اونس طلا2329.59
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)41,700,000
نیم23,800,000
ربع14,800,000

5 اشتباه بزرگ آشپزی که مرتکب می شوید

یکی از بی نقص ترین آشپزی های جهان به مردان تعلق دارد ولی برخی نیز این لقب را به زنان می دهند اما این اشتباهات را حتی بهترین آشپز دنیا نیز مرتکب می شود.

5 اشتباه بزرگ آشپزی که مرتکب می شوید


یکی از بی نقص ترین آشپزی های جهان به مردان تعلق دارد ولی برخی نیز این لقب را به زنان می دهند اما این اشتباهات را حتی بهترین آشپز دنیا نیز مرتکب می شود.

چرا این اشتباها را بهترین آشپز دنیا نیز انجام می دهد؟ زیرا این اشتباهات به شکل نامحسوسی سلامت شما را به خطر می اندازند. برعکس این ماجرا افرادی که به سلامت خود و اطرافیانشان اهمیت می دهند به خوبی با این نکات و 5 اشتباه آشنا هستند و از انجام آن دوری می کنند.

در این مطلب 5 اشتباه بزرگ آشپزی را که هر شخصی مرتکب می شود به شما معرفی خواهیم کرد.

نمک

1.اضافه کردن نمک به روغن داغ: اضافه کردن نمک به روغن داغ باعث می شود روغن سریعتر بسوزد و این امر باعث آزاد شدن مواد سمی و سرطانزا در روغن می شود.

2. حرارت دادن عسل در آب جوش: حرارت دادن عسل و یا حل کردن آن در دمای بالا باعث ایجاد ماده ای سمی به نام هیدروکسی متیل فورفورال می شود. این ماده سمی برای زنبورها کشنده و برای انسان ها سرطانزا است. این سم جذب روده شده و باعث ایجاد تغییر در ژنتیک می شود.

کباب

3. کباب کردن گوشت: کبابی که بر روی آتش کباب می شود از خودش روغنی را تولید می کند که بر روی آتش می ریزد و باعث ایجاد هیدروکربن‌های آروماتیک می شود که یک ماده سرطانزا است و از طریق دود آتش به گوشت منتقل می شود. برای کباب کردن گوشت از اجاق های گازی و یا تورهای آلومینیومی و فویل استفاده کنید.

4. استفاده از رب کپک زده: هنگامی که رب گوجه فرنگی کپک می زند قارچ آن به تمام رب منتقل شده است و شما نمی توانید کپک را جدا کنید و از باقی آن استفاده کنید. استفاده از در طولانی مدت باعث ایجاد سیروز کبدی و سرطان کبد می شود.

رب

5. استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروویو: ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هنگامی که در تماس با مایعات و مواد غذایی در دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد باشند ، باعث آزاد شدن ماده شیمیایی و سرطان زایی به نام استایرن می‌شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد