اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حواس پرتی شما با این 4 روش به صفر می‌رسد

برخی از کار ها و وقایع به نوعی حواس ما را از کاری که باید انجام دهیم پرت میکنند. ما باید شیوه واکنش به موقعیت ها و رویداد ها را یاد بگیریم تا بتوانیم بر سایر جنبه های زندگی خود تمرکز کافی داشته باشیم و مانع از حواس پرتی شویم.

حواس پرتی شما با این 4 روش به صفر می‌رسد!


گرفتار شدن در جهان پیرامونمان آسان است، واکنش در برابر وقایع بدون فکر کردن در مورد معنای آنها ، قضاوت درباره دیگران بدون اینکه درمورد آنچه ممکن است در دنیای آنها اتفاق بیفتد آسان تر است. همه اینها به نوعی حواس ما را از کاری که باید انجام دهیم پرت میکنند. ما باید شیوه واکنش به موقعیت ها و رویداد ها را یاد بگیریم تا بتوانیم بر سایر جنبه های زندگی خود تمرکز کافی داشته باشیم.

تمرکز

هوشیاری و تمرکز بیشتر و بالاتر در محل کار به معنای قدم درست برداشتن است. میتواند به موفقیت هرچه سریعتر ما کمک کند و چالش ها را به درستی پشت سر بگذاریم.

یکی از مزایای تمرکز بالا این است که می تواند به ما کمک کند تا بیشتر روی کار خود تمرکز کنیم. این کار می تواند به ما کمک کند حواس پرتی را نادیده بگیریم و بر آنچه مهم است متمرکز شویم و در چیزهای بی اهمیت که اغلب منجر به احساس غیرمولد بودن و بی فایده بودن به ما می‌دهد.

چگونه تمرین ذهن آگاهی را انجام دهیم و آن را در زندگی خود بکار ببریم؟ در اینجا 4 روش ساده وجود دارد که می توانید برای داشتن تمرکز بیشتر در محل کار از آنها استفاده کنید.

1. با یک برنامه شروع کنید
بیشتر دلایلی که تمرکز در کار را برای ما دشوار می داند این است که روز را با برنامه شروع نمی کنیم. وقتی برنامه ای برای روز ندارید ، قرار است تحت تأثیر حوادث و حواس پرتی هایی قرار بگیرید که پیش روی شما قرار می گیرند.

برنامه

هوشیاری بیشتر در کار به معنای دانستن آنچه می خواهید برای روز انجام دهید و برنامه ریزی برای تحقق آن است. اما مهمتر از همه ، این بدان معنی است که شما کمی وقت صرف کرده اید تا به آنچه مهم است (و آنچه که مهم نیست) فکر کنید و آنچه را که باید انجام شود برای انجام کارهای مهم ارزیابی کنید.

2. روز را با مرور برنامه خود آغاز کنید
بخشی از تمرکز بیشتر در کار ، آگاهی از آنچه می خواهید به انجام برسانید و تمرکز انرژی خود برای تحقق آن است. یکی از راه های انجام این کار این است که برنامه ای را که روز قبل تهیه کرده اید در نظر بگیرید ، به آن نگاه کنید و در حال اتمام برنامه خود باشید. این کار فقط چند دقیقه طول می کشد ، اما شما می خواهید این کار را در یک مکان ساکت انجام دهید ، لیست خود را مرور کنید ، چشمان خود را ببندید و برای چند دقیقه تصور کنید که خودتان در حال انجام آن کارها هستید.

3. برای شروع روز یک برنامه روزانه داشته باشید
درباره کارهای روزمره صبح و عصر چیزهای زیادی نوشته شده است و یک دلیل خوب هم وجود دارد. وقتی روز را به همین ترتیب شروع و به پایان می برید ، خود را در چارچوب ذهنی مناسب قرار می دهید تا روز خود را شروع و به پایان برسانید.
هوشیاری بیشتر در کار به معنای آگاهی بیشتر از خود و دیگران و داشتن یک برنامه روزمره است که شما را در "وضعیت" مناسب قرار می دهد تا از آنچه در اطراف شما می گذرد آگاه باشید. کارهای روزمره به شما کمک می کند تا از احساس خود آگاهی بیشتری داشته باشید. اگر احساس استرس یا خستگی داشته باشید متوجه این مسئله خواهید شد و می توانید از خود بپرسید که چرا چنین احساسی دارید.

برنامه روزانه

به عنوان مثال ، اگر روز را با ورزش شروع کنید و متوجه شوید که به اندازه معمول تلاش نمی کنید ، می توانید از خود بپرسید: چرا؟ خسته ای؟ آیا تو استرس داری؟ آیا چیزی در ذهنت وجود دارد؟ پرسیدن این سوالات به شما این امکان را می دهد تا در مورد وضعیت جسمی و روحی خود بیشتر مراقب باشید و سپس می توانید برای اصلاح هرچه آزار دهنده است گام بردارید.

4. هر بار یک کار انجام دهید
در حال حاضر ، شما باید درک کرده باشید که "چند وظیفه ای" اصلا راهکار موثری نیست. وقتی چند وظیفه ای انجام می دهیم ، در واقع همزمان دو کار را انجام نمی دهیم. کاری که ما انجام می دهیم تغییر وظیفه است ، به این معنی که مغز ما با سرعت زیادی از یک کانون به کانون دیگر می رود. این یک روش کار فوق العاده ناکارآمد است و به سرعت منجر به خستگی ، عدم توانایی در تمرکز برای مدت زمان طولانی و کاهش قدرت اراده ما می شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد