسمیت نشاخت، همچنین دلار نیز در ورود به مرز روانی و تثبیت در کانال ۲۶ هزار تومان با فشار فروش مواجه است.

پیش بینی دلار

دلار در بالای 26 هزار تومان مقاومت ضعیف ۲۶۱۰۰ تومان را پیش رو دارد تا به کانال قوی ۲۶۲۰۰ تومان برسد. عبور از ۲۶۲۰۰ دلار را در روند افزایشی جدید قرار می دهد.

شاید اصرار ایران بر لغو تمامی تحریم ها در مذاکرات برجامی، سوخت افزایشی دلار تهران را تامین کرده باشد با این حال محدوده ۲۵۸۰۰ تا ۲۶۲۰۰ تومان خط قرمز بازارساز محسوب می گردد.

کاهش روانی و کانالی دلار توسط بازارساز، فشار فروش ديروز نوسانگیران ناشی از معاملات پشت خطی تعطيلات، افت درهم به کانال ۷۰۰۰ و سایه قرارداد ۲۵ ساله چین عوامل نزول اندك دلار ديروز بودند.

قیمت دلار

البته خبر وضع تحريم اروپا عليه ايران ( بعد از 8 سال ) مي تواند دلار را تحريك كرده و قیمت آن را برای بار دیگر افزایش دهد.

بازارساز در مرز حمايتي مهم ٢۵۲۰۰ تومان و بازار در محدوده ۲۵۷۵۰ تا ۲۵۸۵۰ تومان قرار دارد و علیرغم اعمال امروز تحریم اروپا علیه ایران، آمریکا برای دور زدن چین می گوید برای بازگشت مرحله‌ای و یا همزمان به تمام مفاد برجام‌ آمادگی دارد.

واکنش مثبت یا منفی ایران ( پافشاری یا عدم پافشاری به لغو تحریم ها) می تواند روند دلار را به شکل قابل توجهی با نوسان همراه سازد.

دلار

دولت دارایی های مسدود شده خارج از کشور را پیش خور کرده زیرا بانک مرکزی می گوید معادل ریالی ارزهای مسدودی درخارج را چاپ و در اختیار دولت قرار داده است.

البته بانک مرکزی در توجیه این اقدام گفته؛ طبق قانون نمی تواند از پذیرش خواسته دولت امتناع کند. در صورتی که دولت امسال موفق به لغو تحریم، آزادی دارایی ها و فروش نفت نشود، این اقدام بانک مرکزی مثل فروش سنگین اوراق بدهی تورم و رشد نقدینگی به بار خواهد آورد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد