اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این مواد غذایی برای کسانی که آرتروز دارند ممنوع است!

آرتروز یک بیماری شایع است که شامل التهاب مزمن در مفاصل شما است. بسته به نوع آن باعث درد و آسیب به مفاصل ، استخوانها و سایر اعضای بدن می شود. آرتروز غیر التهابی است شایع ترین نوع آرتروز به شما میرود.

این مواد غذایی برای کسانی که آرتروز دارند ممنوع است!


آرتروز یک بیماری شایع است که شامل التهاب مزمن در مفاصل شما است. بسته به نوع آن باعث درد و آسیب به مفاصل ، استخوانها و سایر اعضای بدن می شود. آرتروز غیر التهابی است شایع ترین نوع آرتروز به شما میرود. اگرچه بیش از 100 نوع وجود دارد. در حقیقت ، ممکن است تا 40٪ از مردان و 47٪ از زنان در طول زندگی خود مبتلا به آرتروز باشند در همین حال ، آرتریت روماتوئید (RA) و آرتریت پسوریازیس از شرایط التهابی هستند که به عنوان بیماری های خودایمن در نظر گرفته می شوند. نقرس نوع رایج دیگری از آرتروز التهابی است.

تحقیقات نشان می دهد که مداخلات رژیم غذایی ، مانند از بین بردن برخی غذاها و نوشیدنی ها ، ممکن است شدت علائم را در افراد مبتلا به آرتروز التهابی و آرتروز را کاهش دهد و همچنین کیفیت زندگی کلی آنها را بهبود بخشد.

1. قندها
شما باید قند خود را بدون توجه به هر چیزی محدود کنید ، خصوصاً اگر آرتروز دارید. قندهای اضافه شده در آب نبات ، نوشابه ، بستنی و بسیاری از غذاهای دیگر یافت می شوند. مطالعه ای که روی 217 فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید انجام شد ، خاطر نشان کرد که از بین 20 ماده غذایی ، نوشابه و دسرهای شیرین بیشتر که علائم RA را از خود نشان داده اند. علاوه بر این ، نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ممکن است خطر آرتروز را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به عنوان مثال ، در مطالعه ای بر روی 1209 بزرگسال در سنین 20-30 سال ، کسانی که 5 بار یا بیشتر در هفته نوشیدنی های شیرین با فروکتوز می نوشیدند 3 برابر احتمال ابتلا به آرتروز نسبت به کسانی که نوشیدنی های شیرین شده با فروکتوز مصرف نکرده اند را نشان داد.

2. گوشت های فرآوری شده و قرمز
برخی تحقیقات گوشت قرمز و فرآوری شده را با التهاب مرتبط می دانند ، که ممکن است علائم آرتروز را افزایش دهد. به عنوان مثال ، رژیم های غذایی سنگین در گوشت های فرآوری شده و قرمز حاوی مقادیر زیادی مارکرهای التهابی مانند اینترلوکین -6 (IL-6) ، پروتئین واکنش پذیر C (CRP) و هموسیستئین هستند.

مطالعه بر روی 217 فرد مبتلا به RA که در بالا ذکر شد نیز نشان داد که گوشت قرمز معمولاً علائم RA را بدتر می کند. علاوه بر این ، یک مطالعه بر روی 25630 نفر مشخص کرد که مصرف زیاد گوشت قرمز ممکن است یک عامل خطر برای آرتروز التهابی باشد.

3. غذاهای حاوی گلوتن
گلوتن گروهی از پروتئین های موجود در گندم و جو است. برخی تحقیقات آن را به افزایش التهاب مرتبط می دانند و نشان می دهند که تغذیه بدون گلوتن ممکن است علائم آرتروز را کاهش دهد. قابل توجه است ، یک مطالعه قدیمی و یک ساله در 66 فرد مبتلا به RA نشان داد که یک رژیم غذایی گیاهی بدون گلوتن به طور قابل توجهی فعالیت بیماری را کاهش می دهد و التهاب را بهبود می بخشد

اگرچه این یافته ها امیدوارکننده است ، اما تحقیقات بیشتری برای تأیید اینکه آیا رژیم بدون گلوتن به تنهایی به افراد مبتلا به آرتروز سود می برد ، نیاز است.

گلوتن

4. روغن های گیاهی خاص
رژیم های غذایی حاوی چربی های امگا 6 و چربی های کم امگا 3 ممکن است علائم آرتروز و آرتریت روماتوئید را بدتر کنند. این چربی ها برای سلامتی لازم هستند. با این حال ، عدم تعادل امگا 6 به امگا 3 در بیشتر رژیم های غربی ممکن است التهاب را افزایش دهد. کاهش مصرف غذاهای سرشار از چربی های امگا 6 مانند روغن های گیاهی ، در حالی که افزایش مصرف غذاهای غنی از امگا 3 مانند ماهی های چرب ممکن است علائم آرتروز را بهبود بخشد.

روغن های گیاهی

5- غذاهای سرشار از نمک
کاهش نمک ممکن است انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به آرتروز باشد. غذاهای سرشار از نمک شامل میگو ، سوپ کنسرو شده ، پیتزا ، پنیرهای خاص ، گوشت های فرآوری شده و سایر موارد فراوری شده دیگر است.

یک مطالعه بر روی موش ها نشان داد که آرتروز در موشهایی که رژیم غذایی نمک زیادی دارند نسبت به رژیمهای حاوی نمک نرمال شدیدتر است.

علاوه بر این ، یک مطالعه 62 روزه بر روی موش ها نشان داد که یک رژیم غذایی کم نمک شدت RA را کاهش می دهد ، در مقایسه با رژیم غذایی با نمک بالا. موشهایی که رژیم کم نمک داشتند ، از تجزیه غضروف و تخریب استخوان و همچنین مارکرهای التهابی کمتری نسبت به موشهایی که رژیم غذایی با نمک بالا داشتند ، کمتر بودند.جالب توجه است ، محققان پیشنهاد کرده اند که مصرف زیاد سدیم ممکن است یک عامل خطر برای بیماری های خود ایمنی مانند آرتروز التهابی باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد